Gå til innhold

SiS Chipset (645DX) til P4, noen erfaringer ?


Anbefalte innlegg

Noen som har noen erfaringer med SiS chipset til P4, ? Er dette bedre enn intel sitt ?

 

Hadde tenkt meg å kjøpe Asus P4S533 Hovedkort for S478/P-4, LAN SIS645DX, ATA/133, ATX Retail, DDR-Ram

 

Og slenge på en Northwood 1.8

 

Er det noen andre SiS Chipset som er å anbefale ?

 

Takker for alle synspunkter, kommentarer osv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg og lurer veldig på hvilket chipsett jeg skal velge. Og om jeg skal ha DDR 2700, RDRam PC400 eller om jeg skal vente på RDRam PC1066? Har tenkt å kjøpe en Northwood PC 533.

Jeg har Intel chipsett på mitt nåverende Aopen hovedkort til P4 1.5 Ghz og det er jeg utrolig fornøyd med, det er bare super stabilt, så jeg er litt redd for å ikke få samme stabilitet med et SIS chipsett.

Lenke til kommentar

Hvis man følger oppdateringer osv på hovedkortet så tror jeg det skal gå greit altså. Tror ikke stabilitet er det som er noe stort problem på Intel CPU er for tiden. Iallefall ikke på Northwood, som kjører lavere spenning. Dessuten har jeg fått et intrykk av at aktører som Via, sis osv. følger opp driver oppdateringer mere hyppig enn Intel gjør. Har jeg rett ?

Lenke til kommentar

Sis 645(dx) brikkesettet er fjellstabilt. Oppdateringene de kommer med er ikke for å rette på stabilitet, men for optimalisering i forhold til forskjellige OS. Disse oppdateringene har Intel også.

 

I forbindelse med overklokking har jeg faktisk hatt mindre problemer med SIS brikkesettet, enn med Intel brikkesettene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...