Gå til innhold

Ny pc, 10-12 tusen, gaming

Gjest Slettet-66d37

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-66d37

Hei!
Skal ha ny pc, men følger for dårlig med på hw fronten, trenger litt hjelp!
Den skal kjøpes sent Desember, tidlig Januar.

Har tro på amd 64, s939. Gjerne pci-e, nforce4.
1024 ram

Trenger ikke skjerm, tastatur, mus.

Vil gjerne ha vannkjøling, støynivå er ikke så viktig, vil bare ha god kjøling.

Pcen skal brukes mest til spill på lan, trenger derfor et lite og nett kabinett. Den skal også brukes til å se film, noe 3d-animasjon (men ikke mye).

Maskinen skal ikke overklokkes

Håper at noe gidder å ta seg tid til å lage et bra oppsett smile.gif

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Mitt oppsett iallefall, jeg planlegger og kjøpe ny pc ca samtidig som deg :thumbup:

Edit: legg merket til at skjermkortet er litt billig og dem har bare 6800 i butikken så kan fort bli en prisøkningher.

Ja, det er tydeligvis feil. Er det noen som kjenner til ytelsen til dette kortet, forresten, altså vanlig 6800 for PCI-Express? (For ikke å snakke om: i SLI...)

Lenke til kommentar

Unødvendig med vannkjøling når du ikke skal overklokke.

Kjøp helelr et par middels kraftige vifter, og bruk resten av de besparte pengene på annen ytelse. F.eks CPU. Da kan du vel ta deg råd til en 3500+.

Ellers så kanskje du kan gå for et heftig grafikkkort.

LAN sa du? Bør kanskje prøve deg på en Shuttle da?. eller ihvertfall et lett midi-tower..

Dette Lian Li kabinettet kan kanskje være noe for deg? link

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-66d37

takk for alle svar!

Jo, går for vifter i steden for vannkjøling da.

Tenkte på shuttle, SN95G5, men var så mye snakk om nforce4 osv. videre her, så tror jeg dropper det og kjøper lian li kabinettet eller et miditower!

Takk igjen!

Lenke til kommentar
Mitt oppsett iallefall, jeg planlegger og kjøpe ny pc ca samtidig som deg  :thumbup:

Edit: legg merket til at skjermkortet er litt billig og dem har bare 6800 i butikken så kan fort bli en prisøkningher.

Ja, det er tydeligvis feil. Er det noen som kjenner til ytelsen til dette kortet, forresten, altså vanlig 6800 for PCI-Express? (For ikke å snakke om: i SLI...)

det som er tingen er at det finnes ikke et 6800 kort til PCIx fra MSI iallefall ikke på hjemmesiden. så jeg kan tenke meg at det har skjedd en liten feil et eller annet sted. uten at jeg skal si noe sikkert.

og til han som kommenterte lydkortet. mja har egentlig ikke peiling på lydkort så bare tok et :p menne kanskje ikke det var så lurt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...