pigalom Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 Opplever at skjermkortet slår seg vrang til tider på min Asus S5. Det skjer når jeg ser på filmklipp. Skjermen blir først svart, så kommer bildet tilbake men da med vanvittige farger og en sykt dårlig oppløsning, noen ganger er skrivebordet helt flyttet om på Må restarte maskinen så er alt greit bortsett fra at jeg får melding om at systemet er blitt gjenopprettet etter en alvorlig feil. Noen som har hatt et lignende problem? Skjermkortet er av typen Intel Extreme Graphics 2. Tips mottas med takk. Lenke til kommentar
kdog Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 har samme maskin, men ingen problemer. du har jo alltids restore-CD'en da... Lenke til kommentar
pigalom Skrevet 29. november 2004 Forfatter Del Skrevet 29. november 2004 Nettopp kommet hjem fra en lengre reise. Kanskje den har savnet meg og derfor oppfører seg merkelig. Fant uansett en ny skjermdriver(02.11.2004) på intel sine sider. Instalerte denne, får håpe det hjelper. Lenke til kommentar
FrigginNoobie Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 Har samme maskin med det samme problemet! Skal prøve å installere ny driver og se om det hjelper... Lenke til kommentar
FrigginNoobie Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 Det ser ut til å ha løst problemet! Men ikke bare det.. Etter at jeg restartet maskina viste skjermkortet 1600x1200 oppløsning !?! (Før mener jeg at max oppløsning var 1024x768) Går det bra å kjøre 1600x1200 oppløsning med dette kortet?? Lenke til kommentar
pigalom Skrevet 30. november 2004 Forfatter Del Skrevet 30. november 2004 Hm.. Mitt skjermkort viser fremdeles 1024, går ikke høyere enn det. Har vi lastet ned samme driver? Har du fått et blått ikon istedenfor det tidligere fargerike? Har ikke hatt skjermproblemer etter jeg lastet ned driveren. Lenke til kommentar
FrigginNoobie Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 Ikonet som dukket opp er blått ja. Jeg antar at forklaringen på hvorfor jeg får muligheter for høyere oppløsning ligger i at jeg har en ekstern 19'' skjerm koblet til i tillegg. Det var for øvrig deilig å se at skjermkortet fungerer igjen -Ble litt bekymret en stund da det stadig klikket og skjermen ble svart. Takk for tipset om å oppdatere skjermkortdriveren! Det fiksa biffen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå