Blaz3r Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 jaja. er ikke noe mer jeg kan gjøre....klarer å lese det helt fint jeg. Lenke til kommentar
Blaz3r Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 Nei, dessverre. Ser bare masse firkanter. Hvilken nettleser bruker du? Interessant bug det der. Aldri sett lignende før. Men du er flink til å skrive firkanter. Det skal du ha. bruker IE 6....ja jeg vet ikke hvorfor det er sånn...tok bare helt vanlig copy paste, fra en nettside.... Lenke til kommentar
CaZpeR Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 Nei, dessverre. Ser bare masse firkanter. Hvilken nettleser bruker du? Interessant bug det der. Aldri sett lignende før. Men du er flink til å skrive firkanter. Det skal du ha. bruker IE 6....ja jeg vet ikke hvorfor det er sånn...tok bare helt vanlig copy paste, fra en nettside.... Kan være at produsenten er kinesisk og så har det gått noe kluss der. Iallefall jeg hadde samme problem, men når jeg copy-pastet firkantene så så jeg de orginale tallene. Veldig merkelig bug Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 +3.3V 0.5A 34A +5%?-3% +5V 0.3A 34A ±5% +12V 1 1.5A 14A ±5% +12V2 1.5A 18A ±5% +12V 3 1.5A 18A ±5% +12V4 1.5A 14A ±5% -12V 0.0A 0.8A ±10% +5SB 0.0A 3.5A Lenke til kommentar
JRL Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 klarer å lese di tallene helt fint. snodige greier Lenke til kommentar
Ostepølsa Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 tja, har akkurat kjøpt en ocz powerstream, tror neppe jeg trenger å oppgradere på lenge :!: Lenke til kommentar
EpziloN Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 dettte er jo et praktisk PSU om du skal kjøre Dual prescott og SLI, pluss en bøtte med disker, drev og kansje en vannkjøling eller 2. Epz. Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 firkanter til side, denne psuen blir aldri å levere 60A+ på 12v pga at utgangene ikke er dedikerte div uavhengig av hverandre Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 firkanter til side, denne psuen bliraldri å levere 60A+ på 12v pga at utgangene ikke er dedikerte div uavhengig av hverandre Godt poeng. Det blir nesten som å ha 4 stk 10GB-partisjoner i stedet for 1 på 40GB. Da sitter man gjen med litt ubrukelig tomrom på alle 4 partisjonene. Men det kan vel ha noe å gjøre med at 64A blir alt alt for mye for bare en av ledningene. (Den vil jo nesten fungere som glødetråd og svi av isolasjonen) Til dere med I.E 6.x: Tallene fungerer glimrende med Mozialla Firefox 0.8 og 1.0PR. (ingen firkanter her) Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 Skal det mye til før du kjører en slik på max??(Det blir vel dyrt) Lenke til kommentar
Griznah Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 Firkantene er pga. japanske eller kinesiske tegn. Installere tegnsett for å se de. Men nå har det jo blitt skrivd ned her så.. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 I vanlige husstander er hovedstrømkabelen inn fra nettet til sikringsboksen på 220V 63A... Lenke til kommentar
PapstSkalle Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 Mulig akkurat denne PSU'en hyper seg selv litt opp, men snart vil vel flere kvalitetsmerker henge seg på megawatt trenden(?) som muligens nå kommer. Er dette fordi psu produsentene øyner et nytt marked hos de som satser på to high end SLI kort? NVidia mente jo først at 480w var et must for ETT 6800Ultra kort...til neste år kunne jeg godt tenke meg å utvide til to skjermkort og 4 hardisker, blir da f.eks Antec Neopower for lite? Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 Mulig akkurat denne PSU'en hyper seg selv litt opp, men snart vil vel flere kvalitetsmerker henge seg på megawatt trenden(?) som muligens nå kommer. Er dette fordi psu produsentene øyner et nytt marked hos de som satser på to high end SLI kort? NVidia mente jo først at 480w var et must for ETT 6800Ultra kort...til neste år kunne jeg godt tenke meg å utvide til to skjermkort og 4 hardisker, blir da f.eks Antec Neopower for lite? Ville ventet til kvalitetsmerker som Enermax, Forton/Source m.fl. kom med tilsvarende... Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 Hvor mange watt er nødvendig for vanlige pcer nå? 360W? 400W? Mer? (For pc med Sli og AMD64) Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 I vanlige husstander er hovedstrømkabelen inn fra nettet til sikringsboksen på 220V 63A... Ja, de kablene er jo rimelig tykke også for å unngå spenningstap og varmeutvikling. Forsåvidt: 230V * 63A = ca 14 500 Watt, så det er jo ikke akkurat samme watt-mengden som leveres (12V * 64A = 768W), og dermed ingen fare for å ryke hovedsikringa. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 I vanlige husstander er hovedstrømkabelen inn fra nettet til sikringsboksen på 220V 63A... Ja, de kablene er jo rimelig tykke også for å unngå spenningstap og varmeutvikling. Forsåvidt: 230V * 63A = ca 14 500 Watt, så det er jo ikke akkurat samme watt-mengden som leveres (12V * 64A = 768W), og dermed ingen fare for å ryke hovedsikringa. Det er sant. Men når man får så kraftige strømforsyninger, begynner det å få noe å si hvilken kurs man setter datamaskinen på. På rommet mitt er det 10A sikring, og hvis jeg har på mer enn en laptop og en lampe, og jeg skrur på min hovedbryteren på min hovedmaskin med en Enermax 550W PSU, går sikringen. Lenke til kommentar
Knick Knack Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 (endret) I vanlige husstander er hovedstrømkabelen inn fra nettet til sikringsboksen på 220V 63A... Ja, de kablene er jo rimelig tykke også for å unngå spenningstap og varmeutvikling. Forsåvidt: 230V * 63A = ca 14 500 Watt, så det er jo ikke akkurat samme watt-mengden som leveres (12V * 64A = 768W), og dermed ingen fare for å ryke hovedsikringa. Det er sant. Men når man får så kraftige strømforsyninger, begynner det å få noe å si hvilken kurs man setter datamaskinen på. På rommet mitt er det 10A sikring, og hvis jeg har på mer enn en laptop og en lampe, og jeg skrur på min hovedbryteren på min hovedmaskin med en Enermax 550W PSU, går sikringen. Det er selvsagt kjedelige greier, men skyldes faktisk "dårlig" PSU design. dvs. at den mangler en in-rush begrensende krets som absolutt bør være på en hvilken som helst AC/DC omformer med store kondensatorer (som igjen er et kvalitets tegn). Ellers blir det en sinsyk peak i det kondensatorene lades fra ca null volt til rett spenning. En kondensator oppererer jo glatt i kilo amp området så når du har en del av dem i parallell blir det masse strøm som går i det en slår på strømforskyninga. Det er nesten som om utgangen på PSU er kortsluttet mens en slår den på. Har selv lagd en forsterker med strømforskyning på 2x55W kontinuerlig i 8 ohm. Den røyk 10 Amp sikringer så det grein fordi den ikke hadde in-rush begrensende funksjonalitet og var bestykket med relativt heftige kondensatorer. Nå hadde den vel 300VA ringkjernetrafo på en tre-fire kilo om jeg husker riktig, og gjør jo sånn sett denne 950W PSU en litt liten til sammenligning. Så var de da også tiltenkt vidt forskjellige bruksområder. Endret 29. november 2004 av Knick Knack Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 Knick Knack: Jeg tror ikke noen vanlige PSU'er til PC'er er så dårlige at de ikke har noen in-rush begrensning. Begrensningen er også ekstremt billig (+/- 10 øre) så det er ikke noen økonomiske grunner til å utelate den i billieg PSU'er heller. Hjemmelagde PSU'er til f.eks forsterkere er derimot en annen sak. Der bruker man som regel mye enklere prinsipper enn i en skikkelig PSU. Det er lett å glemme en in-rush motstand så da kan man fort oppleve at 10A sikringer går. I stigfjel sitt eksempel, så tipper jeg det må være noe mer på den 10A kursen som gjør at man er mye nærmere 10A. F.eks en varmeovn. Eller muligens en ekstremt dårlig kobling i sikringsskapet som gjør at den nevnte sikringa blir veldig varm pga spenningstap i koblinga. (Får håpe det ikke er tilfellet for det kan være ganske så brannfarlig) 10A skal i teorien klare en belastning på 2300W, og PSU'en skal i teorien trekke max 550W/ca70% virkningsgrad = 785W. En laptop-PSU kan i teorien bruke ca 100W, men en lampe bruker f.eks 60W. Dette blir 945W. Altså 41% av det den kursen skal klare. Jeg tipper det er en varmeovn eller varmegulv i tillegg som gjør at sikringa er så på vippen til å ikke klare mer. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 Det betyr kanskje ikke så mye, men peak på denne strømforsyningen er oppgitt til 650W. Dessuten leste jeg at den strømforsyningen trekker 8A fra strømnettet når jeg skrur på hovedbryteren... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå