Chief Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 Jeg har noenlunde samme problem. Deler en 8Mbit NGT linje med 2 andre. Problemet er at noen kjører webserver og dc++ på samme linjen. Får aldri bedre enn 300 i ping når jeg prøver å starte BFV. Når jeg tester på IT avisen sitt speedometer får jeg 1700 kbits. Det står en Cnet switch som deler linjen mellom oss. Er det noen instillinger på min eller de andre sin maskin som kan gi meg bedre ping i BFV? Finnes det noe program som gir spill- data forkjørsrett i switchen? Går det ann å sette opp en gammel pc som router/ firewall som kan rute trafikken bedre? Vist dere har en manageable switch, noe dere garantert ikke har, kan det nok prioriteres trafikk for enkelte porter og den slags ja.. Setter du derimot opp en PC som router vil du kunne styre trafikken bedre.. Du må selvsagt ha greie på hva du gjør. Linux er vel det beste i det tilfellet. Webserveren kan umulig kreve noe særlig av den linja.. Problemet er jo at det er en ADSL linje og da har du jo max 1MBit ut vist du endrer på noe innstillinger i DSLAM hos NextGenTel. Det er nok DC++ som tar knekken på utlinja di.. Enkleste er vel å høre med de andre om du kan teste Source uten at de bruker DC++ -Chief- Lenke til kommentar
bramat Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 Ville ha prøvd The all seeing eye. Eneste jeg bruker for å finne servere til spill på nettet. Mange nyttige filter funksjoner i tillegg. Lenke til kommentar
ELR Skrevet 30. november 2004 Forfatter Del Skrevet 30. november 2004 Nå gir jeg snart opp. Er koblet til nettet med en VPN-tilkobling gjennom studentbyen. Går via et lokalnett og ned til UiB-serveren. Skal ikke være mulig med slik ping (Latency) i spillet. 300-400. 100 MBit linje for pokker! Hvis jeg setter opp en server selv og spiller mot kompiser via nettet går det fint, og de andre har ping på 40. Lenke til kommentar
ELR Skrevet 1. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2004 her er resultat fra speedometertest. Skjønner ikke hvordan cs kan kødde det til..... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå