Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvordan forbedre ping?

Anbefalte innlegg

Sliter litt her. Sitter på Uninett sine linjer i Bergen. Er veldig raske linjer her i studentbyen, men av en eller merkelig grunn får jeg ping fra 250 - 350 i Counterstrike:Source. Uansett hvor serveren ligger.

Hva kommer dette av? I Counterstrike 1.6 (gamle) hadde jeg ping på cirka 60.

Kan legge til at jeg har ikke prøvd gamle counterstrike på min nye maskin. Her er det et onboard 1000/100/10-kort. Den gamle maskinen hadde nettverkskort på 100/10. Kan det være fordi det er et onboard-kort?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må finne ut hvilken IP de serveren du spiller på har. Deretter kommer det litt an på hve du har av OS eller språk. Regner med at det er windows i en eller annen versjon.

Trykk start - Kjør/run - skriv så inn commandoen CMD eller command. Trykk enter. Du får da opp et nytt vindu. Skriv så tracert 82.148.164.239

Denne IP byttes ut med de serverene du spiller på. På den IP er det bare en Quake 3 freeze server, ikke CS. ;)

Ståle

Lenke til kommentar

Dersom du ikke har gjort det bør du skrive disse kommandoene i console: "rate 20000" "cl_cmdrate 80" "cl_updaterate 80". Du får console ved å høyreklikke på CS:SOURCE i play games menyen. Så velge properties-->launch options og legge til "-console". Det skal også nevnes at du uansett vil ligge på høyere ping i source siden det er mer krevende for server/klient.

Endret av ^ViFtA^
Lenke til kommentar
Det funker ikke...... får over 300 i ping, uansett hvilken server jeg bruker.

Skal faen ikke gå an med 100MBit-linje.......

Ta en tracert og post resultatet. Du vil da se hvilken node som har feil, om det er før du kommer ut av eget nett eller om det er din ISP som har for dårlig ping.

Ståle

Lenke til kommentar
Dersom du ikke har gjort det bør du skrive disse kommandoene i console: "rate 20000" "cl_cmdrate 80" "cl_updaterate 80". Du får console ved å høyreklikke på CS:SOURCE i play games menyen. Så velge properties-->launch options og legge til "-console". Det skal også nevnes at du uansett vil ligge på høyere ping i source siden det er mer krevende for server/klient.

Ping er bare en pakke som måler tiden fra source til destination (ja da jeg ser den artige greia her ja..).

Denne tiden er den samme uavhengig av hvilket spill serveren og klienten kjører. Tross alt er ICMP rimelig lite resurskrevende. Så om du spiller CS-Source eller CS-1.6 skal dette være det samme. Sett at serveren du spiller på er den samme. Eller iallfall på samme stedet.

-Chief-

Lenke til kommentar

Jeg har noenlunde samme problem. Deler en 8Mbit NGT linje med 2 andre. Problemet er at noen kjører webserver og dc++ på samme linjen.

Får aldri bedre enn 300 i ping når jeg prøver å starte BFV.

Når jeg tester på IT avisen sitt speedometer får jeg 1700 kbits. Det står en Cnet switch som deler linjen mellom oss. Er det noen instillinger på min eller de andre sin maskin som kan gi meg bedre ping i BFV?

Finnes det noe program som gir spill- data forkjørsrett i switchen? Går det ann å sette opp en gammel pc som router/ firewall som kan rute trafikken bedre?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...