ELR Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 Sliter litt her. Sitter på Uninett sine linjer i Bergen. Er veldig raske linjer her i studentbyen, men av en eller merkelig grunn får jeg ping fra 250 - 350 i Counterstrike:Source. Uansett hvor serveren ligger. Hva kommer dette av? I Counterstrike 1.6 (gamle) hadde jeg ping på cirka 60. Kan legge til at jeg har ikke prøvd gamle counterstrike på min nye maskin. Her er det et onboard 1000/100/10-kort. Den gamle maskinen hadde nettverkskort på 100/10. Kan det være fordi det er et onboard-kort? Lenke til kommentar
theDurkan Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 Jeg har også onboardkort, og det funker fett her. Prøv å skru av alt av brannmurer og slikt mens du spiller. All nedlastning også. Lenke til kommentar
Staal3 Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 Ta en tracerout til de serverene du spiller på. Da vil du se hvor problemet er. Er nok en eller annen node som har problemer. mvh Ståle Lenke til kommentar
ELR Skrevet 29. november 2004 Forfatter Del Skrevet 29. november 2004 Hvordan gjør jeg det? Lenke til kommentar
Staal3 Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 Du må finne ut hvilken IP de serveren du spiller på har. Deretter kommer det litt an på hve du har av OS eller språk. Regner med at det er windows i en eller annen versjon. Trykk start - Kjør/run - skriv så inn commandoen CMD eller command. Trykk enter. Du får da opp et nytt vindu. Skriv så tracert 82.148.164.239 Denne IP byttes ut med de serverene du spiller på. På den IP er det bare en Quake 3 freeze server, ikke CS. Ståle Lenke til kommentar
P4niX Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 (endret) Dersom du ikke har gjort det bør du skrive disse kommandoene i console: "rate 20000" "cl_cmdrate 80" "cl_updaterate 80". Du får console ved å høyreklikke på CS:SOURCE i play games menyen. Så velge properties-->launch options og legge til "-console". Det skal også nevnes at du uansett vil ligge på høyere ping i source siden det er mer krevende for server/klient. Endret 29. november 2004 av ^ViFtA^ Lenke til kommentar
delling81 Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 På Hatleberg sliter jeg stort sett uansett, mye loss, som ødelegger. Funka fint mitt på natta men.. Tar som regel bærbar og spiller på skolen en gang i blandt, for å få ut frustrasjonen. Lenke til kommentar
ELR Skrevet 29. november 2004 Forfatter Del Skrevet 29. november 2004 Burde kjøpe en laptop jeg og da.... Stress å drasse med et miditower til skolen hehe Takker for all hjelp! Skal prøve ut dette! Lenke til kommentar
ELR Skrevet 29. november 2004 Forfatter Del Skrevet 29. november 2004 Det funker ikke...... får over 300 i ping, uansett hvilken server jeg bruker. Skal faen ikke gå an med 100MBit-linje....... Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 Pass på at du har 0 i choke og loss. Skriv inn net_graph 3 i console og endre på rates til den blir 0. Eg hadde ein instilling som eg fant her på forumet, men fekk 100 i choke og måtte endre. Lenke til kommentar
Staal3 Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 Det funker ikke...... får over 300 i ping, uansett hvilken server jeg bruker.Skal faen ikke gå an med 100MBit-linje....... Ta en tracert og post resultatet. Du vil da se hvilken node som har feil, om det er før du kommer ut av eget nett eller om det er din ISP som har for dårlig ping. Ståle Lenke til kommentar
ELR Skrevet 30. november 2004 Forfatter Del Skrevet 30. november 2004 (endret) Denne er fra en tom server: Har 0 i Choke og 0 i loss. Endret 30. november 2004 av Pitbullo Lenke til kommentar
ELR Skrevet 30. november 2004 Forfatter Del Skrevet 30. november 2004 På denne var det 16/18 spillere, inne på serveren var pingen min ca. 250. Lenke til kommentar
Globe Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 Prøv disse kommandoen i console: cl_updaterate 101 cl_cmdrate 89 rate 7500 cl_rate 25000 Lenke til kommentar
Lambchop Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 Det blir straks bedre om du velger å spille på norske servere. Lenke til kommentar
Chief Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 Dersom du ikke har gjort det bør du skrive disse kommandoene i console: "rate 20000" "cl_cmdrate 80" "cl_updaterate 80". Du får console ved å høyreklikke på CS:SOURCE i play games menyen. Så velge properties-->launch options og legge til "-console". Det skal også nevnes at du uansett vil ligge på høyere ping i source siden det er mer krevende for server/klient. Ping er bare en pakke som måler tiden fra source til destination (ja da jeg ser den artige greia her ja..). Denne tiden er den samme uavhengig av hvilket spill serveren og klienten kjører. Tross alt er ICMP rimelig lite resurskrevende. Så om du spiller CS-Source eller CS-1.6 skal dette være det samme. Sett at serveren du spiller på er den samme. Eller iallfall på samme stedet. -Chief- Lenke til kommentar
WeeR Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 Ser ut som du bare spiller på utenlandske servere, og der får man som regel veldig dårlig ping.. Spill på norske servere og se hva som skjer. Lenke til kommentar
ELR Skrevet 30. november 2004 Forfatter Del Skrevet 30. november 2004 Har leita litt etter norske servere, men ikke funnet noe enda. Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 Jeg har noenlunde samme problem. Deler en 8Mbit NGT linje med 2 andre. Problemet er at noen kjører webserver og dc++ på samme linjen. Får aldri bedre enn 300 i ping når jeg prøver å starte BFV. Når jeg tester på IT avisen sitt speedometer får jeg 1700 kbits. Det står en Cnet switch som deler linjen mellom oss. Er det noen instillinger på min eller de andre sin maskin som kan gi meg bedre ping i BFV? Finnes det noe program som gir spill- data forkjørsrett i switchen? Går det ann å sette opp en gammel pc som router/ firewall som kan rute trafikken bedre? Lenke til kommentar
okidoki Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 Har leita litt etter norske servere, men ikke funnet noe enda. www.superserver.no norges beste server nesten eneste server jeg spiller på Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå