Gå til innhold

Hjelp Til Skjermkort


Tobe__

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Tenkte jeg skulle investere i ett nytt skjermkort. Problemet er at jeg har ikke peiling på hva som er bra og ikke. Har heller ikke all verden med kapital, så har ikke råda til de dyreste kortene. Satt å kikka på Datakjeden sine sider, og fant dette til rundt 1000 lappen:

 

Gainward GeForce FX5700LE 256MB DDR 5ns AGP, "Ultra/880LE TV-DVI", Retail

 

Er dette et godt kjøp? Klarer jeg å kjøre spill som Half-Life 2 på High Details o.l? Skal også etterhvert få kjøpt ny prosessor, mer RAM osv. Men, den tid, den sorg...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

5700 le kortet med 256 mb ram ville jeg absolutt ikke gått for... dyrt i forhold til hva du får igjen... heller som visst over, et 9600xt eller pro kort er mye bedre til den prisen... Dessuten så trenger du absolutt ikke 256 mb ram til slike kort på det nivået der, de yter mindre enn kort med 128 mb ram. Deesuten er det 5ns, veldig tregt...så lavere "ns" du har, jo bedre...

Lenke til kommentar

Takker for svar! Veldig greit :) Sjekka Datakjeden sine sider nå. Av eller annen merkelig grunn så har de ikke kortet mer :ermm: Men takk, skal prøve å stille spørsmålet i det Hardware forumet :)

 

Edit: Klarer ikke å poste i forumet. Når jeg skal registrere meg, så kommer det opp at E-mail adressen allerede er registrert :(

 

Edit 2: Fiksa det nå :whistle:

Endret av Tobe__
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...