3dme Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 Hei, i den aneldning at søsteren min hadde bursdag, lovet jeg henne og hjelpe henne med og repare min gamle pc som en bursdags gave. Vi ringte dermed den lokale databutikken og etter at de hadde feilsøkt den kom de fram til at årsaken var et ødelagt hk og en dårlig strømforsyning. Pcen vi snakker om her er ganske gammel, det er en amd 800mhz med msi hk og 128 mb ram, så de tilbød seg og bytte hk,cpu og minne + ny strømforsyning for den nette sum av 2658(frakt og feilsøking med i prisen). Flgende deler: Hovedkort:a7v400mx mainboard socket a Cpu:Amd sempron 2400+ (med vifte:iglo 2070 tc) Minne:256mb pc 133 Strømforsyning:q tec psu 300w Dette er prisen hvis jeg monterer selv,ellers snakker vi 3000. Jeg lurer på om dette prisforslaget er fornuftig, og om det finnes bedre alternativ? Det er ikke behov for en god pc, men noe som kjører msn og sims 1, har noen av dere hk,minne,cpu og evt strømforsyning til salgs, eller vet dere om noen deler som er billigere evt en slags como pakke eller noe? Vi synes der var altfor dyrt med 3000 for og fikse en gammel pc, når vi egentlig ikke trenger noe annet en en erstatning av hva som var der før.. Uansett, håper jeg kan få hjelp av dere til og reparere pcen så min søster blir fornøyd uten at det koster henne skjorta. Mvh 3dme Lenke til kommentar
Fixer'n Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 Ja det var dyrt. Det jeg stusser over er at de gir deg så dårlig å gammel ram. Nei takk nei for dette tilbudet. Du får oppgraderings pakker som er mye bedre under den prisen du fikk tilbud på. Foresten den rammen passer ikke til det hovedkortett. Lenke til kommentar
3dme Skrevet 29. november 2004 Forfatter Del Skrevet 29. november 2004 mulig at jeg har skrevet feil ram,men isåfall har han skrevet feil i mailen han sndte meg. takk for hjelpen, du vet ikke hvor jeg får tak i hk,cpu,minne til minst mulig (maks 2000?)? mvh 3dme, takker for kjapp respons. Lenke til kommentar
Fixer'n Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 Nett butikk eller ? Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 (endret) Satt sammen en pakke med CPU, HK, PSU og 256MB DDR-RAM til 1550 på komplett --> Link<-- Vil tippe at du får litt bedre ytelse av dette oppsettet en det tilbudet du fikk pga bedre HK og DDR-RAM - og så til halve prisen Endret 29. november 2004 av Loomy Lenke til kommentar
Fixer'n Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 Her er en http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=303482&cks=PRL Lenke til kommentar
3dme Skrevet 29. november 2004 Forfatter Del Skrevet 29. november 2004 WOW! akkuratt det jeg trengte,tusen takk! :wub: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå