Gå til innhold

Reperasjon av gammel pc?

3dme

Anbefalte innlegg

Hei, i den aneldning at søsteren min hadde bursdag, lovet jeg henne og hjelpe henne med og repare min gamle pc som en bursdags gave. Vi ringte dermed den lokale databutikken og etter at de hadde feilsøkt den kom de fram til at årsaken var et ødelagt hk og en dårlig strømforsyning. Pcen vi snakker om her er ganske gammel, det er en amd 800mhz med msi hk og 128 mb ram, så de tilbød seg og bytte hk,cpu og minne + ny strømforsyning for den nette sum av 2658(frakt og feilsøking med i prisen).

Flgende deler:

Hovedkort:a7v400mx mainboard socket a

Cpu:Amd sempron 2400+ (med vifte:iglo 2070 tc)

Minne:256mb pc 133

Strømforsyning:q tec psu 300w

Dette er prisen hvis jeg monterer selv,ellers snakker vi 3000.

Jeg lurer på om dette prisforslaget er fornuftig, og om det finnes bedre alternativ?

Det er ikke behov for en god pc, men noe som kjører msn og sims 1, har noen av dere hk,minne,cpu og evt strømforsyning til salgs, eller vet dere om noen deler som er billigere evt en slags como pakke eller noe?

Vi synes der var altfor dyrt med 3000 for og fikse en gammel pc, når vi egentlig ikke trenger noe annet en en erstatning av hva som var der før..

Uansett, håper jeg kan få hjelp av dere til og reparere pcen så min søster blir fornøyd uten at det koster henne skjorta.

Mvh 3dme

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...