Gå til innhold

Trenger anbaflinger for å redusere støy.

Anbefalte innlegg

Har en CPU AMD socket 939 FX-53. Bruker her vifte som medfølger i boksen fra AMD.

Har et Powercolur Radeon X800XT PE.

Systemet har er ok lydnivå når cool n quiet er aktivert og jeg kjører lettere apps som IE osv. Men når jeg spiller spill så bråker dette noe så inn i........

Noen som har erfaringer/anbefalinger på hvordan jeg kan redusere støyen?

Btw. har en Antec Sonta kabinet med støymatter (hjelper litt,men ikke så mye)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vifter er SilenX meget bra (ned til 9dbA). Disse selges av Vendur her til lands. SilenX har også stillegående PSUer (<14dbA)

HD Microplex har no forskjellige alterantiver. Selv ville jeg anbefalt deg Sunbeam Harddisk Silencer Merk: disse demper vibrasjons støy, men ikke luftbåren.

Du har også SilenX Luxurae HDD Kjøler m. støydemping.

Kjøleribbe Hva med Thermalright XP-120. Microplex anbefaler MISTKOFA12025V4 som vifte til denne. Men den har nokså høyt støynivå 19-31 dB(A) (52-104 m³/time.)

Jeg ville heller anbefalt SilenX 120mm 14dBA Fan (Air Flow: 58 CFM / 98,5 m3/t) denne vil gi lavere støy og høyere air flow enn MIST alternativet (event kan du bruke 11dbA versionen (68 m3/t).

Er du interessert i vannkjøling får vi komme tilbake til det :) Dessuten har vi en egen kategori for vannkjøling

Edit:

Skjermkort

Er litt usikker her siden jeg selv benytter meg av Zalman ZM80DHP, men jeg har "bare" 9800Pro AIW. Så jeg er usikker på om dette ville holde for x800xt pe, derimot kunne du muligens se på ARCOLVSATI4.

Håper dette hjelper deg litt bedre :thumbup:

Endret av am3k
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...