Arb|ter Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 (endret) Har behov for å fjernstyre et familiemedlems pc, og tenkte at den innebygde funksjonen i winXP burde være den mest hensiktsmessige. Det er mulig den faktisk er det også, men… Unable to connect.. Føler jeg har prøvd det meste.. Noen som har erfaring med dette? WinXP Brannmur og zonealarm var dissabeled WinXP Pro SP1 ZoneAlarm Pro Bluecom adsl via Lucent Cellpipe 20A-bx adslmodem Endret 29. november 2004 av Arb|ter Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 Fungerer utmerket. På maskina som skal styres må du velge "Allow users to connect remotely to this computer". På maskina som styrer går du inn på Remote Desktop Connection og skriver inn IP adresse til den andre. Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 Husk at du må logge inn som en bruker med passord på maskina du vil fjernstyre. Hvis det ikke er passord vil det ikke fungere. Skal du fjernstyre over lan eller internett? Ulempen med XP`s Remote Desktop er at man ikke kan sitte foran maskina som blir fjernstyrt og se hva som skjer. Og det er ofte ønskelig ved fjernassistanse. Det finnes funksjoner i Windows Messenger som muligens kan brukes, men selv bruker jeg RealVNC bl.a. til å hjelpe en hjelpesløs far bosatt i Spania. Funker fint det, men VNC krever noe mer båndbredde enn XP`s system. Lenke til kommentar
iacob Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 Har hjulpet flere gjennom msn messenger. Fungerer glimrende med lyd og full kontroll over skrivebordet i annen pc. Anbefales. Mvh Iacob Lenke til kommentar
Arb|ter Skrevet 30. november 2004 Forfatter Del Skrevet 30. november 2004 (endret) Takker for svar! Det var opprinnelig Remote Assistance (via MSN) jeg ønsket å bruke, men da dette ikke fungerte prøvde jeg Remote Desktop Connection, og det gikk! Det var riktignok litt problemer med ZoneAlarm, men dette er vel egentlig bare betryggende.. Nå fikk jeg det til ved å ta opp novice maskinen i Remote Desktop Connection, for så å be meg selv om Remote Assistance via MSN. Etter dette har det fungert Gjenstår det bare å configge ZoneAlarm, og/eller sette opp en vpn forbindelse Edit: Dårli norrsk Endret 30. november 2004 av Arb|ter Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå