Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer med fjernstyring av pc

Anbefalte innlegg

Har behov for å fjernstyre et familiemedlems pc, og tenkte at den innebygde funksjonen i winXP burde være den mest hensiktsmessige. Det er mulig den faktisk er det også, men…

Unable to connect.. Føler jeg har prøvd det meste.. Noen som har erfaring med dette?

WinXP Brannmur og zonealarm var dissabeled

WinXP Pro SP1

ZoneAlarm Pro

Bluecom adsl via Lucent Cellpipe 20A-bx adslmodem

Endret av Arb|ter
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Husk at du må logge inn som en bruker med passord på maskina du vil fjernstyre. Hvis det ikke er passord vil det ikke fungere. Skal du fjernstyre over lan eller internett?

Ulempen med XP`s Remote Desktop er at man ikke kan sitte foran maskina som blir fjernstyrt og se hva som skjer. Og det er ofte ønskelig ved fjernassistanse. Det finnes funksjoner i Windows Messenger som muligens kan brukes, men selv bruker jeg RealVNC bl.a. til å hjelpe en hjelpesløs far bosatt i Spania. Funker fint det, men VNC krever noe mer båndbredde enn XP`s system.

Lenke til kommentar

Takker for svar!

Det var opprinnelig Remote Assistance (via MSN) jeg ønsket å bruke, men da dette ikke fungerte prøvde jeg Remote Desktop Connection, og det gikk!

Det var riktignok litt problemer med ZoneAlarm, men dette er vel egentlig bare betryggende..

Nå fikk jeg det til ved å ta opp novice maskinen i Remote Desktop Connection, for så å be meg selv om Remote Assistance via MSN. Etter dette har det fungert :thumbup:

Gjenstår det bare å configge ZoneAlarm, og/eller sette opp en vpn forbindelse ;)

Edit:

Dårli norrsk

Endret av Arb|ter
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...