mck Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 Jaja da er det jul igjen... I hvertfall snart. På ønskelista hadde jeg tenkt til og sette opp et headsett opptil 1000 kroner. Jeg har sett litt på sennheiser, blant annet Sennheiser HD 270 og Sennheiser HD555 Ser at HD270 er lukket og HD555 er åpen, men de ser jo like ut. Noen som kjenner til noen av disse headsettene? Jeg vil helst ha lukket. Jeg tar også imot andre tips til hodesett og husk 1000kroner og nedover.. Lenke til kommentar
enemigo Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 (endret) Du kan jo kikke litt på denne brukertesten. Jeg ville seriøst vurdert DTX900, selv om den runder pristaket ditt med 90kr. Jeg har ikke hørt Sennheiser HD270, så jeg skal ikke si noe om den. HD555 er jo ganske fin, kanskje litt tilslørt og mørk lyd. Men mange liker det litt sånn. Hva skal du bruke hodetelefonen til forresten? Skal du bruke den på portabel lydkilde (f.eks mp3spiller) bør du prøve å få tak i den nye varianten av HD555 som med impedans på 50ohm og følsomhet på 112dB. Den gamle varianten har 120ohm/103dB. Edit: DTX900 er jo åpen ja. Åpne og lukkede hodetelefoner ser stort sett like ut. Men en lukket hodetelefon demper støy fra omgivelsene samtidig som musikken ikke høres like godt av omverden. Knut Endret 29. november 2004 av enemigo Lenke til kommentar
mck Skrevet 29. november 2004 Forfatter Del Skrevet 29. november 2004 Jeg skal bruke headsettet til min iPod G4, skal bruke det og høre på musikk på tog egentlig til alt mulig, ikke trening og sånn da.. Hvem er best av HD 270 og HD555? Hva mente du med ohm greiene og sånn? Skjønte ikke helt Lenke til kommentar
enemigo Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 HD270 er jo lukket og skal fungere greit på en bærbar kilde utfra spesifikasjonene og dømme. Det kan jo være en fordel når du sitter på tog, så slipper du å sjenere omgivelsene mer enn nødvendig De spesifikasjonene jeg skrev opp betyr ikke så mye annet enn at den nye varianten av HD555 (med 50ohm og 112dB) sansynligvis vil fungere bedre fra en bærbar kilde. Du kan jo vurdere HD280 til 1.200kr også. Denne demper veldig bra og flere her på forumet er storfornøyd med lyden. K Lenke til kommentar
mck Skrevet 29. november 2004 Forfatter Del Skrevet 29. november 2004 I dag har jeg porta pro, jeg har byttet tre ganger på grunn av at det skurrer litt i ene elementet.. Det begynner jeg og bli lei av, hvordan er lyden i Portapro i forhold til HD270? Er det noen som har headsettet her? Noen andre forslag på headsett? Lenke til kommentar
eln Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 Ikke for å ta over posten på noen måte. Men har tengt på ett headsett i samme prisklasse. Skal bruke det kombinert med en creative Zen micro. Har sett litt på Sony MDR-V500DJ. Grei lyd og ser jævli fett ut. Men hører at det ikke tåler en dritt. Noen som har andre alternativer til dette headsettet? Lenke til kommentar
mck Skrevet 29. november 2004 Forfatter Del Skrevet 29. november 2004 Ikke for å ta over posten på noen måte. Men har tengt på ett headsett i samme prisklasse. Skal bruke det kombinert med en creative Zen micro. Har sett litt på Sony MDR-V500DJ. Grei lyd og ser jævli fett ut. Men hører at det ikke tåler en dritt. Noen som har andre alternativer til dette headsettet? Heisann headsett du og? Har du link til sony headsettet du har skrevet om? Lenke til kommentar
eln Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 (endret) Jepp. Må ha ett ordentlig headsett. Det fra biltema synger på siste verset Der har du url Endret 29. november 2004 av eln Lenke til kommentar
eln Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 Har nå bestilt meg følgende: Mp3 spiller: Creative Zen Micro 5GB - Black colour Hodesett: Technics RPDJ-1210 regner med jeg blir fornøyd overskrev limiten på 1k litt da Lenke til kommentar
mck Skrevet 29. november 2004 Forfatter Del Skrevet 29. november 2004 Men jeg som starta her trenger fortsatt tips.. Lenke til kommentar
FM Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 Men jeg som starta her trenger fortsatt tips.. Hei.. Tror du har fått ditt beste tips i Beyerdynamic DTX900. Dersom denne er for dyr kan du vurdere DTX800 og DTX700, evt. DT231 som jeg selv er den stolte eier av. Det fine med DTX'ene er høy følsomhet og lav impedance som gjør de ypperlig til bærbare spillere. Mange muligheter gjør det vanskelig å velge, men jeg ville valgt DTX900. Sjekk ulike musikkforetninger der du bor og se om noen av de fører Beyerdynamic. Da kan du sikkert få prøvelyttet et par modeller. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå