Gå til innhold

Er dette settet bra?

Anbefalte innlegg

Hei

jeg har lite peiling på vann kjøling, men jeg må få ned de alt for høye :blush: tempraturene på CPUen min + at jeg syntes at det høres deilig når Pcen er stillegående. :w00t:

men først og fremst er temprturen det viktigste.

jeg har lest vann kjøling guiden til Overklokking.no, og jeg tenker da at ett ferdig sett er best.

Er det noen risikoer for at vann systemet kan skade Pcen?

Krever det noe vedlikehold?

er et ferdig sett så enkelt og installere at jeg kan klare det fint?(jeg har ikke noe erfaring med vann kjøling, men har byggd 2 pcer)

Så jeg lurer på om dette er bra nok for min alt for varme AMD Athlon 64bit 3400+ cPU, socket 754?

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=304843&cks=PRL

Tusen takk til alle som svarer. :thumbup:

Endret av Do_the_Bender
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er alltid risiko ved å ha vann i pcen, men du skal alltid la den stå utenfor 24 for å se om den lekker.

Vannkjøling trenger vedlikehold også, men det er ikke mer en du tåler ;)

Det settet ser helt ok ut.

Jeg ville vel heller satt sammen et sett fra microplex, og valgt dual radiator. Dual radiator kan være e fordel siden du er på jakt etter et stille sett, men samtidig noe som kjøler bra.

Lenke til kommentar

Erfarne folk bør rette meg her, men det er vel snakk om bytte av vann, sjekk av slanger og koblinger og fjerning av støv fra radiator som er det typiske vedlikeholdet jeg ser for meg. Kanskje mer også. Men dette er ikke noe du må gjøre hver eneste dag, da (eller uke eller måned for den saks skyld ;) )

Lenke til kommentar
Erfarne folk bør rette meg her, men det er vel snakk om bytte av vann, sjekk av slanger og koblinger og fjerning av støv fra radiator som er det typiske vedlikeholdet jeg ser for meg. Kanskje mer også. Men dette er ikke noe du må gjøre hver eneste dag, da (eller uke eller måned for den saks skyld ;) )

Riktig dette. Vannet bytter du 1-2 ganger i året (etter behov). Du ser vel inn i PCen din og merker fort om du ser alger eller lignende...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...