Gå til innhold

Hva kreves av hardware for å sette opp webserver?


Anbefalte innlegg

ja, hva kreves av hardware for å sette opp en helt grei webserver, har p2 nå med 192mb ram, lurte på om det holder? evt. hva ville dere ha anbefalt? hvilket os skal jeg kjøre på den evt.? har tilgang til litt hjelp med linux, har brukt det noen få ganger før men regner med at det er ganske så vanskelig på en så system svak maskin.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor rask prosessor er det (2-300 mhz) ? Uansett, det spørs helt på hvor mye trafikk du har på serveren. Til ei vanlig privat hjemmeside er den maskina mer enn god nok, og mere til. Linux er et ganske selvklart valg, jeg ville kanskje gått for Slackware eller Debian (burde gå greit, du har jo tilgang til litt hjelp med Linux, så).

Lenke til kommentar
Hvor rask prosessor er det (2-300 mhz) ? Uansett, det spørs helt på hvor mye trafikk du har på serveren. Til ei vanlig privat hjemmeside er den maskina mer enn god nok, og mere til. Linux er et ganske selvklart valg, jeg ville kanskje gått for Slackware eller Debian (burde gå greit, du har jo tilgang til litt hjelp med Linux, så).

den er på 266mhz, slackware? hvilken versjon?

Endret av kake_fredrik
Lenke til kommentar

om du er fersk, anbefaler jeg å starte med noe annet enn slackware.

på gammel hardware er debians nåværende stable i sitt ess, og selv om debian også har en relativ høy terskel for nybegynnere, er den langt lettere å holde oppdatert, så du i det minste har en mindre ting å bekymre deg over.

Lenke til kommentar
Debian er vel å anbefale over Slackware. Men på en slik boks anbefales det ikke å kjøre grafisk. Du vil uansett ikke få så mye mer verktøy på ting der, like greit å lære konsoll med en gang :)

har på følelsen at dette kommer til og bli vanskelig! men har ikke råd til noe annet :( men engang må jo være den første!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...