Gjest Slettet-uVTr2vDm Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 Jeg har lagt ut en del tråder der jeg har klagd på at datan min har slått seg av uten videre. Så fikk jeg beskjed om å disable "automatic restart", og dette gjorde jeg. Så når datan flipper fullstendig så får jeg 'bare' en blåskjerm. Der står det masse om at hvis problemet fortsetter, så må du kontakte administratoren eller forhandleren. Og feilen var følgende : DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL Hva skal det bety? Lenke til kommentar
Dimm Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 Jeg hadde samme problem for en stund siden. Det viste seg å være et driverproblem. vet ikke om det er til hjelp, men her er iallefall løsnignen på mitt problem Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 (endret) http://support.microsoft.com/default.aspx?...kb;en-us;812484 Siden jeg fannt siden legger jeg den ved...Men den andre linken er bra nok den Endret 28. november 2004 av sveinsel Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 Trekk ut det du måtte ha i PCI portene, så finner du ut om det er irq-konflikt Lenke til kommentar
stb Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 De gangene jeg har fått slike feil har det vært noe galt med minnet, eller problemer med kompabilitet minne-hovedkort. Test systemet ditt med dette programmet. www.memtest86.com Lenke til kommentar
Wilhelmsen Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 (endret) Har det samme problemet selv, Asus K8N-E deluxe 3000+ ocz premier pc3200 1gb ram asus 9600XT Win XP pro etc Problemet forekommer helt tilfeldig ved vanelig surfe eller word aktivitet. Har ikke tid til og troubleshoote noe voldsomt da jeg må bare smøre meg me tålmodighet og reboote når det skjer. Er fryktlig avhengig av maskinen til og med den 3 dec. Men.. Laget en ny brukerprofil, vips. Ikke en eneste bsod så langt. Gått fire dager. Pleide og restarte opptil 4 ganger daglig. Mistenker selfølgelig driver problemer, og det med SATA kontrolleren var litt interessant. EDIT: Leif Endret 28. november 2004 av Wilhelmsen Lenke til kommentar
Sneglen Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 Bruker du ikke samme driver uansett hvilken konto du bruker? Noe annet ville vært merkelig synes jeg. Lenke til kommentar
Chrichton Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 Jeg fikk den sist jeg oppgraderte driver til Soundblaster. Kom flere ganger i uken. Når jeg gikk tilbake til gammel driver forsvant feilen. Lenke til kommentar
Ash Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 Du kan også oppleve den feilmeldingen hvis du har overklokket litt i overkant av hva maskinen din takler. Jeg kan reprodusere BSOD'er pga DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL hele dagen om jeg skulle ønske det ved å klokke opp maskinen min noen Mhz til. Den kommer også selvsagt ofte pga driver/IRQ konflikter. Oppdater derfor drivere, bios og sjekk at du kjører riktig pc driver i forhold til ACPI/APIC. Hvis du har et moderne hovedkort så skal det i Device Manager finnes en kategori som heter Computer og der skal det ligge en enhet som heter ACPI Uniprocessor PC. Andre alternativer er Advanced Configuration and Power Interface (ACPI) PC og Standard PC, har du en av de to siste så kan det resultere i IRQ konflikter pga færre tilgjengelige IRQ'er. Advanced utgaven skaper dessuten enda mer krøll da den liker veldig godt å legge "alle" enheter på samme IRQ. Har du norsk Windows er det godt mulig navnene er oversatt, husker ikke i farta da jeg som oftest bruker engelsk Windows. For den saks skyld kan feilen forårsakes av strømforsyningen din osv... Lenke til kommentar
Wilhelmsen Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 Bruker du ikke samme driver uansett hvilken konto du bruker? Noe annet ville vært merkelig synes jeg. Jo, det er jo akuratt det. Som sagt, har ikke tid til og troubleshoote noe særlig. La bare merke til at mor aldri klaget på bsoder da hun bruker maskinen når jeg ikke er hjemme.. Konkluderte derfor med at hun ikke får bsoder, noe hun ikke gjør. derfor så fikk jeg den fikse ideen om og lage en "temp" brukerkonto for og teste dette ut. Går som en drøm, skjønner ikke hvorfor. Oppdaterte drivere i øst og vest selfølgelig. Forøvrig, jeg kan også selfølgelig lage bsoder av denne sorten med litt overklokking. Er ikke snakk om mer en 30mhz mer (Kjører nå med [email protected]) så komme de som bestilt når jeg bruker "temp" kontoen. Min gamle konto derimot kjørte standard hastighet, og hvis jeg følte for og teste grenser så skulle det ikke mer til en 10mhz over standard hastighet før driten ikke boota inn i Windows engang. Lenke til kommentar
Ash Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 -> Wilhelmsen: Er det noen programmer som auto-starter på din vanlige brukerkonto som ikke starter på de andre kanskje? Drivere er universelle samme hvilken brukerkonto man er inne på, men programmer er ikke nødvendigvis det. Lenke til kommentar
Wilhelmsen Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 -> Wilhelmsen: Er det noen programmer som auto-starter på din vanlige brukerkonto som ikke starter på de andre kanskje? Drivere er universelle samme hvilken brukerkonto man er inne på, men programmer er ikke nødvendigvis det. Er nok det vet du. Men det for nok bare vente. Lenke til kommentar
Senz0r Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 enig med han sist der Lenke til kommentar
lysbryter Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 I de tilfeller jeg har vært borti denne BSOD-beskjeden har det alltid vært minnefeil, gjerne i forbindelse med overklokking. Test med Memtest86. Det behøver nødvendigvis ikke å være minnebrikkene det er noe feil med selv om man finner minnefeil, det kan også være samspillet mellom hovedkort og minnebrikke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå