Gå til innhold

Asus GeForce 6800 Ge. 256MB Skjermkort

Yidaki

Anbefalte innlegg

Heisann

Noen som har erfaring med dette skjermkortet :Asus GeForce 6800 Ge. 256MB Skjermkort

Får det for 3240 på mpx, og det må vel være et godt kjøp? Lette rundt på forumet, men fant ingen som har pratet om dette kortet, men kan jo ha oversett ting.

Kjekt hvis noen kunne si noen ord om det, utifra personlig erfaring :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
se test på www.xbitlabs.com GT slår GE hele tida

ser på test av bl.a Halflife2, og på enkelte av testene er ikke 6800 gt så mye langt foran enn 9800 pro f.eks...den er faktisk under på noen få.. kan dette stemme? yter ikke kortet bedre enn som så foran et 9800 pro kort? er det verdt enn oppgradering fra Hercules 9800 Pro til et 6800 Gt kort? vil jeg merke stor forskjelll, eller skal jeg vente på neste generasjon, eller kanskje gå for et ati 800pro xt kort?

sorry, masse spørsmål her

Lenke til kommentar

Vel, nå jeg si det, at 6800 GE faktisk holder mål! uten tvil :)

Det med at det gir 25% bedre ytelse, stemmer. Et standard 6800-kort med 128mb minne gir ca 9000 i 3D mark 03, 6800 GE gir 9840 for meg :)

Nå har jeg og åpnet alle 16 pipelines, og kortet klokker fortsatt til 440/1200. Er dagsformen på kortet godt, klarer det 460/1250 uten problemer. Med stock-kjøler for å legge til dette :)

På 440/1200 og CPU kjørende på 3.4 Ghz gir kortet meg 13097 poeng i 03.

Får ca. 11000 uten klokk på noen av delene..

Håper dette gav deg en oppklaring :)

X800XT vil være bedre om du skal spille HL2 og.. Det er det vel liten tvil om at er riktig?

Lenke til kommentar
se test på www.xbitlabs.com GT slår GE hele tida

ser på test av bl.a Halflife2, og på enkelte av testene er ikke 6800 gt så mye langt foran enn 9800 pro f.eks...den er faktisk under på noen få.. kan dette stemme? yter ikke kortet bedre enn som så foran et 9800 pro kort? er det verdt enn oppgradering fra Hercules 9800 Pro til et 6800 Gt kort? vil jeg merke stor forskjelll, eller skal jeg vente på neste generasjon, eller kanskje gå for et ati 800pro xt kort?

sorry, masse spørsmål her

ja, det er verdt en oppgradering. Det du ser på er de mindre krevende testene, men så fort du skrur på eyecandy og pumper opp oppløsningen forsvinner 9800pro nedover. :)

Lenke til kommentar

ja, det er verdt en oppgradering. Det du ser på er de mindre krevende testene, men så fort du skrur på eyecandy og pumper opp oppløsningen forsvinner 9800pro nedover. :)

Ok, da tror eg at eg går for dette kortet:

https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=19648

Til de som svarte/svarer, takk for hjelpen

:D

Hvis dere har andre råd eller kort å anbefale i samme prisklasse eller billigere, bare kom med det:)

Lenke til kommentar

Ok, da tror eg at eg går for dette kortet:

https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=19648

Til de som svarte/svarer, takk for hjelpen

:D

Hvis dere har andre råd eller kort å anbefale i samme prisklasse eller billigere, bare kom med det:)

Hvis du skulle lure, så ser det ikke slik ut. Er kun en molex og en dvi + d-sub. Så du ikke blir skuffet ;)

Lenke til kommentar

Hvis du skulle lure, så ser det ikke slik ut. Er kun en molex og en dvi + d-sub. Så du ikke blir skuffet ;)

Ok, hvordan ser kortet ut egentlig da? litt misledende de bildene da, hvis det vi ser ikke stemmer? de tekniske spesifikasjonene, stemmer de? nå ble jeg litt usikker igjen...åhhh, koffår ska det ver så vanskelig:)

Lenke til kommentar

Ok, hvordan ser kortet ut egentlig da? litt misledende de bildene da, hvis det vi ser ikke stemmer? de tekniske spesifikasjonene, stemmer de? nå ble jeg litt usikker igjen...åhhh, koffår ska det ver så vanskelig:)

Spesifikasjonene stemmer, men ikke bildet. Har vært tatt opp et par ganger her i forumet, og de som kjøpte det, fikk i alle fall ikke kortet på bildet..

Hva med MSI sitt?

Det har en stor kobberkjøler, og koster det samme. @ Komplett.no.

Du må ringe på forhånd å forsikre deg om det mer kobberkjøleren er det de selger, for fikk inn et på jobben her om dagen, med referansekjøler, bråker som et uvær!

Lenke til kommentar

Bare en ting til. Var inne på denne siden

:http://www.elitebastards.com/page.php?pageid=5601&head=1

Der ser jeg på de ulike tester at ett Pov6800Gt ikke yter så sinnsykt mye bedre enn 9800Pro. På enkelte tester slår faktsik 9800Pro 6800 gt kortet. Så nå ble jeg veldig usikker på om jeg skal oppgradere. Er budt 1500,- for mitt 9800pro kort (Hercules), ville dere solgt det?

Nå står valget mellom Pov6800Gt eller Albatron 6800Gt. Hvilket ville dere kjøpt, hvis dere anbefaler nytt kort framfor 9800pro?

Beklager alle disse spørsmålene, men vil bare ha mest mulig info:)

Lenke til kommentar

ok, etter å ha lest en hel HAUG med poster om diverse 6800Gt kort, og lest kritikker som bare det, har jeg endt opp med disse 2 valgene:

1.http://www.club-3d.nl/distri/productinfo/spec_vga.php?ordercode=CGN-G686TVD

Club3d-6800Gt

2.https://prisguiden.no/produkt/18997

Point of View 6800Gt

Nå orker jeg ikke lese mer, er trøtt...bestiller kortet imorgen,men vil gjerne bare ha en siste tilbakemld fra dere hvis dere orker å gi en. Fant ikke en ren test av Club 3d kortet, men den er jo ganske billig.

Hvis noen av dere sitter med et av disse, som noen nok helt sikkert gjør, er dere fornøyde med dem?

vel, godnatt folkens :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...