Gå til innhold

Problemer med PQI Turbo (2-2-2-5-1)


Playmofetish

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg kjøpte ukens tilbud på Netshop, nemlig PQI Turbo 2x512MB PC3200 2-2-2-5.

 

Anandtech testet disse uten problemer på 2-2-2-5@ 2,6 volt, det samme som står i beskrivelsen hos Netshop.

 

Men jeg får problemer med disse brikkene:

 

Som SPD stiller disse brikkene seg til 2,5-4-4-8, noe jeg har sett fra før av. Men de er altså godkjent til 2-2-2-5@DDR400/PC3200, og skal kunne nøye seg med 2,6v. Hos anandtech er disse brikkene også testet med Command Rate = 1T, god over DDR500-hastighet, så dette skulle heller ikke være noe problem for disse brikkene.

 

Maskinen booter helt fint med 2-2-2-5. Jeg lar alt står på Auto, untatt disse fire timings (eller stiller de seg etter spd).

 

WIndows kommer opp helt fint uten problemer, men så starter jeg Prime95, og setter på Blend test (lots of RAM tested). I løpet av 1-2 minutter får jeg hardware failure.

 

Hardware failure får jeg også når jeg setter Command Rate til 2T, og om jeg stiller volten på 2,7-2,85v (2,85 max på mitt MSI K8N Neo Platinum)

 

Jeg får altså ikke kjørt brikkene på de timingsene de skal klare, og jeg gidder ikke prøve overklokking før jeg får til dette.

 

Noen som har noen råd til meg? Jeg vil få til 2-2-2-5-1!!!!

 

Edit: jeg fikk også bluescreen i HL2...

Endret av Playmofetish
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm, kanskje det kan være hovedkortet som har litt problemer med spesielle timings på minnebrikker? Det hadde jo vært en grei forklaring iallefall?

 

Vegeto, så du anbefaler meg å kjøpe meg en Winchester og et nForce4-kort, sammen med et 6800GT for eksempel? Ok da, du har overbevist meg! :p

 

Lønna har nettopp kommet, og da får man farlige oppgraderingsplaner...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...