jabe Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 Jeg er ute etter et lydkort som er best till musikk! Spiller av og til Far Cry, HLF2, i disse spillene fugerer lydchipet OK. Men først og fremst ønsker jeg "god lyd" når jeg arbeider med PC'en. Jeg er rimelig "kresen" med hensyn til lyd! AMD 3500+ MSI K8N Neo8-Neo-54G Lydchipet virker OK, men ikke mer. Har noen et godt forslag til et godt lydkort for musikk. Ikke Soundblaster!! Tenker å spille musikk via KEF Q 7 (meget gode høytelere), bruker dessuten HK 670. Lyd-gladjavascript:emoticon('') smilie Lenke til kommentar
Ed Hunter Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 Eg kjøpte dette for slikk og ingenting: Chaintech Lydkort 7.1 (SAV710) Skal være veldig bra til musikk i stereo, men ikkje så bra til spel og surround. Kortet fåes kjøpt her Mvh Espen Lenke til kommentar
jabe Skrevet 28. november 2004 Forfatter Del Skrevet 28. november 2004 Jeg trenger ikke sorround, bare det gir god stereo-lyd. Er ute etter et kort som koster maks. 2 høvdinger. Takk for forslag, sjekker dette ut. Er det andre som har forslag, skal også virke OK i spill. Jabe Lenke til kommentar
Ed Hunter Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 Grunnen til at Chaintech-kortet er så bra til stereo bruk er at den bruker ein Wolfson WM8728 24/192 DAC, som skal vist være veldig bra. Uten at eg veit bedre.. Les meir i denne tråden, og i denne om korleis du setter det opp for å få best lyd. Mvh Espen Lenke til kommentar
jabe Skrevet 28. november 2004 Forfatter Del Skrevet 28. november 2004 Takk for svar!! Men jeg blir litt skeptisk når kortet koster så lite! Jeg er ute etter et kort som gir meget god stereo-lyd. Sjekker kortet, har hørt mye positivt om dette!!! Mvh, Jabe Lenke til kommentar
Ed Hunter Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 Dette kortet virker bra til musikk og film, med skikkelige phono-kontakter. Mvh Espen Lenke til kommentar
olav74 Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 EMU 0404 skal være veldig bra til musikk. Koster ca. kr. 1300. Lenke til kommentar
jabe Skrevet 28. november 2004 Forfatter Del Skrevet 28. november 2004 Hei! Leste i en test at driverne var helt håpløse, ellers fikk kortet meget bra kritikk. Deres første kort for almuen. Noen som har erfaring?? Mvh, Jabe Lenke til kommentar
jabe Skrevet 28. november 2004 Forfatter Del Skrevet 28. november 2004 Hei! Tror jeg går for M-Audio 7.1!! Noen som har erfaring med dette? mvh, jabe Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 Hvis du skal ha et kort for musikk, så ville jeg gått for M-Audio Audiophile 2496. Et godt kort med gode drivere. Ville bare nevne det med chipper. Det er riktig at noen chipper er bedre enn andre, men det er ikke chippen i seg selv som gjør lydkortet dyrt, det er A/D og D/A konverterne og gode drivere. Selv om et hovedkort hadde en verdens mest fantastiske lydchip på kortet, ville fremdeles D/A konverterne være plaget av støyen fra hovedkortet. Bruk av digital ut hadde hjulpet litt, men ikke nok til å overbevise skikkelig. Lenke til kommentar
jabe Skrevet 29. november 2004 Forfatter Del Skrevet 29. november 2004 Takk for svar! Hvordan er dette kortet i spill? Kommer til å benytte det mest til musikk, men kommer også til å spille en del spill. Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 Vet ikke, har aldri spillt spill med det kortet. Men jeg vil regne med at det fungerer utmerket. Men det har ikke støtte for EAX, etc, som Revolution 7.1 har. Lenke til kommentar
Joi Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 E-MU 0404 eller 1212m er meget gode til musikk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå