Efreet Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 Hei. Eg har bestilt denne kjølaren: Arctic Cooling VGA Silencer NV 5 VGA Kjøler (GeForce 6800 GT/Ultra) https://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=302951 Til dette kortet: Gainward GeForce 6800GT 256MB GDDR3 AGP, "Ultra/2400",2ns,DVI, Retail https://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=301844 Problemet er at det stod dette på beskrivelsen til kjølaren: "Dette produktet passer ikke gainvard 6800 gt\ultra. gainvard kortene tar to pci slotter, og bygger over pci sloten som liksom skal være eskoshullet som den varme lufta skal blåses ut av. skal dette passe, må du borre mange store hull i festeplata, eller skjære baklpata av kortet i to. uansett mister du garantien på kortet!!!" Vel, eg kan akseptere å miste garantien og å skru av den originale kjølaren. Men korleis gjer eg det? Skal eg bare borre noen hull i den metallplata bakerst i kortet som retter seg ut? Eller er det nødvendigt i det heile tatt siden eg har veldig god gjennomstrømning i kabinettet. Og passer skrue hullene til den originale kjølaren med hullene til den nye her? Må eg ha på noen form for kjølepasta? er det då anbefalt å bruke den medfølgende eller tjener eg noe på å bruke artic silver 5? er artic silver 5 virkeleg IKKJE straumførande? Er det sikkert? Takker for alle seriøse svar. Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 står det ikke at kjøleren ikke passer til gainward sine kort da? Lenke til kommentar
Efreet Skrevet 28. november 2004 Forfatter Del Skrevet 28. november 2004 Det er ein person som har skrevet. Og det gjelder at du må fjerne original kjølaren og borre hull i festeplaten bakpå kabinettet. Men er det alt, og vil det passe med skruehullene? For viss det er så vanskeligt å kutte av noe av endeplaten kan eg alltids bare kutte ned litt på kjølerens "eksos"røyr. Lenke til kommentar
Farmerfrank Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 Jeg har akkurat det samme kortet og er i samme situasjon som deg, vil bytte stock-kjøleren pga den bråker for mye. Leste på et engelsk forum at Artic Cooling ville i løpet av 2 mnd sende ut denne kjøleren med egen festeplate for Gainwardkorta, dette var i begynnelsen av september,dvs at de burde ha fått den festeplata i butikkene snart..Har og vært inne på tanken å skjære av den ene festeplaten, men vegrer meg litt pga garantien. Har sendt mail til ulike nettbutikker angående dette, venter på svar fra dem. Det enkleste er jo å bare skjære av festeplate nr2, da får du jo hull til eksos-røret,slik at lufta går ut bak kabinettet... Lenke til kommentar
Efreet Skrevet 29. november 2004 Forfatter Del Skrevet 29. november 2004 Eg hjar ikkje verktøy eller never til noe slikt. Så eg får gå ned på SunIT og spør om dei vil gjer det for meg.. koster vel litt peng det :/ Men men, det er vel verdt det. Lenke til kommentar
Efreet Skrevet 29. november 2004 Forfatter Del Skrevet 29. november 2004 Eg hjar ikkje verktøy eller never til noe slikt. Så eg får gå ned på SunIT og spør om dei vil gjer det for meg.. koster vel litt peng det :/ Men men, det er vel verdt det. Lenke til kommentar
Anonym1234567890 Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 Er artic silver 5 virkeleg IKKJE straumførande? Not Electrically Conductive:Arctic Silver 5 was formulated to conduct heat, not electricity. (While much safer than electrically conductive silver and copper greases, Arctic Silver 5 should be kept away from electrical traces, pins, and leads. While it is not electrically conductive, the compound is very slightly capacitive and could potentially cause problems if it bridges two close-proximity electrical paths.) Electrical Insulator:Ceramique does not contain any metal or other electrically conductive materials. It is a pure electrical insulator, neither electrically conductive nor capacitive. For å vera på den sikre sida kan du bruka ceramiqe. Lenke til kommentar
Efreet Skrevet 29. november 2004 Forfatter Del Skrevet 29. november 2004 best framfor pingle dritt. =) Lenke til kommentar
Anonym1234567890 Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 best framfor pingle dritt. =) bhaaaa :!: Er enig med deg der! Lenke til kommentar
Farmerfrank Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 Fikk svar fra microplex idag, de har single festebraketter til dette kortet, så da bestiller hvertfall jeg derfra, slipper å modde stock-kjøleren på kortet. Sitat:Hei! Vi har slike single braketter. Send en mail til [email protected] rett etter du har bestilt (henvis til ordrenummer) og si du skal ha med en slik brakett med kjøleren. Dermed passer NV5 kjøleren også til Gainward sine kort. Lenke til kommentar
Lch Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 Jeg har restene fra en NV5-installasjon liggende her, og i plasten har jeg en enkelbrakett med hull i. Denne skal følge med alle de nye NV5-modellene. Den fulgte ikke med modellene som ble sendt ut til folk som skrev testrapporter av den tidligere i år. Lenke til kommentar
Farmerfrank Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 (endret) Glimrende av Artic Cooling å sende med en slik festeplate til Gainward sine kort også...har stressa enormt med å få en løsning på å feste NV5 uten å modde stock-kjøleren. Endret 29. november 2004 av SuperBonden Lenke til kommentar
Burt R. Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 (endret) Da kommer oppfølgings-spørsmålet mitt; Er det merkbart mindre støy fra den uorginale vifta? Noen som har sett dB tall på det? På microplex stod det ingenting. Edit: selvølgelig dukka svaret opp med en gang Svarer meg selv jeg. Støy på den uorginale vifta: 0.9 Sone Noise Level The noise level is measured in Sone (loudness) instead of dB (sound pressure). The loudness depends upon ears response curves and tells you exactly, how bothering a certain noise is. Sone takes the frequency and bandwidth of a sound into account. A doubling of the number of Sones sounds to the human ear like a doubling of the loudness. The comparison of products from different manufacturers is basically impossible, since all manufacturers measure in different ways. Even a rough translation from Sone to dB doesn't help. A 15dB cooler can be louder than a 1 Sone cooler from another manufacturer. Nevertheless with the Sone data you can compare our coolers between each other and get a quite precise idea how annoying the product will be. 1 Sone: nearly inaudible in a computer case 2 Sones: clearly audible 3 Sones and more: disturbing Endret 29. november 2004 av Burt R. Lenke til kommentar
Gunnar B Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 (endret) Noise Level: 0.9 Sone http://www.arctic-cooling.com/vga2.php?idx=40&data=2&disc= Det er en skikkelig kladd men fungerer upåklagelig. Endret 29. november 2004 av ghbing Lenke til kommentar
Kurt P Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 (endret) Jeg lurer på en sak.. Hvor mye hjelper det å montere en skikkelig kjølevifte på skjermkortet? Hvor mye synker tempraturen ? (Idle og load) Hvor mye dårligere enn vannkjøling og (kryokjøling?) er viftekjøling? Endret 30. november 2004 av Kurt P Lenke til kommentar
Efreet Skrevet 30. november 2004 Forfatter Del Skrevet 30. november 2004 Vel, denne kjøleren er iallfall bedre til å kjøle og den lager også mindre lyd. Så det har vel litt å si. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå