Jonas Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 heisann Driver å laget et script som skal telle anntall ganger en fil har blitt lastet ned. Scriptet ser nå slik ut: <?php $file = "count.txt"; $open = fopen($file, "r"); $size = filesize($file); $count = fread($open, $size); $count1 = $count+1; fclose($open); $open = fopen($file, "w"); fwrite($open, $count1); fclose($open); header("test.exe"); ?> Har ingen anelse om hvordan jeg skal "redirecte" brukeren til filen, uten at adressen til filen vises i nettleseren. jeg prøvde Header(), men det funka ikke. Noen som vet hvordan jeg gjøre dette? Jonas Lenke til kommentar
jic Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 Prøv med refreh med url til filen. Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 28. november 2004 Forfatter Del Skrevet 28. november 2004 Fant det ut selv: <?php // We'll be outputting a PDF header('Content-type: application/pdf'); // It will be called downloaded.pdf header('Content-Disposition: attachment; filename="downloaded.pdf"'); // The PDF source is in original.pdf readfile('original.pdf'); ?> Lenke til kommentar
ZoRaC Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 Fungerer den der uavhengig av filtype? Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 29. november 2004 Forfatter Del Skrevet 29. november 2004 Fungerer hvertfall med .exe, og sikkert pdf, siden det er brukt i eksempelet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå