tezamno Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 Hmm, nå sitter jeg å klør meg i bakhodet. Problemstilling. Setter sammen en pc av div deler jeg har: Asus A7A hk, xp 2400 cpu, 256mb sdram, pci radeon 9200, samsung 20gb hardisk. 3com 10/100 nvk. Kobler opp i mot annen pc med to nettverkskort som deler adsl, skriver etc. Pc'n fungerer helt fint, men får som sagt feilmeldingen nevnt over. Nå vet jeg hva det betyr, men det er ikke noe feil hverken på kabelen eller nettverkskortet, det har jeg sjekket på en tredje pc, som fungerer med samme nettverkskobling. Har også prøvd et annet nettverkskort, men samme feilen. Maskina oppdager ikke kabelen????????? Lenke til kommentar
Saiko Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 Muligens et skudd i mørket, men du veit selvfølgelig at driverene dine er riktige? I så fall, prøv å ta i bruk Windows-standarddriverene eller driverene fra produsenten. Forresten, prøv å bytte pci-slot, hadde et hovedkort for endel år siden som lydkortet ikke fungerte på en av slotene Lenke til kommentar
Krankemot Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 er den disabla?, jeg dreit meg ut der en gangm hadde disabla kortet, Lenke til kommentar
ReWinD Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 det kan vere fordi nettverkskortet ikkje er på, men blitt skrudd av pga. strømsparing (ja faktisk, så kan det skje.). Sjekk om det lyser orange (eller under der det står "link") på nettverkskortet. viss det ikkje er noko som lyser, så kan det vere tilfellet. Då må du gå til: (XP) Network Connections -> Local Area Network ->Properties -> Configure -> Power Management. Sjekk om "Allow Computer to turn off this device to save power" er haket av. Viss den er det, fjern haka. Du må muligens reboote for at dette skal fungere. Lenke til kommentar
Marti Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 Eller så har nettverkskortet på problem-pc'en blitt stilt på en annen hastighet. Kanskje 10Mbit. Sjekk det først. Egenskaper for nettverkskortet ---> Avansert ---> Link Speed / Duplex Mode e.l. Vær sikker på at begge kort kjører samme duplex. Lenke til kommentar
tezamno Skrevet 28. november 2004 Forfatter Del Skrevet 28. november 2004 (endret) Takk for tips,skal prøve disse. Det lyser ikke i noen lamper på kortet, men det skal det vel ikke gjøre heller når den ikke får kontakt. Begynner å lure på om det er noe galt med hk. Har prøvd å skifte pci spor uten at det hjelper. Endret 28. november 2004 av tezamno Lenke til kommentar
tezamno Skrevet 28. november 2004 Forfatter Del Skrevet 28. november 2004 Da har jeg sjekket både strømstyring, haket vekk der og at alle korten kjøre på samme duplex. De står alle på maskinvarestandard. Men fremdeles ikke kontakt. Lenke til kommentar
FlinT Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 er du sikker på at du bruker riktig kabel? bruker dere svitsj? prøv med en kryssa kabel i såfall.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå