Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Så en instruktør som skulle lære en fyr knebøy, Han la stanga på nakken og hadde en syk krum i ryggen så sa instruktør kjerringa at det var perfekt...

Hun som er hovedinstruktør der jeg trener ville ikke la meg kjøre knebøy uten noe under hælene, og ville heller ikke at jeg skulle gå lengre ned enn til kvartbøy... :nei:

 

Jeg ble forbanna så jeg spurte om det ikke var sånn at kunden bestandig hadde rett :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-Axby2kEH

Ja, på Dragvoll har de jo blant annet slik maskin som hjelper med xx kg.

Men om man akkurat klarer 1 pullups får man jo ikke akkurat mye treningsutbytte av det. Men når man har styrken inne synes jeg selv det er veldig gøy å føle man klarer sin egen vekt. :)

Jepp. En strikk som man fester i stangen gir samme effekt. :) finfin øvelse.

Lenke til kommentar

Jeg likte denne: The top 10 reasons why Pull downs are better than Pull-ups:

 

 

10. You can do many more Pull-down reps than you can Pull-ups, simply lower the weight and rip them off one right after the other! Tell me that doesn't build the old ego...hey that's important!

 

9. While you are doing Pull-downs you can also look around the Gym and see if any of the babes are watching you. Try doing that with some intense Pull-ups!

 

8. When you do Pull-ups you are up so high you might get a nose bleed (hey, it could happen).

 

7. You get to sit down while you are doing Pull-downs. Now I think we can all agree here, any exercise that allows you to sit down is naturally superior.

 

6. There are a multitude of manufacturers who have invested a great deal of money in Pull-down machines. Now why oh why would you want to harm their potential for profit by doing those silly Pull-ups? Get real...I mean how much could that silly little Pull-up bar cost?

 

5. Those who claim that Pull-downs are not "natural movements" should think again! How many times have you gone to your cupboard to reach for a box of cereal, or better yet a can of Grow! and "pulled it down?" See.....Pull downs are better.

 

4. Let's face it, you will meet more girls at the Pull-down machine than you will under the Pull-up bar. Three simple words man: Chics dig Pull-downs!

 

3. Those who think Pull-downs are for wimps better think again! Look at that impressive stack of weight on the typical Pull-down mahcine. You think they put that there for sissies? No way man!

 

2. You crazy fools, look how big all the Mr. Olympia finalists got from doing Pull downs. They did...yes it was from Pull downs...it was too!

 

 

The Number One Reason Pull downs are better:

 

1. When you get right down to it, it's all about bragging! In the end nothing else really matters now does it? Which sounds better: "Hey babe, I just knocked off 2 sets of 3 Pull-ups each." OR "Hey babe, I just knocked off 6 sets of 12 reps each on the Lat Pull down." Now go hit that Pull down machine!

 

 

Disclaimer (reading it fast is better):

 

(This top 10 was sponsored by "Multi-Flex" the number one maker of Pull-down machines in North America. Multi-Flex takes no responsibility for any injuries incurred by using any of its machines. And while results may vary depending on usage, we assure you that results will eventually be attained almost half as quickly as they would have had you done Pull-ups. Buy Multi-Flex wherever fine chrome machines are sold.)

 

 

 

Og noen ganger kan barnslig humor faktisk være litt morsomt: "Pulldowns are for fat guys, women and newbies."

Endret av KjellV
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bredt grep var tungt som ffffff for meg :( Men smalt derimot. Aner ikke hvorfor det er så mye lettere

 

Fordi konsentrer musklene mot armene mer med smalt grep vel :p

 

Nei kan ikke gi noen god forklaring. Burde kanskje begynne å trene pullups. Bare ta så mange jeg klarer på slutten av hver økt for å ha fremgang i RM. Vil inn som fallskjermjeger der kravet er 5 stykker med skulderbredt grep og overhåndstak.

 

Lurer på hvordan det skal gå med armhevningene også. 35 stykker for faen! :whistle:

Lenke til kommentar

Bredt grep, er som Hestekølle sier, tyngre pga du bruker rygg (mer spesifikt lats) i mye større grad enn ved smalt grep (hvor biceps er hovedmuskelen som blir brukt)

 

Pull-ups er lett å trene seg opp i hvis man ikke har trent så mye før. Når jeg var i militæret gikk jeg fra 3 til 13 pull-ups på de 5-6 ukene jeg var på rekrutten bare ved å ta maks antall hver dag.

 

Nå når jeg er 20kg tyngre, er jeg nede på 10, dette ved skulderbredt og overgrep. Usikker på om jeg klarer så mye mer ved smalt grep.

Lenke til kommentar

Bredt grep, er som Hestekølle sier, tyngre pga du bruker rygg (mer spesifikt lats) i mye større grad enn ved smalt grep (hvor biceps er hovedmuskelen som blir brukt)

Enig i at biceps aktiveres mer når man har smalt grep (og håndflaten mot seg), men latissimi dorsi er fortsatt hovedmusklene.

Lenke til kommentar

Hva legger dere i "bredt grep"? Selv bruker jeg litt breiere enn skulderbredde.

 

Bredt grep er vel litt utfor skulderbredde, på nedtrekk's stangen er vil det si rett før den er bøyd på siden. Ved å holde i bøyen snakker vi veldig bredt (og tungt!)

 

 

Bredt grep, er som Hestekølle sier, tyngre pga du bruker rygg (mer spesifikt lats) i mye større grad enn ved smalt grep (hvor biceps er hovedmuskelen som blir brukt)

Enig i at biceps aktiveres mer når man har smalt grep (og håndflaten mot seg), men latissimi dorsi er fortsatt hovedmusklene.

 

Joda, det stemmer. Var litt rask, men biceps tar over veldig mye av løftingen...

Lenke til kommentar

Noen som har prøvd en slik:

http://gymgrossisten.no/6/no/artiklar/-30/abilica-doorway

 

Litt usikker på hvordan den festes, blir den liksom liggende oppå dørkarmen? Jævla kjipt om hele dørkarmen løsner :s

De der funker som f**n :)

 

Du setter den over dørkarmen ja og de to endene mot karmen på den sida du skal trene fra. Ingen krefter som virker så mye nedover slik at du røsker ikke sunn døra :)

 

Også er den jo billig :thumbup:

Lenke til kommentar

Noen som har prøvd en slik:

http://gymgrossisten.no/6/no/artiklar/-30/abilica-doorway

 

Litt usikker på hvordan den festes, blir den liksom liggende oppå dørkarmen? Jævla kjipt om hele dørkarmen løsner :s

De der funker som f**n :)

 

Du setter den over dørkarmen ja og de to endene mot karmen på den sida du skal trene fra. Ingen krefter som virker så mye nedover slik at du røsker ikke sunn døra :)

 

Også er den jo billig :thumbup:

 

Den fungerer greit, men jeg ville sjekket at listene ikke var i svakeste laget. Hører det knirker og knaker litt når jeg bruker min. Listene bør heller ikke flukte formye med døråpningen, men heller litt utover slik at stativet har mer å festes seg i.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...