Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg skal trene middelmådig frem til Jul. Blir mest testing, vedlikehold og kondistrening. Det er bra skiføre på stadion her og så blir en del turer på ski.

 

Hvilke muskler burde "hard trenes" for å øke fremgang i staketeknikk på ski? Skuldre, biceps og ryggen?

Jeg tenker at stakebevelgelsen er litt som dips, altså bryst, fremside skulder og triceps. Samtidig vil jo bein belastes noe helt sykt. 

 

 

Skyt meg hvis jeg tar feil :p

 

 

Lenke til kommentar

Jeg skal trene middelmådig frem til Jul. Blir mest testing, vedlikehold og kondistrening. Det er bra skiføre på stadion her og så blir en del turer på ski.

 

Hvilke muskler burde "hard trenes" for å øke fremgang i staketeknikk på ski? Skuldre, biceps og ryggen?

 

Skuldre, triceps, rygg(lats) og mage, vil jeg tro. Beina belastes ikke så tungt med staking.

Endret av Sir-Andy
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Var på benkpress stevne i går, der jeg hjalp til med noen lette oppgaver (Må støtte lokalklubben :thumbup: )

 

Hvertfall, der var det et par stykker som løftet godt over 200kg i benken. Det er noe av det sykeste jeg har sett. Han ene tok 245 uten utstyr. På slutten så kjørte vi en liten konkurranse på RM med 100kg. Han ene klarte 35 stykker! Har aldri følt meg så liten før, som i går. De hadde armer på størrelse med midjen min og rygg på størrelse med en låvedør.

 

Film av løftene. http://www.youtube.com/watch?v=Ukjn0ODuXxo

 

Det var ikke med stop, vi hadde touch and go.

 

Treningen i dag gikk særdeles bra i dag også. Gikk med 30kg sekk i skogen. Lettere enn sist gang jeg gikk med sekk. Så det går fremover.

Endret av Sno
Lenke til kommentar

Kom over denne artikkelen, jeg synes ikke dama ser bra ut - tvert imot. Når du leser om metodene for å slanke seg må man begynne å lure, hva faen skjer med verden?

 

Det irriterer meg at det alltid skal være ekstremene som er i fokus. 

beforeafter.jpg

Knappe 3 kilo skiller disse bildene, dama er også 45 år. Synes det kunne vært mer av normale eksempler på kroppsendring enn det som skaper de største titlene i media.

 

Av de veninnene jeg har som er på slankern, så er det ingen som bryr seg om å ta vare på muskelmassen - forhåpentligvis har jeg greid å snakke vett inn i ei av dem :S

 

 

Lenke til kommentar
Av de veninnene jeg har som er på slankern, så er det ingen som bryr seg om å ta vare på muskelmassen

 

Det er ganske utrolig egentlig. Det enest som gjelder er å spise salat, få på seg ei stram bukse få så og stå og hoppe i en gymsal. har hatt sikker 100 slike diskusjoner. må ikke glemme zumba og rockering :)

 

Litt ekstra protiner og noe runder knebøy er helt uaktuelt.

Lenke til kommentar

Det jeg ikke helt forstår er når folk skal finne ut hvor genialt leangains sitt system er. Følger det ikke 100% da jeg spiser første måltid kl 11 og siste rundt 20:00-20:30 pga trening og jobb, men fy faen så effektivt det er å begrense måltidene.

 

Klarer omtrent aldri å trøkke ned mer enn 3000kcal iløpet av en dag og da er jeg SPRENGmett!

Aldri vært lettere å gå ned og aldri vært lettere å holde vekta stabil.

 

Og jeg har prøvd alt fra ckd (lowcarb med oppkarb i helgene) til ABC metoden og byggerdietter hvor man spiser hver 3 time. :D

 

Skal sies at tidligere bulker ikke har hatt noe problem med å overstige 80kg. Gikk relativt kjapt. Nå er det slik at jeg nesten må vurdere å faktisk legge inn frokost hvis jeg vil over 80kg...

Endret av discostu
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...