Gjest Slettet-Axby2kEH Skrevet 3. desember 2010 Del Skrevet 3. desember 2010 Jøss Hvordan skal det gå med meg som kjører alle markløft i converse...? Lenke til kommentar
LasH Skrevet 3. desember 2010 Del Skrevet 3. desember 2010 Det finnes vel egentligt utallige skriverier om at nedtrekk bak nakken er skadelig. Vil tro en finner en del artikler ved et google-søk(uten at jeg gidder å sjekke dette selv). Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 3. desember 2010 Del Skrevet 3. desember 2010 Jøss Hvordan skal det gå med meg som kjører alle markløft i converse...? Jeg tror du kommer til å ... dø. Jeg kjører de barbent. Jeg havner i helvete. Lenke til kommentar
Hestekølle Skrevet 3. desember 2010 Del Skrevet 3. desember 2010 Hvor lang tid bruker myse på å taes opp? Og hva slags protein er egg, langvarige eller hurtige? Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 3. desember 2010 Del Skrevet 3. desember 2010 Etter et kjapt søk på google fant jeg ut at absorberingstiden til eggeprotein er ca midt mellom kasein og myse sin tid. Lenke til kommentar
Hestekølle Skrevet 3. desember 2010 Del Skrevet 3. desember 2010 Etter et kjapt søk på google fant jeg ut at absorberingstiden til eggeprotein er ca midt mellom kasein og myse sin tid. Takk for svar Hva er absorberingstiden da? 4-5 timer? Greit med 2-3 egg til kvelds etter en hard økt da? Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 3. desember 2010 Del Skrevet 3. desember 2010 Jøss Hvordan skal det gå med meg som kjører alle markløft i converse...? Jeg tror du kommer til å ... dø. Jeg kjører de barbent. Jeg havner i helvete. Barbent sender seg rett til himmelen;) vi har utviklet oss uten sko i 2milioner år, og med sko i 50. Do the math;) kroppen er laget for å være barbeint, og alle slitasjeskader i rygg og bein kan spores til "nymotens" innrettninger som stoler og sko. Lenke til kommentar
Thor - God Of Thunder Skrevet 3. desember 2010 Del Skrevet 3. desember 2010 Treng noko hjelp. Tre dagar med styrke. Måndag: Bryst, biceps, triceps Onsdag: Bein, rygg, mage Fredag: Bryst, biceps, triceps, rygg Dårleg? Evt. forslag mottas med thanks Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 3. desember 2010 Del Skrevet 3. desember 2010 Treng noko hjelp. Tre dagar med styrke. Måndag: Bryst, biceps, triceps Onsdag: Bein, rygg, mage Fredag: Bryst, biceps, triceps, rygg Dårleg? Evt. forslag mottas med thanks Sitter du i rullestol siden du bare trener ben en dag i uka? Lenke til kommentar
Thor - God Of Thunder Skrevet 3. desember 2010 Del Skrevet 3. desember 2010 Treng noko hjelp. Tre dagar med styrke. Måndag: Bryst, biceps, triceps Onsdag: Bein, rygg, mage Fredag: Bryst, biceps, triceps, rygg Dårleg? Evt. forslag mottas med thanks Sitter du i rullestol siden du bare trener ben en dag i uka? haha, nei, ikkje nærmare enn at eg nesten har grodd fast i denna kontorstolen! Eg veit bein-øvingane er blandt dei viktigaste, men er så ufatteleg drit å trene det. mark/knebøy er dei øvelsane eg gruar meg til frå sekundet eg er ferdig med setta, til eg skal begynne på dei igjen neste veke Korleis ville du ha lagt det opp då? Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 3. desember 2010 Del Skrevet 3. desember 2010 Dag 1: Benkpress/skråbenk: 5 x 5 reps Rygg (roing): 5 x 5 reps Dype knebøy: 5 x 5 reps +iso Dag 2: Knebøy 2-3 x 5 reps med 20% lettere vekt enn dag 1 Markløft: 3-5 x 5 reps - eller jobb opp mot et toppsett 1 x 5 reps Skulderpress: 5 x 5 reps (frittstående militærpress med skulderbredt grep) Nedtrekk/Chins 5 x 5 reps +iso Dag 3: Benkpress: 5 x 5 reps Roing: 5 x 5 reps Knebøy: 5 x 5 reps +iso Lenke til kommentar
Thor - God Of Thunder Skrevet 3. desember 2010 Del Skrevet 3. desember 2010 Dag 1: Benkpress/skråbenk: 5 x 5 reps Rygg (roing): 5 x 5 reps Dype knebøy: 5 x 5 reps +iso Dag 2: Knebøy 2-3 x 5 reps med 20% lettere vekt enn dag 1 Markløft: 3-5 x 5 reps - eller jobb opp mot et toppsett 1 x 5 reps Skulderpress: 5 x 5 reps (frittstående militærpress med skulderbredt grep) Nedtrekk/Chins 5 x 5 reps +iso Dag 3: Benkpress: 5 x 5 reps Roing: 5 x 5 reps Knebøy: 5 x 5 reps +iso Takkar, den såg fin ut! iso er det same som isolerings øvingar? Lura kanskje på å trene stronglift, men det er kanskje ein versjon av det du har laga til meg her Zep? leste litt her: http://stronglifts.com/stronglifts-5x5-ebook-download/ Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 3. desember 2010 Del Skrevet 3. desember 2010 (endret) Korleis ville du ha lagt det opp då? Jeg ser hva det er du ønsker å oppnå med treninga utifra dette... Måndag: Bryst, biceps, tricepsOnsdag: Bein, rygg, mage Fredag: Bryst, biceps, triceps, rygg Gå rett til Stronglifts og kjør 5x5... Du trener armene bedre med det programmet som ikke inneholder isolasjonøvelser enn med det du har satt opp foreløpig... Endret 3. desember 2010 av Doofenschmitz Lenke til kommentar
Moddaloug Skrevet 4. desember 2010 Del Skrevet 4. desember 2010 En kompis mente at ved pull-ups skal man ha hodet rett frem, altså ikke se opp eller ned, for å aktivere ryggmusklene på best mulig måte. Stemmer dette? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH Skrevet 4. desember 2010 Del Skrevet 4. desember 2010 Du får kanskje bedre "kontakt/kommunikasjon" med muskelen av å gjøre det men det er en merkelig måte å utføre øvelsen på, det er ikke naturlig. Hvis du skulle løftet deg opp et sted, ville du trolig sett oppover, og lent deg litt bakover Det er ingen skadeforebyggende effekt i det rådet heller, og da ser jeg ikke poenget. Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 4. desember 2010 Del Skrevet 4. desember 2010 Dag 1: Benkpress/skråbenk: 5 x 5 reps Rygg (roing): 5 x 5 reps Dype knebøy: 5 x 5 reps +iso Dag 2: Knebøy 2-3 x 5 reps med 20% lettere vekt enn dag 1 Markløft: 3-5 x 5 reps - eller jobb opp mot et toppsett 1 x 5 reps Skulderpress: 5 x 5 reps (frittstående militærpress med skulderbredt grep) Nedtrekk/Chins 5 x 5 reps +iso Dag 3: Benkpress: 5 x 5 reps Roing: 5 x 5 reps Knebøy: 5 x 5 reps +iso Takkar, den såg fin ut! iso er det same som isolerings øvingar? Lura kanskje på å trene stronglift, men det er kanskje ein versjon av det du har laga til meg her Zep? leste litt her: http://stronglifts.com/stronglifts-5x5-ebook-download/ Ja, isoleringsøvelser. Mage, biceps, triceps calfs og whatnot. Det jeg linka her er Børge Fagerlies utgave av 5x5. Har fulgt den nå i 7 uker og skal vell ta en 5RM test igjen snart for å se om det er fremgang:) Lenke til kommentar
AndyPanda Skrevet 4. desember 2010 Del Skrevet 4. desember 2010 Jeg har lest et sted at man skal se oppover mot stanga på pullups. Kjøpte meg mealtech (måltidserstatter) fra TN.no's julekalender i dag. Tenkte det kunne vært greit å ha mellom skole og jobb da jeg ikke får tid til å spise noe måltid. Er som regel rundt 7 timer fra forrige måltid til jeg kommer hjem og kan spise. Lenke til kommentar
Discipline Skrevet 4. desember 2010 Del Skrevet 4. desember 2010 Disse her er fine synes jeg: Se hvordan han leder med brystet. Det gjelder bare å trene pull-ups med riktig teknikk, uten noen juggeltriks for å få bedre kontakt med ryggen. Når man tar 10 slike med en rød skive mellom beina så har man logisk nok større rygg enn da man klarte bare 3 med kroppsvekt. Før man begynner å tenke på å få bedre kontakt med ryggen, så bør man være sterk nok til å trene skikkelig med bare kroppsvekt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH Skrevet 4. desember 2010 Del Skrevet 4. desember 2010 Nettopp personlig så synes jeg superstrict kommunikasjon-med-muskelen trening er bare tull. Riktig teknikk skal gjøre to ting, det skal effektivisere løftet (slik at man løfter flere kg enn med dårlig teknikk, eller i pull-ups tilfellet flere reps eller med mer dødvekt) og det skal fungere skadeforebyggende. Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 4. desember 2010 Del Skrevet 4. desember 2010 Kan karbohydrater gå ut på dato? En kompis har 2 stykk 4kgs bøtter stående som gikk ut på dato for et år siden. Jeg tenker på den måten at sukker kan jo ikke råtne så da kan kanskje ikke karbopulver heller råtne? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå