storken Skrevet 2. desember 2010 Del Skrevet 2. desember 2010 Roing med bredt grep mener jeg aktiverer vingene ganske bra Du kan også legge til armhevinger for Serratus Anterior, har selv opplevd å være sår i denne muskelen etter jeg la til armhevinger i programmet - ser også muskelen nå, nydelig muskel (Tenker denne hjelper til på bredden til vingene) Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 2. desember 2010 Del Skrevet 2. desember 2010 Vanlige armhevinger, bare? Hvor vidt grep? Lenke til kommentar
storken Skrevet 2. desember 2010 Del Skrevet 2. desember 2010 Omtrentlig skulderbredt grep. Albuene skal være nært kroppen. Fingrene skal peke fremover. Du skal føle at du presser deg lengre opp enn "vanlige" armhevinger. Det er vel egentlig dette som er skikkelige armhevinger, men jeg ser få som gjør dem slik. Jeg bruker håndtak slik at jeg kommer litt lengre ned enn vanlig, de senker også belastningen på håndleddene. Er du skikkelig hard kan du gjøre dem på knokene I samme gate: Du får ikke samme effekt av benkpress, skulderbladene støttes av benken. Serratus Anterior er også kalt noe som "skulder-rotator" på norsk. Den er festet i ribbena, skuldra og skulderbladet og mange har dårlig utviklet SA. Svak SA er også koblet til skulderproblemer, noe å ha i bakhodet 1 Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 2. desember 2010 Del Skrevet 2. desember 2010 Har folk noen gode ryggøvelser som går litt ekstra på vingene? Facepulls tar i hvertfall på litt av hvert baki der:) Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 3. desember 2010 Del Skrevet 3. desember 2010 Kan også bruke min selvoppfunnede øvelse, flaksing! Bruker krysskablene, armene 90 grader ut, holder de strake og fører dem ned til hofta. Dette vil være en utvidelse/forlengelse av øvelser som nedtrekk/chins osv.. Burde vel også ha hodet foran stangen i nedtrekk/chins for å få trent vingene ekstra, tar du stangen foran hodet vil du trene mer øvre del av rygg. (Mulig jeg bommer litt nå...) Lenke til kommentar
BlueCreature Skrevet 3. desember 2010 Del Skrevet 3. desember 2010 høhø http://www.vg.no/nyheter/utrolige-historier/artikkel.php?artid=10027789 Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 3. desember 2010 Del Skrevet 3. desember 2010 Burde vel også ha hodet foran stangen i nedtrekk/chins for å få trent vingene ekstra, tar du stangen foran hodet vil du trene mer øvre del av rygg. (Mulig jeg bommer litt nå...) Er ikke det en veldig risiko for skade? Nedtrekk med stangen bak hodet? Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 3. desember 2010 Del Skrevet 3. desember 2010 Burde vel også ha hodet foran stangen i nedtrekk/chins for å få trent vingene ekstra, tar du stangen foran hodet vil du trene mer øvre del av rygg. (Mulig jeg bommer litt nå...) Er ikke det en veldig risiko for skade? Nedtrekk med stangen bak hodet? Hvilke skade mener du da? Jeg kjører alltid ned trekk med stangen bak hodet. Sitter da lang frem slik at jeg sitter helt rett og ikke trenger å bøye nakken før å komme bak. Noen liker å sitte med ryggen til apparatet, men for noen vil det være problem hvis vekta nærmer seg kroppsvekt.. Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 3. desember 2010 Del Skrevet 3. desember 2010 Skulle jeg kjørt nedtrekk bak hodet tror jeg noen fester i armen ville røket. Men så klarer jeg så vidt å holde på plass knebøystangen, da. Lenke til kommentar
AndyPanda Skrevet 3. desember 2010 Del Skrevet 3. desember 2010 Å utføre øvelser bak hodet medfører en nokså stor skaderisiko for de aller fleste. Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 3. desember 2010 Del Skrevet 3. desember 2010 Hva er det man risikerer å skade? :S Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 3. desember 2010 Del Skrevet 3. desember 2010 Har en kamerat som skakkjørte nakken sin ganske bra etter å ha holdt på med nedtrekk bak over lenger tid. Det er jo en utrolig unaturlig bevegelse, og med litt vekt i tillegg.. Når jeg ser folk gjøre det har jeg alltid lyst til å si noe, men jeg gjør jo ikke det. Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 3. desember 2010 Del Skrevet 3. desember 2010 Hmms, jeg forstår ikke hvordan eller hva man kan skade (ser bort i fra de som klarer å slå stangen i nakken da..) Arnold (bl.a) gjør jo det samme i kropps løft Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH Skrevet 3. desember 2010 Del Skrevet 3. desember 2010 Det har noe med hvordan posisjonen skuldrene kommer i. Nedtrekk foran er mye "snillere" for skuldrene, i tillegg er det ikke noen ekstra treningseffekt i å trene bak hodet. Da lar man være Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 3. desember 2010 Del Skrevet 3. desember 2010 Ved å ta bak hodet, dvs drar rett ned, vil man fokusere mer på vingene/lats. Men hvis man tar foran, vil man i de fleste tilfeller også legge seg litt bak noe som gjør at man tar mer på øvre del av rygg. Samt det er lettere å chippe... Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 3. desember 2010 Del Skrevet 3. desember 2010 Man trenger vel ikke arnold når man kjører militærpress vel ? Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 3. desember 2010 Del Skrevet 3. desember 2010 Man trenger vel ikke arnold når man kjører militærpress vel ? Vil påstå at Arnold er bedre og aktivisere mer muskler i tillegg til at du har vekt i hver hånd og ikke vekt delt på to hender (Dvs tyngre) Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 3. desember 2010 Del Skrevet 3. desember 2010 Aight. Driver med sånn "vedlikehold/test/lek" nå de neste 3 ukene frem til jul med styrke. Så driver å prøver meg fram litt her og der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå