Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Roing med bredt grep mener jeg aktiverer vingene ganske bra ;)

 

Du kan også legge til armhevinger for Serratus Anterior, har selv opplevd å være sår i denne muskelen etter jeg la til armhevinger i programmet - ser også muskelen nå, nydelig muskel :p (Tenker denne hjelper til på bredden til vingene)

 

 

Lenke til kommentar

Omtrentlig skulderbredt grep. Albuene skal være nært kroppen. Fingrene skal peke fremover. Du skal føle at du presser deg lengre opp enn "vanlige" armhevinger. Det er vel egentlig dette som er skikkelige armhevinger, men jeg ser få som gjør dem slik. Jeg bruker håndtak slik at jeg kommer litt lengre ned enn vanlig, de senker også belastningen på håndleddene. Er du skikkelig hard kan du gjøre dem på knokene   :w00t:

 

I samme gate: Du får ikke samme effekt av benkpress, skulderbladene støttes av benken. Serratus Anterior er også kalt noe som "skulder-rotator" på norsk. Den er festet i ribbena, skuldra og skulderbladet og mange har dårlig utviklet SA. Svak SA er også koblet til skulderproblemer, noe å ha i bakhodet ;)

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kan også bruke min selvoppfunnede øvelse, flaksing! :thumbs:

 

Bruker krysskablene, armene 90 grader ut, holder de strake og fører dem ned til hofta. Dette vil være en utvidelse/forlengelse av øvelser som nedtrekk/chins osv.. Burde vel også ha hodet foran stangen i nedtrekk/chins for å få trent vingene ekstra, tar du stangen foran hodet vil du trene mer øvre del av rygg. (Mulig jeg bommer litt nå...)

Lenke til kommentar

Burde vel også ha hodet foran stangen i nedtrekk/chins for å få trent vingene ekstra, tar du stangen foran hodet vil du trene mer øvre del av rygg. (Mulig jeg bommer litt nå...)

Er ikke det en veldig risiko for skade? Nedtrekk med stangen bak hodet?

 

Hvilke skade mener du da? Jeg kjører alltid ned trekk med stangen bak hodet. Sitter da lang frem slik at jeg sitter helt rett og ikke trenger å bøye nakken før å komme bak. Noen liker å sitte med ryggen til apparatet, men for noen vil det være problem hvis vekta nærmer seg kroppsvekt..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH

Det har noe med hvordan posisjonen skuldrene kommer i. Nedtrekk foran er mye "snillere" for skuldrene, i tillegg er det ikke noen ekstra treningseffekt i å trene bak hodet. Da lar man være :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...