AndyPanda Skrevet 29. november 2010 Del Skrevet 29. november 2010 Haha, orka ikke skrive så mye. Men myse egner seg dårlig før leggetid fordi de er såpas kjappe proteiner. Det går fort opp, og rett nedigjen. Kasein vil egne seg mye bedre da det er langsommeproteiner, og det legger seg i magesekken og sender ut aminosyrer i 8-10 timer (hvis jeg ikke husker helt feil på tallene). Myse er bedre egnet før/etter trening. Les mer utfyllende om det her. Lenke til kommentar
jahas Skrevet 29. november 2010 Del Skrevet 29. november 2010 Haha, orka ikke skrive så mye. Men myse egner seg dårlig før leggetid fordi de er såpas kjappe proteiner. Det går fort opp, og rett nedigjen. Kasein vil egne seg mye bedre da det er langsommeproteiner, og det legger seg i magesekken og sender ut aminosyrer i 8-10 timer (hvis jeg ikke husker helt eil på tallene). Myse er bedre egnet før/etter trening. Les mer utfyllende om det her. Haha, selvfølgelig. Trodde han skrev kasein jeg http://gymgrossisten.no/6/no/artiklar/protein-5/100-casein-gold-standard Kjøpte den for litt siden jeg. Smaker godt gjørn også(chocolade supreme) Lenke til kommentar
storken Skrevet 29. november 2010 Del Skrevet 29. november 2010 30 gram kasein ligger 8 timer i magesekken til en normal person. Doble denne mengden så har du aminosyrer flytende i 16 timer. Frigjøringen av kasein (3-4 gram/timen) kan visstnok sammenlignes med proteinfrigjøring fra kjøttkilder (fisk, kylling, storfe osvosv). Helt hvordan det ligger ann med proteiner fra planter, som korn, bønner osv, vet jeg ikke helt - men jeg vil presisere at de inneholder mindre Bcaa (aminosyrer du er ute etter) enn de fra animalske kilder. Motsier ingen tidligere i tråden, bare legger til stoff Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 29. november 2010 Del Skrevet 29. november 2010 (endret) Transfett og generelt fett som er hydrogenisert er no good. Edit: Alvorlig feil. Endret 29. november 2010 av wingeer Lenke til kommentar
gnav Skrevet 30. november 2010 Del Skrevet 30. november 2010 Skal begynne å trene igjen etter seks måneders avbrekk og 17 kg lettere (ja, jeg føler meg litt skinny for øyeblikket). Testet 1RM i dag: Bøy: 85 Mark: 120 Benk: 85 Press: 47,5 Chins: BW+30 @ 68 kg kroppsvekt 1.82 i høyde. Skal bli spennende å se fremover hvordan styrken vil øke. Tror jeg kommer til å kjøre stronglifts, men jeg er usikker på om jeg skal starte på 5x5 (30% lettere enn 5RM), som det står i faq'en, eller 3x5 som han anbefaler i programbeskrivelsen. Noen innspill? Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 30. november 2010 Del Skrevet 30. november 2010 Fordi en som trener styrke gjerne ønsker et kaloriunderskudd, og inngår muligens et kompromiss mellom helse og overskudd. Noen annen forklaring kan jeg ikke se. Det var det jeg mente med gode kalorier, dvs masse. Ikke at kaloriene i chips er bedre enn i andre.. Det er uansett snakk om såpass små mengder (maks halv sørlands chips annen hver helg) at om det er transfett eller ikke betyr lite. Lenke til kommentar
Thor - God Of Thunder Skrevet 30. november 2010 Del Skrevet 30. november 2010 Man skal jo helst ha i seg noe proteiner før man legger seg. Noen som vet hvordan myse funker her? Dårlig. ? Ang. det samme. Er proteinshake på morgoen å foretrekke? Då får eg i såfall i meg nesten 1 liter mjølk på morgo kvisten. Tek ellers bare shake rett etter trening. Noko anna også, ang styrkebelte: Er det stor forskjell mellom desse belta? http://www.x-life.no/ds_product_info.php/products_id/117 http://www.x-life.no/ds_product_info.php/products_id/274 http://www.x-life.no/ds_product_info.php/products_id/873 Nokon personlege erfaringar? Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 30. november 2010 Del Skrevet 30. november 2010 Sikker på at du trenger belte? Etter min mening skal man ganske nærme opp til sin maks før belte skal trenges.. Selv har jeg tatt maks på markløft uten belte eller problemer etterpå Lenke til kommentar
Thor - God Of Thunder Skrevet 30. november 2010 Del Skrevet 30. november 2010 Neida, treng sikkert ikkje det. Men håpa kanskje det ville gjera evt. maxløft lettare å utføre med belte. Har trent dei seiste gongene med 100Kg x8rep x 2set men då kjenner eg at teknikken bli litt ut av kontroll... kanskje lurare om eg heller tar av litt og trenar endå meir på teknikken? Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 30. november 2010 Del Skrevet 30. november 2010 Jeg ville heller fokusert på teknikk, belte gjør ingen mirakler. I markløft øker det vel også faren for skade i øvre delen av rygge.. Lenke til kommentar
Thor - God Of Thunder Skrevet 30. november 2010 Del Skrevet 30. november 2010 Hmm...belta skal forhindre skader ved tunge løft, men det er kanskje slik at øvre del blir meir utsatt enn nedre då kanskje? Mirakler nei, men at det hjelper trur eg. Trur eg heller får vente å sjå litt då, kostar ein del óg. Får bare konsentrere meg om teknikken dei neste mnd. i stadenfor Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 30. november 2010 Del Skrevet 30. november 2010 Det er hovedsaklig nedre del av ryggen belte hjelper på, men igjen der de fleste får skader. Så hjelper gjør det, men ville nok terpet teknikk til du klarer minst 1.5xBW uten Lenke til kommentar
Thor - God Of Thunder Skrevet 30. november 2010 Del Skrevet 30. november 2010 Okei, får prøve på det då, takk for hjelpa. Fekk 28 piller ZMA b6 i dag av ein kompis som eg ska prøve før eg evt. bestiller. Gledar meg til å legge meg i dag, haha Protein: Er proteinshake på morgoen å foretrekke? Då får eg i såfall i meg nesten 1 liter mjølk på morgo kvisten. Tek ellers bare shake rett etter trening. Lenke til kommentar
AndyPanda Skrevet 30. november 2010 Del Skrevet 30. november 2010 Proteiner burde du få i deg til alle måltider. På morgenen er det jo lenge siden sist, så det er jo greit å få stimulert proteinsyntesen litt. Jeg får ikke jeg i meg annet enn vann før lunsj, så kan ikke si jeg har noe erfaring med dette. Snakker bare ut fra logisk sans nå Lenke til kommentar
Hestekølle Skrevet 30. november 2010 Del Skrevet 30. november 2010 Blander alltid mysen med melk for å få i meg noe kassein, men drikker melk ganske regelmessig så regner med at det går bra. Kanksje jeg da heller skal satse på egg eller annen mat før jeg legger meg. Er bare så mye diggere og enklere med en proteinshake enn å stresse med stekepanna og egg når man er drittrøtt. Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 30. november 2010 Del Skrevet 30. november 2010 Er ikke verre enn å koke opp 10 egg om gangen, burde holder til kvelds mat for 2-3 dager det Lenke til kommentar
Thor - God Of Thunder Skrevet 30. november 2010 Del Skrevet 30. november 2010 Når eg kjekk på lavkarbo/ketose spiste eg i gjennomsnitt 6 egg om dagen. På dei 3 mnd. eg var på lavkarbo spiste eg rundt 550egg, haha! Seist gong eg var på lavkarbo, så laga eg omelett med div. i, i tillegg til å steike kyllingfillet til lunsje. Er ikkje så ille om ein gjer det etter ein har vakna litt Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 30. november 2010 Del Skrevet 30. november 2010 Det er jævlig mange egg! Kudos! Lenke til kommentar
Grand Skrevet 30. november 2010 Del Skrevet 30. november 2010 (endret) hær er et treningsprog sm jeg fikk av 3t Hvorfor kjører du bicepscurl istarten av treninga? ville heller tatt vekk en brystøvelse og kjørt frankspress i slutten av treninga. 6år gammel post åja, hahaha Endret 30. november 2010 av Sno Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 30. november 2010 Del Skrevet 30. november 2010 Kardemomme i pannekaker. Jeg sier ikke mer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå