Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Flott innlegg Zarfax.

Til storken:

Legger ved en liste over fordelene ved "Eat Stop Eat":

 

"• Decreased body fat & body weight

• Maintenance of skeletal muscle mass

• Decreased blood glucose levels

• Decreased insulin levels & increased insulin sensitivity

• Increased lipolysis & fat oxidation

• Increased Uncoupling Protein 3 mRNA

• Increased norepinephrine & epinephrine levels

• Increased Glucagon levels

• Increased growth hormone levels

• Decreased food related stress

• Decreased chronic systemic Inflammation"

 

Det står så under at det beste er at de fleste av disse tingene oppnås ved så lite som 24 timers fasting.

Det er jo noe av det samme som du skriver, denne listen er kanskje hakket mer teknisk. Skulle likt å se en sammenligning mellom 16- og 24-timers faste.

 

 

Mener jeg har sett alle de punktene der oppramsa for 16 timers faste ja. Det som skiller 16 og 24 timers faste, slik jeg har forstått det, er at du klarer å opprettholde en positiv aminosyrebalanse i 16 timer om du spiser ditt siste måltid riktig. Så kan jo også 16 timers faste gjennomføres 7 ganger i uka, noe ikke 24 timers klarer. 

 

Prøv det ut, så finner du sikkert ut hva du liker. Den beste fordelen med IF er apetittkontrollen, mener nå jeg :) Denne artikkelen nevner litt flere ting, blant annet forbyggelse av Alzheimers, men det gjentas også at IF ikke har noen "Magiske virkninger" som du ikke kan oppnå på andre måter.

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Storken: Synlig at du har tatt av noe fett ja!  :thumbup:

 

Mikkel: Vel, du har mistet tattisene  :shrug:

 

Edit: Ah, der ble jeg selveid. Speilbilde ffs :p Før- og ettervekt?

 

Ble litt rot i innlegget mitt, men jeg har faktisk gått opp litt over 2,5 kg - bildet til venstre er det nyeste. Fettprosenten er jeg ikke helt sikker på, men den har ikke gått opp. Jeg merker at muskelmassen har økt, særlig bryst og rygg øker som bare det. 

Lenke til kommentar

Lurte litt på det å faste 16/8...

Eg et egentleg ikkje så mykje, men problemet er godterisuget.

storken, ang vekttap, 3 kilo på 10 veker er i bunn og grunn utruleg klen, om ein kunn ser på vekt tapet. Veit ikkje om det var det du gjekk inn for, men er det mogleg å ha ein MYKJE større forbrenning enn det?

 

Vanlig kosthold er 3 måltid om dagen.

Frokost: 60g havregryn - 270g mjølk

Lunsje: 5 husmann knekkebrød med smør og kvitost

Middag: Div. Eks ris, kjøtt grønnsaker og alt anna mellom himmel og jord.

 

Trenar styrke og har uthaldenhet på skulen.

 

Som sagt, er det mogleg å ha eit mykje større fettforbrennings potentiale enn ved den matplanen eg har no trur du?

Lenke til kommentar

Lurte litt på det å faste 16/8...

Eg et egentleg ikkje så mykje, men problemet er godterisuget.

storken, ang vekttap, 3 kilo på 10 veker er i bunn og grunn utruleg klen, om ein kunn ser på vekt tapet. Veit ikkje om det var det du gjekk inn for, men er det mogleg å ha ein MYKJE større forbrenning enn det?

 

Vanlig kosthold er 3 måltid om dagen.

Frokost: 60g havregryn - 270g mjølk

Lunsje: 5 husmann knekkebrød med smør og kvitost

Middag: Div. Eks ris, kjøtt grønnsaker og alt anna mellom himmel og jord.

 

Trenar styrke og har uthaldenhet på skulen.

 

Som sagt, er det mogleg å ha eit mykje større fettforbrennings potentiale enn ved den matplanen eg har no trur du?

 

Les over xD Jeg gikk opp og ikke ned. (Det var også målet mitt) 

 

 

Om det er søtsuget som er problemet ditt kan det være fordelaktig å øke proteininntak siden det gjør deg mettere lengre. Du sier lite om nåværende vekt og slikt, så det er ikke lett å si så mye om kostholdet ditt.

 

 

Lenke til kommentar

Lurte litt på det å faste 16/8...

Eg et egentleg ikkje så mykje, men problemet er godterisuget.

storken, ang vekttap, 3 kilo på 10 veker er i bunn og grunn utruleg klen, om ein kunn ser på vekt tapet. Veit ikkje om det var det du gjekk inn for, men er det mogleg å ha ein MYKJE større forbrenning enn det?

 

Vanlig kosthold er 3 måltid om dagen.

Frokost: 60g havregryn - 270g mjølk

Lunsje: 5 husmann knekkebrød med smør og kvitost

Middag: Div. Eks ris, kjøtt grønnsaker og alt anna mellom himmel og jord.

 

Trenar styrke og har uthaldenhet på skulen.

 

Som sagt, er det mogleg å ha eit mykje større fettforbrennings potentiale enn ved den matplanen eg har no trur du?

 

Les over xD Jeg gikk opp og ikke ned. (Det var også målet mitt) 

 

 

Om det er søtsuget som er problemet ditt kan det være fordelaktig å øke proteininntak siden det gjør deg mettere lengre. Du sier lite om nåværende vekt og slikt, så det er ikke lett å si så mye om kostholdet ditt.

Aha, opp ja.

 

Eg vog 115Kg etter påska 2010

No veg eg ca 95Kg

 

Skal ned ca 10Kg til, men trenar som sagt styrke, så reknar med litt +kg i musklar.

 

edit: er forøvrig 18år, gutt og 183cm høg.

Har proteinpulver og Kreatin

Endret av Ondskap
Lenke til kommentar

Om det er søtsuget som er problemet ditt kan det være fordelaktig å øke proteininntak siden det gjør deg mettere lengre. Du sier lite om nåværende vekt og slikt, så det er ikke lett å si så mye om kostholdet ditt.

 

Hvis jeg ikke husker helt feil, så vil økt fettinntak forhindre søtsug?

 

 

Dagens middag: 10stk Cheesburger fra McD. 3000kal i følge pakken.

:thumbs:

Lenke til kommentar

Må være såpass, Zept. ;) Skikklig mannamåltid.

 

Edit: mitt største måltid må ha vært når jeg kom hjem fra syden.

 

3 store statoil-grillpølser med potetsalat på alle sammen, pluss en halv liter sjokomeld og to sjokoladeboller. Noen som vet anslagsvis hvor mange kalorier det er? Har ikke tallene på en stor pølse i hodet liksom.

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar

 

Aha, opp ja.

 

Eg vog 115Kg etter påska 2010

No veg eg ca 95Kg

 

Skal ned ca 10Kg til, men trenar som sagt styrke, så reknar med litt +kg i musklar.

 

edit: er forøvrig 18år, gutt og 183cm høg.

Har proteinpulver og Kreatin

 

 

Ville ha satsa på å beholde de musklene du har, siden du er i greit kcal-underskudd er det rimelig umulig å bygge muskler. Ikke kutt ned på tyngden, men er du veldig ødelagt etter trening kan du kutte ned litt på volumet. Måten du spiser på har jo tatt deg ned 10 kg, klarer du fortsette på det er det jo bare å stå på :)

 

 

Lenke til kommentar

 

Aha, opp ja.

 

Eg vog 115Kg etter påska 2010

No veg eg ca 95Kg

 

Skal ned ca 10Kg til, men trenar som sagt styrke, så reknar med litt +kg i musklar.

 

edit: er forøvrig 18år, gutt og 183cm høg.

Har proteinpulver og Kreatin

 

 

Ville ha satsa på å beholde de musklene du har, siden du er i greit kcal-underskudd er det rimelig umulig å bygge muskler. Ikke kutt ned på tyngden, men er du veldig ødelagt etter trening kan du kutte ned litt på volumet. Måten du spiser på har jo tatt deg ned 10 kg, klarer du fortsette på det er det jo bare å stå på :)

Enig, er samme høyde som deg Ondskap, og veier mellom 85 og 95 alt etter vhor mye jeg trener/har pauser. Ligger noen bilder av meg i bildetråden på ca 90kg, og jeg føler vell at idealvekten er mellom 90 og 95kg for min del.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH

Godterisug sitter like mye i hodet som noe annet. Du er vant til å småspise godteri, du er vant til snacks i enkelte settinger (f.eks. når du ser på tv) og det å handle "noe godt" når du er på butikken. Bit tennene sammen, ikke kjøp godteri på butikken, så slipper du å forholde deg til fristelsen hjemme. Dessuten vil det psykiske suget gå mye over når vanen "slipper".

 

Jeg vil også anbefale deg å ikke pøse på med masse fake sukkererstatninger. Det er en uting at vi har vent oss til at alt skal smake søtt hele tiden, at vi skal drikke søte drikker til alle måltider osv. Det er ikke bare enkelt å endre vanene, men når vanene endres blir vi ikke så avhengige av å måtte ty til viljestyrke hele tiden.

Lenke til kommentar

Klarte meg 3mnd utan ein einaste godteribit. var på lavkarbo, og gjekk ned rundt 15kg.

Er klar over alt det psykiske så vell som den fysiske trangen til godteri. Ja, godteri kan verke fysisk avhengighetsskapande pga endorfiner som bli utløyst av sukkertet i godteriet.

 

Så med andre ord burde eg fortsette med kosthaldet mitt og droppe den faste-greia?

 

takk for hjelpa eg har fått te no

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...