Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Ser ut som om dere her inne er ganske aktive på treningsfronten, så dere vet sikkert dette!

Jeg har hørt at det ikke er bra å spise saus når man trener. Er det sant?

Det bunner nok i kaloriinntak...

 

De fleste sauser er kaloririke og om man ikke forbrenner de ekstra kaloriene blir det til fett... Sagt på en litt enkel måte.

 

Men ellers er det ingenting som er i veien for at man kan ha store lass med saus til middagen.

Kremet kyllingsaus er jo nammenamm :new_woot:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Reportasje i lørdagsreviyen nå om megareksi. De blander virkelig snørr og bart og snakker om doping og kosttilskudd om hverandre. Selv om jeg knapt bruker kosttilskudd selv ser jeg ikke problemet med å bøtte innpå med proteinshakes, men gjennom denne reportasjen kommer hvermansen til å sidestille proteinpulver og AAS.

 

Sikkert en del av kidsa her inne som kommer til å få høre det fra sine foreldre :)

 

Ligger det på nettv?

Lenke til kommentar

Også Ståle Wadsworth... :nei:

 

Han har en fremtoning som jeg kun asossierer med narkotika og hadde jeg ikke visst hva slags nettside han driver eller om bakgrunnen hans hadde jeg ikke skjønt hva han gjorde i det innslaget...

 

Heldigvis var representanten for PF en mediavant person, men hele innslaget bar preg av lite kunnskap hos journalistene...

Lenke til kommentar

Altså... syns de blander veldig i den reportasjen? Først har de en som lever på attføring fordi han DROPET seg med stereoider, ulovlige midler. Og så mikser de inn proteinpulver og får det til å høres ut som om det er noe som er farlig for deg? Og får sjefen til Proteinfabrikken til å fremstå som en "megareksi-lidende" stor mann som bare er ute etter å tjene penger?

Hva med å heller fokusere på grunnen til at noen lider av dette da.. det er ikke sånn at kroppsfokusering og idealer bare finnes hos jenter!!

Lenke til kommentar

Hei!

 

Ser ut som om dere her inne er ganske aktive på treningsfronten, så dere vet sikkert dette!

Jeg har hørt at det ikke er bra å spise saus når man trener. Er det sant?

 

Ser da ingen problemer med å spise saus :) Det eneste, som Doofen var inne på over her, er kaloriene. Hvis du er på en diett hvor du må holde et lavt kcal-inntak er saus en veldig lett måte å kutte ut "gratis" kcal, dvs kcal som ikke metter. Det er f.eks mye lettere å kutte ut sausen enn potetene eller en ekstra kyllingfillet.

 

Såkalte flytende kalorier er kalorier som ikke metter, men som fortsatt teller på dagens totale kaloriinntak. Eksempler på dette kan være sauser, eller melk, juice, brus osv.

Lenke til kommentar

Hva det gjelder sauser, så kommer det helt an på om man skal ha kalorier eller ikke. Lager man sauser fra pose, så er kaloriene ikke noe man skal tenke særlig på. Posesauser inneholder nesten bare en eller annen form for stivelse, antiklumpemiddel og aroma. Samme gjelder ferdiglaget skit som Fjordland og Knorrs ferdige (våte) sauser.

 

Lager man sausene selv, så bør man være var på eggeplomme-, smør- og fløte-baserte sauser, som majones, hollandaise, bernaise og denslags. Samme gjelder vinaigrette. Tomat- og kraftbaserte sauser som bolognese, brun saus og sjysaus inneholder veldig lite kalorier.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...