Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg tok ett eneste sett for mye markløft og det ene settet resulterte i en smell...

Det KAN jo selvfølgelig ha vært andre faktorer som har spilt inn, men jeg velger å tro at det var det som gjorde til at jeg fikk den smellen...

Definer smell? Jeg mener å ha lest det gikk greit å ta et par sett til med markløft, i det minste i starten.

Forøvrig kjører jo PureChaos akkurat samme SL5x5 som jeg gjør. Det er jo ikke lagt til øvelser; Det er originaloppsettet før "the creator" byttet ut noen øvelser! Det eneste er vel at han har lagt til noen pushups. Det er vel ikke nødvendig, men skader nok heller ei.

Kjør i vei med programmet ditt. Jeg syntes i hvertfall det er veldig bra.

(Jeg ser innlegget ditt er redigert, kanskje du har endret etter respons?)

Redigerte bare en skrivefeil rett etter at innlegget ble skrevet.

Og ja, står også i opplegget at man kan gjøre støtteøvelser, hvis jeg ikke husker feil så nevner han to øvelser til hver dag, mens jeg bare har lagt til en ekstra. Ser ingen problemer med det, nei.

Ellers takk for respons. Kan også nevne at første økt er gjennomført, kan se i bloggen i signaturen min.

Lenke til kommentar

http://media.photobucket.com/image/happy%20ending/Moralez18pt/Blog/Posted/HappyEnding.jpg

^virker her

Derimot slemt å gi meg slike bilder, mtp at mamma er kiropraktor. :ohmy:

Ah, hehe.

Sånn fra spøk til alvor tror jeg at jeg faktisk må til kiropraktor snart. Sliter litt med ubehag når jeg sitter (hørt det kan være noen nerver i klem? ) og når jeg bøyer med ned for å ta hamstringstretch er det ryggen som er flaskehalsen og ikke hamstrings.

Stiv korsrygg... :(

Lenke til kommentar

Redigerte bare en skrivefeil rett etter at innlegget ble skrevet.

Og ja, står også i opplegget at man kan gjøre støtteøvelser, hvis jeg ikke husker feil så nevner han to øvelser til hver dag, mens jeg bare har lagt til en ekstra. Ser ingen problemer med det, nei.

Ellers takk for respons. Kan også nevne at første økt er gjennomført, kan se i bloggen i signaturen min.

Programmet er meget bra, det er nesten den beste varianten av SL5x5. Først hadde man power cleans i programmet, men disse ble erstattet av stangroing pga. at de er vanskelige å gjennomføre. Så ble det gjort enda en forenkling og stangroing ble erstattet med inverted rows.

Så lenge teknikken er bra er stangroing mye bedre enn inverted rows.

Lenke til kommentar

Manipulasjon av ryggraden, ingen vitenskaplig fundament for behandlingen og så mange som har blitt verre av det? Thanks, but no thanks.

Nå kan jeg så klart ikke være objektiv her, jeg er klar over det. Og dette er heller ikke rett tråd å diskutere dette i.

"Mange" som har blitt verre av det? Noen blir feilbehandlet og blir verre, ja. Akkurat som i legeyrket.. Gode og dårlige leger, gode og dårlige kiropraktorer.

Og påstanden "ingen vitenskapelig fundament" er ganske drøy.

Det at kiropraktorer nå kan sykemelde, henvise direkte til MR o.l., pasienter får refusjon osv. viser at den norske stat i hvert fall mener det er noe i behandlingen. Hva vet du som ikke de vet?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH
Among other projects, he examined the evidence from 70 trials exploring the benefits of chiropractic therapy in conditions unrelated to the back. He found no evidence to suggest that chiropractors could treat any such conditions.

But what about chiropractic in the context of treating back problems? Manipulating the spine can cure some problems, but results are mixed. To be fair, conventional approaches, such as physiotherapy, also struggle to treat back problems with any consistency. Nevertheless, conventional therapy is still preferable because of the serious dangers associated with chiropractic.

/ferdig med OT

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...