Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234daf
Som Thomas Stellander sa til meg, "melk er for kyr".

 

Greit nok det, hvis man klarer å sitte å ete nokk fisk\kylling\egg\kjøtt til å få i seg nok protein uten melk(Som forøvrig konsumeres av kalver, ikke kyr.)

Anskaffer kalver seg melk?

Lenke til kommentar
Som Thomas Stellander sa til meg, "melk er for kyr".

 

Greit nok det, hvis man klarer å sitte å ete nokk fisk\kylling\egg\kjøtt til å få i seg nok protein uten melk

Å få i seg proteiner uten melk er da ikke det største problemet. 33g proteiner i en liter er jo en del, men tenk på hvor mange prosesser melka er gjennom. Proteinet kan umulig holde en særlig kvalitet.

 

En av grunnene til at man ikke bør drikke melk er at det inneholder en fettsyre som kroppen har vanskelig for å bli kvitt. En annen er at kroppen ikke bør ha for store mengder kalsium.

 

(Som forøvrig konsumeres av kalver, ikke kyr.)

Kyr er en fellesbetegnelse for okser, kuer og kalver.

Lenke til kommentar

 

En av grunnene til at man ikke bør drikke melk er at det inneholder en fettsyre som kroppen har vanskelig for å bli kvitt.

 

Skal ikke sette meg inni denne diskusjonen om melk, men ja- den er på mettet fett-listen. DVS usunn , mye bra i melk også men det kan man få fra andre steder.

Lenke til kommentar
Alt skal nå være så himla usunt nå til dags. :hrm:

 

Alt er usunt i for store mengder, selv vann.

vann nei! bare visst du drikker 8 liter på en gang. for da er du død :p du skal drikke opptil 3-4 liter om dagen med vann. og jeg har ivertfall aldri hørt noe om at det er usnundt

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-VqMh8ni9
vann nei! bare visst du drikker 8 liter på en gang. for da er du død :p

 

Fitnessutøverene feks. drikker 10 liter vann rett før en konkurranse da. Må selvsagt få i deg mye salter også, hvis ikke går det ikke så bra med deg. :cool:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...