Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er ganske god i engelsk, men er så mange nye ord i næringsverdenen på engelsk at jeg ikke kan henge med. Derfor jeg ikke klarte å lese artikkelen din ordentlig, Storken.

 

Jeg er langt i fra feit eller lubben. Snarere tvert i mot! Packen er ganske godt synlig nå, men bare om jeg strammer. Trenger liksom å gå ned litt til for at den skal bli ORDENTLIG deffinert! :)

 

Så hva sier dere? Gi meg et slags sammendrag. Trene kondisjon, ja?

 

For det første synes jeg du er litt for opptatt av dette, men det får være din greie. Skal ikke bry meg jeg!:)

 

Kan komme med noen tips;

 

- For optimal forbrenning skal du holde et tempo hvor du akkurat klarer å holde en samtale gående, har du super god kondisjon tror jeg dette ikke helt stemmer. (Hørt)

- Du burde holde på i minst 30 min, du vil forbrenne fra første skritt. Men først etter ca 30 min, så vil kroppen ha best/høyest forbrenning (Kan finne kilde)

- Ta kardio før første måltid, dette gjør at du tar av reservene og ikke maten du har spist i løpet av dagen. Det vil også gjøre at kroppen tar opp næringen du tar inn etter trening mye bedre og at den legger seg på rett plasser :) (Kan finne kilde)

- Styrketrening hvor du bruker hele kroppen og de store musklene (markløft, knebøy, rykk/støt. Og tildels benkpress) gjør også at du forbrenner mye. (kan finne kilde)

- Det finnes klær som kalles sauna-suit. Dette er ofte klær (genser og bukse) som er laget i plast. Disse gjør at du svetter noe grønn-j*vlig, virkegraden av dette er jeg dog usikker på. Hjelper vel best for å kvitte seg med vannet i kroppen..¨

- Slike Fat-burn og chili-burn tabletter har jeg liten tro på, men det er kun synsing.

 

Ellers er det som nevnt før, kacl inn vs kacl ut = alfa omega!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Grunnen til at du bør være forsiktig med ripped freak hvis du vet du kan bli dopingtestet er fordi produktet inneholder

http://en.wikipedia.org/wiki/Methylhexanamine

også kjent som geranium og 1,3-Dimethylamylamine.

 

Forøvrig vil jeg heller anbefale jack3d som energitilskudd før trening. Knallprodukt. Inneholder litt av det samme, med blant annet beta alanine.

http://www.jack-3d.com/

Endret av discostu
Lenke til kommentar

Bruce Lee er helt rå! Litt det samme som jeg er interessert i, altså veldig høy styrke i forhold til kroppsvekt. Jeg mener også det er visuelle forskjeller mellom en "6 reps" muskel og en "12 reps" muskel.

 

Ser at flere har tenkt seg på deff over jul, tenker det samme selv - bare sakte gå ned 3-4 kg med rundt 500 kcal underskudd pr dag. 

 

 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH

Rimelig kipt å begynne deff før jul. Sitte der ved julemiddag/frokosten og ta noen gulrøtter litt kjøtt og smile "fornøyd"..

Om man bestemmer seg for slanking på julaften, så fortjener man det jammen selv. :new_woot:

Lenke til kommentar

Akkurat nå som jeg er ung og har relativt mye fritid kan jeg god ofre litt for trening/kosthold/kroppsform. Småting som at jeg drikker lite alkohol (går fremdele mye ut, samt jobber som dørvakt), begrenser kake/chips/snop inntak (har ikke noe stort behov for dette i utgangspunktet, ekstremt sjeldent at jeg faktisk har lyst på slikt!), hiver innpå med proteinshaker selv om de ikke smaker direkte godt, samme med kyllinglår nr 3 uten tilbehør..

 

Alt dette ser jeg på som småting med tanke på at mye kommer naturlig, men treningen og mine mål gjør det lettere å holde. :)

 

MEN når jeg skal reise hjem til foreldrene mine til jul så er det bare å hoppe inn i joggebuksa hvis jeg må. Da skal ribba til far ned på høykant! :)

Lenke til kommentar

Skjerpings!!!!!!!!!!!!

 

På en deff er det en planlagt spisedag alt fra hver 5 til hver 7 dag...

at man nuker kroppen med mat i jula har ingenting å si med mindre man opprettholder kcaloverskudd gjennom hele juleferien...

 

Den dagen man har kcaloverskudd vil nivåene av hormonet leptin øke til normalen og frigjøring av fett for energibruk økes...

 

Men det driter jeg i til jul, jeg har tenkt å spise det jeg kommer over og begynne deffen 1 februar :new_woot:

 

Edit: tegnsetting...

Endret av Doofenschmitz
Lenke til kommentar

Akkurat starta med Stronglifts 5*5. Har lagt til en brystøvelse til økt A og en ryggøvelse til økt B. Dette opprettholder dra/dytt-balansen, og har lagt til øvelsene rett og slett fordi det er kroppsvektøvelser jeg vil bli sterkere i. Her er da programmet, der øktene blir kjørt annenhver gang jeg trener styrke - 2 eller 3 ganger i uka.

 

Økt A:

Knebøy, 5*5 reps

Benkpress, 5*5 reps

Stangroing, 5*5 reps

Dips, 5 sett med det antallet jeg klarer / pushups med klapp, 5 sett med det antallet jeg klarer

 

Økt B:

Knebøy, 5*5 reps

Militærpress, 5*5 reps

Markløft, 1*5 reps

Pullups, 5 sett med det antallet jeg klarer

Endret av PureChaos
Lenke til kommentar

Nå er det vel sånn at forfatteren er MEGET klar på at øvelseer IKKE skal legges til eller endres i 5x5...

 

Jeg tok ett eneste sett for mye markløft og det ene settet resulterte i en smell...

Det KAN jo selvfølgelig ha vært andre faktorer som har spilt inn, men jeg velger å tro at det var det som gjorde til at jeg fikk den smellen...

Lenke til kommentar

Jeg tok ett eneste sett for mye markløft og det ene settet resulterte i en smell...

Det KAN jo selvfølgelig ha vært andre faktorer som har spilt inn, men jeg velger å tro at det var det som gjorde til at jeg fikk den smellen...

Definer smell? Jeg mener å ha lest det gikk greit å ta et par sett til med markløft, i det minste i starten.

 

Forøvrig kjører jo PureChaos akkurat samme SL5x5 som jeg gjør. Det er jo ikke lagt til øvelser; Det er originaloppsettet før "the creator" byttet ut noen øvelser! Det eneste er vel at han har lagt til noen pushups. Det er vel ikke nødvendig, men skader nok heller ei.

Kjør i vei med programmet ditt. Jeg syntes i hvertfall det er veldig bra.

(Jeg ser innlegget ditt er redigert, kanskje du har endret etter respons?)

Endret av wingeer
Lenke til kommentar

Jeg tok ett eneste sett for mye markløft og det ene settet resulterte i en smell...

Det KAN jo selvfølgelig ha vært andre faktorer som har spilt inn, men jeg velger å tro at det var det som gjorde til at jeg fikk den smellen...

Definer smell? Jeg mener å ha lest det gikk greit å ta et par sett til med markløft, i det minste i starten.

 

Forøvrig kjører jo PureChaos akkurat samme SL5x5 som jeg gjør. Det er jo ikke lagt til øvelser; Det er originaloppsettet før "the creator" byttet ut noen øvelser! Det eneste er vel at han har lagt til noen pushups. Det er vel ikke nødvendig, men skader nok heller ei.

Kjør i vei med programmet ditt. Jeg syntes i hvertfall det er veldig bra.

(Jeg ser innlegget ditt er redigert, kanskje du har endret etter respons?)

Oppe på høyresida på ryggen har jeg fått en muskelknute eller no sånt...

 

Men jeg sjekka det du sier om at det er originaloppsettet og velger nå heller å gå til legen med ryggen :p

 

Det var nok neppe treninga... :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...