KjellV Skrevet 19. november 2010 Del Skrevet 19. november 2010 (endret) Først trener man hardt og bryter ned kroppen, noe som gjør at man i utgangspunktet er mer utsatt for sykdom. Da ville iallfall ikke jeg kjølt ned kroppen før jeg skal ut i vinter og minusgrader. Man blir sannsynligvis ikke syk, men gevinsten er neglisjerbar og ulempene kan være betydelige. Hvis man kjøler seg ned vil man vel også hemme blodtilførselen til ekstremitetene, noe som heller ikke er gunstig. Btw tidenes skrivefeil: boltilførselen =) Endret 19. november 2010 av KjellV 1 Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 19. november 2010 Del Skrevet 19. november 2010 Fikk meg fettklype i går. ~20% fett av ~95kg totalt. Mer enn håpet, mindre enn fryktet Lenke til kommentar
Romhelten Spiff Skrevet 19. november 2010 Del Skrevet 19. november 2010 Zuzana Oh my! Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 19. november 2010 Del Skrevet 19. november 2010 55 kg 5x5 militærpress/skulderpress i dag, yey.. Men benken går faen ikke fremover om det så brenner i helvette.. Jaja, såfremt noe går fremover så Satan! Jeg skal ta halvparten i dag ... Hehe, ja er rart hvor bra fremgang man kan ha i enkelte øvelser i forhold til andre. Tar mye i flyes-apparat, mye i tricepspress/dips og mye i skulderpress, men likevel er jeg ganske pinglete i benken. Merkelige greier Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 19. november 2010 Del Skrevet 19. november 2010 Først trener man hardt og bryter ned kroppen, noe som gjør at man i utgangspunktet er mer utsatt for sykdom. Da ville iallfall ikke jeg kjølt ned kroppen før jeg skal ut i vinter og minusgrader. Man blir sannsynligvis ikke syk, men gevinsten er neglisjerbar og ulempene kan være betydelige. Hvis man kjøler seg ned vil man vel også hemme blodtilførselen til ekstremitetene, noe som heller ikke er gunstig. Btw tidenes skrivefeil: boltilførselen =) Sjekk denne artikkelen... Jeg mente da ikke at man skal dusje i kun kaldt vann men som følger. Man starter dusjingen som normalt og vasker kroppen i varmt vann. Vasker håret i varmt vann. Og gjerne så lenge man vil. Så når man nærmer seg slutten så tar man ned temperaturen i 5 graders steg med 10 sekunders intervaller. Men ikke så langt ned i temperatur at det er direkte ubehagelig. Bare akkurat til man synes det er kaldt. Det burde ta 30-40 sekunder som ikke er lang tid. Man blir heller ikke nedkjølt av dette. Man føler seg mye "friskere/freshere" (vet ikke helt hvordan jeg skal beskrive det) etter å ha gjort dette i motsetningen til å avslutte dusjen varmt som bare gjør til at man er "slapp" etterpå. jeg gjør det selv og synes det er skikkelig godt etter at jeg har dusjet. Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 19. november 2010 Del Skrevet 19. november 2010 "Så når man nærmer seg slutten så tar man ned temperaturen i 5 graders steg med 10 sekunders intervaller. Men ikke så langt ned i temperatur at det er direkte ubehagelig. Bare akkurat til man synes det er kaldt." tolker iallfall jeg veldig annerledes enn "Avslutt dusjen med en kalddusj i 30 sekunder." Lenke til kommentar
Sink Skrevet 19. november 2010 Del Skrevet 19. november 2010 Men hvor mange joule kan kroppen bruke på det? Og blir jo akkurat det samme som å spise bittelitt mindre. Over 50 kalorier for å varme opp kroppen 1grad, 80kg og 60% vann! (kun for vannet i kroppen, aner ikke hva varmekapasiteten til resten av kroppen er) Protip for å både forbrenne kalorier og spare strøm i vinter! Lenke til kommentar
discostu Skrevet 19. november 2010 Del Skrevet 19. november 2010 Protip, tygg tyggis fra du står opp til du legger deg, forbrenner noen få der også... Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 19. november 2010 Del Skrevet 19. november 2010 "Så når man nærmer seg slutten så tar man ned temperaturen i 5 graders steg med 10 sekunders intervaller. Men ikke så langt ned i temperatur at det er direkte ubehagelig. Bare akkurat til man synes det er kaldt." tolker iallfall jeg veldig annerledes enn "Avslutt dusjen med en kalddusj i 30 sekunder." Hva har vel det med saken å gjøre? Tomato potato... Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 19. november 2010 Del Skrevet 19. november 2010 Tomato potato, nei? En kalddusj ER ubehagelig, derfor er det du skriver motsiende. Men flott at du synes det fungerer, selv om jeg personlig nok ikke kommer til å ødelegge den gode og varme dusjfølelsen for å forbrenne 10 kalorier ekstra. Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 19. november 2010 Del Skrevet 19. november 2010 Fornøyd med dagens innsats, økning både i markløft og pullups Kroppsvekt: 68kg. Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 19. november 2010 Del Skrevet 19. november 2010 For et uoversiktelig oppsett, hvor har du funnet det? Med mindre det er noe spesielt du får gjort med dette skjemaet, ville jeg heller plottett inn manuelt i word/excel (med norske navn på øvelsene). Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 19. november 2010 Del Skrevet 19. november 2010 Er klar over at oversikten ikke er den beste, er jefit til android. Programmet er veldig hendig, men er enig med deg at måten ting oppføres på ikke er den beste! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH Skrevet 20. november 2010 Del Skrevet 20. november 2010 Men hvor mange joule kan kroppen bruke på det? Og blir jo akkurat det samme som å spise bittelitt mindre. Over 50 kalorier for å varme opp kroppen 1grad, 80kg og 60% vann! (kun for vannet i kroppen, aner ikke hva varmekapasiteten til resten av kroppen er) Protip for å både forbrenne kalorier og spare strøm i vinter! En intenst treningshatende person jeg kjenner skrur ned temp to grader hjemme når han føler han må gå ned litt i vekt. Det funker det også, men sunt er det nok ikke Lenke til kommentar
storken Skrevet 20. november 2010 Del Skrevet 20. november 2010 Ganske grei kronikk på db.no, liker det som står i artikkelen. Jeg har møtt Marit Bjørgen en del ganger. I alt fra festkjole til hverdagsklær. Hu er svær, hadde jeg hatt ryggen hennes hadde jeg sagt meg fornøyd for lenge siden men, jeg synes det er noe rart med magemusklene hennes på det bildet, bare jeg som kanskje tror det er litt manipulert? Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 20. november 2010 Del Skrevet 20. november 2010 Men hvor mange joule kan kroppen bruke på det? Og blir jo akkurat det samme som å spise bittelitt mindre. Over 50 kalorier for å varme opp kroppen 1grad, 80kg og 60% vann! (kun for vannet i kroppen, aner ikke hva varmekapasiteten til resten av kroppen er) Protip for å både forbrenne kalorier og spare strøm i vinter! En intenst treningshatende person jeg kjenner skrur ned temp to grader hjemme når han føler han må gå ned litt i vekt. Det funker det også, men sunt er det nok ikke Æ har sovna i brøyteskavla i fylla fleire gonga å bærre blidd fyllsjuk av det... Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 20. november 2010 Del Skrevet 20. november 2010 En intenst treningshatende person jeg kjenner skrur ned temp to grader hjemme når han føler han må gå ned litt i vekt. Det funker det også, men sunt er det nok ikke Vil det ikke gi samme effekt å skru opp varmen og kle på seg? (Koster litt mer though..) Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH Skrevet 20. november 2010 Del Skrevet 20. november 2010 Nei. Kulde øker FORBRENNINGEN. Varme øker bare svetteproduksjonen, siden kroppen varmes opp av omgivelsene Lenke til kommentar
Laughing Madcap Skrevet 20. november 2010 Del Skrevet 20. november 2010 Jeg har ikke noe tallfestet sum på hvor mange kcal man forbrenner med en kald dusj, men om det er 10-20 kcal så er det 10-20 kcal ekstra forbrent... Alle bekker små... Da dusjer jeg heller varmt og dropper et par riskorn til middagen 1 Lenke til kommentar
HValder Skrevet 20. november 2010 Del Skrevet 20. november 2010 Nei. Kulde øker FORBRENNINGEN. Varme øker bare svetteproduksjonen, siden kroppen varmes opp av omgivelsene All form for temperaturendring forer til at kroppen brukar energi paa a regulere kroppstemperaturen. 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå