j0 Ø. Skrevet 11. juli 2005 Del Skrevet 11. juli 2005 Ja, for når muskler er i bevegelse, så trener man dem ikke? Mage, rygg, armer, bein, ja hele fjøla får trening når man løper, det er bare å prøve selv. Gå ut å løp deg en god time eller ta noen raske 60m intervaller (helst det siste, 10-20 stk), og ikke strekk ut eller noe. Vips, dagen derpå er du støl i hele kroppen, nettopp fordi hele kroppen har vært i bevegelse. Men ikke misforstå, jeg sier IKKE at man blir noen ruslebiff\muskelbunt av å løpe. Men fettet forvinner, og musklene kommer tydligere frem. Leste du hva jeg skrev i det hele tatt? Forresten, jeg har ALDRI blitt støl i annet en lår / legger når jeg har jogga. Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 11. juli 2005 Del Skrevet 11. juli 2005 Må bare kommentere denne... Jeg finner det frastøtende å se slike ruslebiffer, og kunne aldri tenke meg å bli sånn. MEN, det er meg, og ikke deg. Alle vet at smaken er som baken, derfor er det helt greit at du vil bli sånn, men ikke rakk ned på meg fordi jeg ikke vil det. Vebjørn Rodal var enormt bra trent på sitt beste, og han var faktisk veldig sterk da 800m er noe av det mest anstrengede man kan løpe, og det setter veldige krav til anaerob og aerob kapasitet. Tro ikke at Rodal ikke trente vekter når han var på topp, alle friidrettsutdøvere trener vekter på et eller annet nivå, men de får en slankere muskulatur, ikke de potetene som bodybuilderene gjør. For MEG er dette en sunnere kropp, men heldigvis er vi forskjellige og alle er ikke enige med med i det. Siden det er din mening og den tydeligvis er urokkelig skjønner jeg ikke at du gidder å dra opp en diskusjon om emnet. Derfor er dette EOD for min del Men vennligst ikke rakk ned på\kom med en nedlatende tone fordi noen har en annen mening enn deg. Jeg rakker ikke ned på deg, jeg bare latterligjør den allmenne norske oppfattningen av en sunn kropp! (som visstnok også er din) Til Kenny000: Har ikke sett utgangspunktet ditt, men du ser jo bra ut. Å bare så du vet det, mitt utgangspunkt er heller ikke særlig bra. Var tynn og spinkel når jeg startet, så opp med haka raske gutt/mann. Alle kan bli rimlig stor, bare se på Eirik Kaaby som også er veldig tynn fra naturens side... Å ingen kommenterte mitt siste bilde heller, så ikke vær så hårsår Lenke til kommentar
Mister Karl Skrevet 11. juli 2005 Del Skrevet 11. juli 2005 Vebjørn Rodal var enormt bra trent på sitt beste, og han var faktisk veldig sterk da 800m er noe av det mest anstrengede man kan løpe, og det setter veldige krav til anaerob og aerob kapasitet. Tro ikke at Rodal ikke trente vekter når han var på topp, alle friidrettsutdøvere trener vekter på et eller annet nivå, men de får en slankere muskulatur, ikke de potetene som bodybuilderene gjør. For MEG er dette en sunnere kropp, men heldigvis er vi forskjellige og alle er ikke enige med med i det. Men vennligst ikke rakk ned på\kom med en nedlatende tone fordi noen har en annen mening enn deg. Hvordan kan du si at denne Vebjørn var veldig sterk? Jeg kjenner ikke til hans styrkeprestasjoner, men kan du kanskje komme med noen løft. (Knebøy må være godkjente) Angående påstanden om at friidrettsutøvere får annerledes utseende musklatur; dette tviler jeg på har SÅ mye med treningen. En muskels utseende er genetisk bestemt, man kan kun få den til å vokse. Det kommer litt an på hva slags muskelfiber man har størst hypertrofi av, men i friidrettsutøversammenheng, tviler jeg på at dette har så utrolig mye å si. Mange av de største byggerne bruker høyrep, andre bruker lavrep. Formen på musklene avhenger av genetikk. Det er nok hovedsaklig den enorme størrelsesforskjellen som får musklene til å se annerledes ut.. Lenke til kommentar
War Skrevet 11. juli 2005 Del Skrevet 11. juli 2005 Mange av de største byggerne bruker høyrep, andre bruker lavrep. ...... Man kan nesten ikke lære noe av proffer som doper seg. Den største nybegynnerfeilen er å printe ut en program fra en proff og tru at det fungerer pga han er stor . Ikke at du sier eller gjør det, ville bare komentere det. Til dere 3 som spiser forlite. Du sier du er på deff ja, der ser du -jeg sa dere spiste forlite og det gjorde jo du. Lenke til kommentar
Mister Karl Skrevet 11. juli 2005 Del Skrevet 11. juli 2005 Nah, med kun dop ville de ikke fått en dritt uansett.. Jeg ville bare poengtere hvordan treningsmetode\mengde ikke har noe med muskelens form å gjøre. Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 11. juli 2005 Del Skrevet 11. juli 2005 Til dere 3 som spiser forlite. Du sier du er på deff ja, der ser du -jeg sa dere spiste forlite og det gjorde jo du. Jeg spiser jo som bare juling! Så ikke kom med den... Lenke til kommentar
Mister Karl Skrevet 11. juli 2005 Del Skrevet 11. juli 2005 (endret) Men, War, er det hensiktsmessig for Hyrlen å gå opp i fett% nå? Jeg er vanligvis av oppfatningen, "Jo tyngre, jo bedre", men Hyrlen så ut til å være i ganske optimal form. Vil du opp mye, Hyrlen? Endret 11. juli 2005 av Knut.ea Lenke til kommentar
Kenny000 Skrevet 12. juli 2005 Del Skrevet 12. juli 2005 War: Ja greit. Jeg vet at jeg spiser nok for lite. Har ikke særlig god råd eller apetitt til å spise så mye som du snakker om.. over 3000 kcal virker enormt mye synes iallefall jeg. Men jeg har stående en FastGain (TN) her som jeg skal begynne på så snart sommeren er over. Håper da på at jeg vil vokse litt mer.. Til nå har jeg bare brukt proteinpulver, EFA Omega og kreatin (kreatin i en periode på 6 uker). Men det er vel ikke ett fett hvilke type kalorier jeg får i meg? Jeg tenker på at en Lion (sjokolade) inneholder jo mer enn 500 kcal alene. Vil du anbefale å proppe i seg en slik hver dag dersom man ikke spiser nok? (skal jeg være helt ærlig så er jeg faktisk en snopegris, så jeg spiser goderier nesten daglig. Mangler viljestyrke ) En typisk spisedag for min del er vel frokost med enten 3 skiver, en prosjon grøt (ris) eller Weetabix forkostblanding (2 brikker). Lunch skive og proteinshake. Eventuelt en pose med MealTech. Middag 1-2 kyllingfilleter sammen med ris og grønnsaker (brokkoli eller lignende) Kvelds skive eller risgrøt. Vet dette ikke er så veldig mye. Men som sagt har jeg ikke apetitt, penger eller ork til å lage mat hele tiden. Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 12. juli 2005 Del Skrevet 12. juli 2005 Jeg er vanligvis av oppfatningen, "Jo tyngre, jo bedre", men Hyrlen så ut til å være i ganske optimal form. Vil du opp mye, Hyrlen? Etter min mening har jeg optimal form for vektøkning og trening siden jeg ikke liker å se så forderdelig pløsen ut. Da går det utover motivasjonen. Målet er rundt 100 kg med samme fettprosent som jeg har nå fram imot jula 2006. Lenke til kommentar
j0 Ø. Skrevet 12. juli 2005 Del Skrevet 12. juli 2005 Er vel på tider med bilder, war? Lenke til kommentar
War Skrevet 12. juli 2005 Del Skrevet 12. juli 2005 Til dere 3 som spiser forlite. Du sier du er på deff ja, der ser du -jeg sa dere spiste forlite og det gjorde jo du. Jeg spiser jo som bare juling! Så ikke kom med den... Men fortsatt forlite om du vil vokse 100% max, men skjønner at du ikke vil øke fett% ---- Jeg skal legge ut noen bilder jeg også da, men holder på å flytte, satt opp pcen men måtte ta den fra hverandre pga om`møblering. Skriver på kjærestens pc uten blåtann Blir nok snart. Jeg har ikke sommerferie, jobber hver dag også i helgene , fra 9-16 timer om dagen . Det koster ikke mye å øke kcal, karbohydratpulver og olivenolje. Lenke til kommentar
War Skrevet 12. juli 2005 Del Skrevet 12. juli 2005 Jeg går heller opp mye om gangen oglegger på meg litt fett , enn å gå opp litt og litt med en 6-pac mage . DVS, 3-4 program så en deffing til 7-9% så 3-4 program , så deffing. På den måten så kommer man lengre fortere. Jeg synnes det er bedre med for eks 90-91-92-93-94-95 deff 92-93-94-95-96-97 deff 95-96 -97 -98-99-100 deff 97 enn 90 -90,2 -90,5 - 90,9 - 91 osv ikke at dere gjør det, men et eks. Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 12. juli 2005 Del Skrevet 12. juli 2005 Jeg går heller opp mye om gangen og legger på meg litt fett , enn å gå opp litt og litt med en 6-pac mage . Ok, du misforsto kanskje. Jeg prøver å legge på meg fett. For tiden så renner det bare av, å jeg har aldri hatt 6-pac. Men vil ikke legge på meg så mye fett at jeg blir pløsen, litt gjør ingenting. Å miste markeringen på f.eks ryggen gjør meg ikke så mye... Lenke til kommentar
Mister Karl Skrevet 12. juli 2005 Del Skrevet 12. juli 2005 War:Ja greit. Jeg vet at jeg spiser nok for lite. Har ikke særlig god råd eller apetitt til å spise så mye som du snakker om.. over 3000 kcal virker enormt mye synes iallefall jeg. Men jeg har stående en FastGain (TN) her som jeg skal begynne på så snart sommeren er over. Håper da på at jeg vil vokse litt mer.. Til nå har jeg bare brukt proteinpulver, EFA Omega og kreatin (kreatin i en periode på 6 uker). Men det er vel ikke ett fett hvilke type kalorier jeg får i meg? Jeg tenker på at en Lion (sjokolade) inneholder jo mer enn 500 kcal alene. Vil du anbefale å proppe i seg en slik hver dag dersom man ikke spiser nok? (skal jeg være helt ærlig så er jeg faktisk en snopegris, så jeg spiser goderier nesten daglig. Mangler viljestyrke ) En typisk spisedag for min del er vel frokost med enten 3 skiver, en prosjon grøt (ris) eller Weetabix forkostblanding (2 brikker). Lunch skive og proteinshake. Eventuelt en pose med MealTech. Middag 1-2 kyllingfilleter sammen med ris og grønnsaker (brokkoli eller lignende) Kvelds skive eller risgrøt. Vet dette ikke er så veldig mye. Men som sagt har jeg ikke apetitt, penger eller ork til å lage mat hele tiden. 3000 Kcal mye? Da har du endel å lære. Hvis du bare spiser til du brekker deg en tre-fire ganger hver dag +to mindre måltider til, hver dag i en uke eller to, vil du utvide magesekken og tilvenne kroppen mengden. Da kan du spise mye uten at det er ekkelt. To uker med helvete= En vei mot stort legeme Et godt tips er å slenge inn så mye melk som du klarer etter hvert måltid. Hyrlen: Hvor tung er du nå? Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 13. juli 2005 Del Skrevet 13. juli 2005 Et godt tips er å slenge inn så mye melk som du klarer etter hvert måltid. Som Thomas Stellander sa til meg, "melk er for kyr". Hyrlen: Hvor tung er du nå? 90.6kg ganske så nøyaktig. Lenke til kommentar
tørrfisk Skrevet 13. juli 2005 Del Skrevet 13. juli 2005 Er Lion bra treningskost? Lenke til kommentar
T.F.T Skrevet 13. juli 2005 Del Skrevet 13. juli 2005 Et godt tips er å slenge inn så mye melk som du klarer etter hvert måltid. Som Thomas Stellander sa til meg, "melk er for kyr". For noe tullball. Lenke til kommentar
War Skrevet 13. juli 2005 Del Skrevet 13. juli 2005 Er Lion bra treningskost? Nei, mettet fett. Det er greit å spise junkfood på kcal overskudd. men da legger du på deg mer fett enn tilsvarende kcal fra kylling og ris osv. Selv om det er totalt like mye protein og kcal. Forskjellig type karbohydrat og type fett i maten, det gjelder å velge det riktige. Lenke til kommentar
tørrfisk Skrevet 13. juli 2005 Del Skrevet 13. juli 2005 Men man kan vel spise lion viss man trener etterpå? Lenke til kommentar
Kenny000 Skrevet 13. juli 2005 Del Skrevet 13. juli 2005 Jeg har ikke sagt at Lion er bra. men at jeg er en godtegris og spiser litt slikt likevel Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå