Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-Axby2kEH

Det går helt fint å ha tung bøy og mark på samme dag. Selv har jeg ganske tung bøy de dagene jeg har tung mark og det er null problem. Det går til og med an å makse i begge øvelsene på samme dag ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

5x5 med pyramide mot et toppsett de dagene hvor jeg går vidre på en ny vekt, ellers er det mot 2-3toppsett.

Jeg ville ikke brydd meg om pyramide. For deg som er helt ny med løfting er lineær progresjon (5 sett med samme vekta, legg på vekt neste treningsøkt) å anbefale, og som sagt anbefaler jeg SL5x5. Et dypdykk i Strongliftsidene er godt anvendt tid.

 

Hm, mente så bestemt at det var lette knebøy på den gamle varianten av SL hvertfall. Men mulig jeg blander med en annen 5x5-variant.

Da tror jeg du blander med en annen variant :)

Endret av KjellV
Lenke til kommentar

Hvis pulsklokka viser 187 kCal forbrent på 30 minutter med veldig høy intensitet på ergometersykkel, må jeg da trekke fra det jeg vanligvis ville forbrent på den halvtimen uten aktivitet?

 

Det er en Polar F11 pulsklokke. Jeg drver å eksperimenterer hvor mye jeg forbrenner på ulike aktiviteter. :p

 

Vet dere hvor nøykatige pulsklokker er forresten?

Lenke til kommentar

Hvis målet er å finne ut hvor mye mer du forbrenner så må du trekke fra. Hvis du vil finne ut hvor mye du forbrenner bruker du det tallet klokka gir deg. Er ikke det ganske logisk? :tease:

 

Tror pulsklokker skal være noe av den mest nøyaktig målingen du kan ta på en enkel måte.

 

Lite aktivitet her for tiden forresten, har alle gått i vinterdvale?

Endret av phax
Lenke til kommentar

For alle som har Android-telefon vil jeg anbefale cardiotrainer. Fantastisk app til gåturer og løping. :)

 

Kan laste opp resultater til facebook blant annet og gir detaljert info som feks fra dagens økt:

Saturday

Nov.13, 2010

02:48 pm

8.46 km

00:45:27

 

Climb: 197.91 m Calories burnt: 713 kcal Avg Pace: 5:22 min/km Name:

unspecified

Avg Speed: 11.17 km/h Max Speed: 17.05 km/h Min Speed: 0.09 km/h Exercise Type:

Running

 

 

Editerte: Utelot kartet, med tanke på at den i tillegg til å tegne opp løypa jeg jogga også viser hvor jeg bor, hehe

Endret av discostu
Lenke til kommentar

Yeah, hadde en utrolig bra treningsøkt idag. Var også en litt mer erfaren som retta på knebøy teknikken min, føler at den begynner å sitte nå. Er bra at de som er mer erfarne tar iniativ til å hjelpe. Sjekka vekta nå, er på 56kg nå. Det betyr at jeg har gått opp 6kg siden jeg startet. Noen som foresten vet hvor mange g protein det er i ett egg?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...