Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Går ut i fra at BENPRESS (forstår at det skal skrives med store bokstaver) er lettere ved vanlig maskin i og med at man sitter under vekten samt den går på skrå og ikke bak hvor du er horisontal(?) Med tanke på at du tar 70 i knebøy, så høres 300kg veldig mye ut.. :p

Lenke til kommentar

Jepp.

Back in the days var jeg 65kg, kvisete, blek og hele skjelettet var synlig. Trente ikke mye i barndommen og gikk igjennom VG1 med cigaretter og mye øl.

Så på VG2 begynte treninga, kosthold og droppa röykinga. Så nå er jeg 80kg +, farge i huden og går mer oppreist.

Allikevel hvis mine løft og vekt ikke er så enorme nå, er jeg stolt av fremgangen. Når jeg begynte var 40kg böy og 60kg marklöft tungt. Klarer også å crawle med "allright teknikk" og løper 1mil på ca 50-60min.

Endret av Sebbe
Lenke til kommentar

Hva tar dere i BENPRESS?

Pressa 300,5 kg i sted...

Jeg velger å tro at det var mye inntil noen sier noe annet :p

Nå er det lenge siden jeg har hatt matte, men jeg prøvde å regne litt på det :D

Når man skal dytte noe opp en bakke, så gjelder F=mg sin(θ)

Om du da har m=300kg g=9,81 og θ=45 grader (ca mål fra bilde på nettet)

300*9,81*0,707=2080,7N eller 212kg vertikal løftekraft.

Lenke til kommentar

Blir ikke helt virkelighet den formelen, den tar ikke betraktning til all stabilisering som må til ved et vertikalt løft.

Nei, stemmer det, man kan som regel løft mer i benpress siden da er det bare lårene som jobber, mens i knebøyen er det ofte at rygg og slikt sier takk for seg før lårene.

Derfor er vell benpress en bedre øvelse for lårene isolert sett, mens Knebøy er bedre om man vil trene "alt".

Lenke til kommentar

Bra jobba, Sno! Knebøy :love:

Er det mange av dere som har fått kommentarer etter dere begynte å trene/bry dere mer om kostholdet? :)

Japp, i dag faktisk :D

Starta med egentrening i gymtimane i dag, så då valgte eg teknikk i styrke, spesifikt rygg.

Stod ved spegelen og trena militærpress, så kjem gymlæraren bort, ser ei stund på meg, eg ser bort på han etter eg var ferdig, og han seier: Jøss, ser verkeleg på kroppen din at du trenar styrke.

Då lo eg godt!

Har fortsatt nokon kilo igjen til målet mitt, men nærmar seg.

I allefall veldig morro å høyre at muskale begynnar å tre fram :D

Endret av Ondskap
Lenke til kommentar

Bra jobba, Sno! Knebøy :love:

Er det mange av dere som har fått kommentarer etter dere begynte å trene/bry dere mer om kostholdet? :)

Takk!

Jepp, har fått kommentarer, Husker jeg skeia ut engang og dro på fest, da hadde jeg trent ganske seriøst i en god periode og når jeg traff folk jeg ikke hadde snakket med så fikk jeg kommentater på rekke og rad. Det var vanvittig morsomt :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...