War Skrevet 10. juli 2005 Del Skrevet 10. juli 2005 (endret) Jøss, er det bare vekter folk trener her? Ingenting er som en god gammeldags løpetur! Beste treningen, trener hver eneste muskel i kroppen, og gir kjempegod forbrenning.Løp opp mot 150km i uken før, man har trappet veldig ned nå, og kjenner at kroppen er full av energi dagen etter en 45mins løpetur. Det er vel ikke så mange her som vil forbrenne all muskelmassen. Enten vil man ble stor og sterk eller vil man bli kjapp,smidig tynn og utholden. Det er noen av dem på forumet også , men det er av den typen som samtidig prøver å bygge masse muskler, noe som ikke går. Selv trener vi andre her fettforbrenning etter en styrkeøkt , men da primert med et lavt tenpo for å forbrenne fettsyrene i blodstrømmen og ikke med høy itensitet for å forbrenne glykogen. Endret 10. juli 2005 av War Lenke til kommentar
j0 Ø. Skrevet 10. juli 2005 Del Skrevet 10. juli 2005 (endret) Jøss, er det bare vekter folk trener her? Ingenting er som en god gammeldags løpetur! Beste treningen, trener hver eneste muskel i kroppen, og gir kjempegod forbrenning.Løp opp mot 150km i uken før, man har trappet veldig ned nå, og kjenner at kroppen er full av energi dagen etter en 45mins løpetur. At løping trener hver eneste muskel i hele kroppen er noe helt nytt for meg.... Og å hevde bastant at det er "den beste treningen" blir for dumt. Endret 10. juli 2005 av j0 Ø. Lenke til kommentar
Trazor Skrevet 10. juli 2005 Del Skrevet 10. juli 2005 (endret) Jøss, er det bare vekter folk trener her? Ingenting er som en god gammeldags løpetur! Beste treningen, trener hver eneste muskel i kroppen, og gir kjempegod forbrenning.Løp opp mot 150km i uken før, man har trappet veldig ned nå, og kjenner at kroppen er full av energi dagen etter en 45mins løpetur. At løping trener hver eneste muskel i hele kroppen er noe helt nytt for meg.... Og å hevde bastant at det er "den beste treningen" blir for dumt. Nevn en muskel som ikke blir trent når man løper Og ikke blir så fornærmet, det var min mening og smaken er som baken eller hva? Endret 10. juli 2005 av Trazor Lenke til kommentar
j0 Ø. Skrevet 10. juli 2005 Del Skrevet 10. juli 2005 (endret) Nevn en muskel som ikke blir trent når man løper Og ikke blir så fornærmet, det var min mening og smaken er som baken eller hva? Ingen som blir fornermet her. Men er bare så lei av dumme påstander......... Altså, hvis du tror du "trener" armer / øvre rygg(lats og traps) / skuldre i noen nevneverdig grunn når du jogger tar du grundig feil..... Endret 10. juli 2005 av j0 Ø. Lenke til kommentar
Trazor Skrevet 10. juli 2005 Del Skrevet 10. juli 2005 (endret) Ja, for når muskler er i bevegelse, så trener man dem ikke? Mage, rygg, armer, bein, ja hele fjøla får trening når man løper, det er bare å prøve selv. Gå ut å løp deg en god time eller ta noen raske 60m intervaller (helst det siste, 10-20 stk), og ikke strekk ut eller noe. Vips, dagen derpå er du støl i hele kroppen, nettopp fordi hele kroppen har vært i bevegelse. Men ikke misforstå, jeg sier IKKE at man blir noen ruslebiff\muskelbunt av å løpe. Men fettet forvinner, og musklene kommer tydligere frem. Endret 10. juli 2005 av Trazor Lenke til kommentar
Dragon Hunter Skrevet 10. juli 2005 Del Skrevet 10. juli 2005 Ja, for når muskler er i bevegelse, så trener man dem ikke? Mage, rygg, armer, bein, ja hele fjøla får trening når man løper, det er bare å prøve selv. Gå ut å løp deg en god time eller ta noen raske 60m intervaller (helst det siste, 10-20 stk), og ikke strekk ut eller noe. Vips, dagen derpå er du støl i hele kroppen, nettopp fordi hele kroppen har vært i bevegelse. Men ikke misforstå, jeg sier IKKE at man blir noen ruslebiff\muskelbunt av å løpe. Men fettet forvinner, og musklene kommer tydligere frem. Rask gange i 1-2 timer, 3 ganger i uka er mye mer effektivt enn løping. Hvis du sammenligner off-seasonbildene av bodybuilderene med konkuransebildene vil du se at det fungerer! Lenke til kommentar
War Skrevet 10. juli 2005 Del Skrevet 10. juli 2005 Men ikke misforstå, jeg sier IKKE at man blir noen ruslebiff\muskelbunt av å løpe. Men fettet forvinner, og musklene kommer tydligere frem. Men de blir ikke større eller sterkere, og da er det vel få som satser på det. Med det er en fin trening om man ikke vil opp i vekt, om man inntar rikelig med protein så man ikke forbrenner dem muskelmassen man har. Det spiller også andre roller inn her , kcal overskudd? kcal underskudd? osv . Lenke til kommentar
War Skrevet 10. juli 2005 Del Skrevet 10. juli 2005 Rask gange i 1-2 timer, 3 ganger i uka er mye mer effektivt enn løping. Hvis du sammenligner off-seasonbildene av bodybuilderene med konkuransebildene vil du se at det fungerer! Ja det er det, pga rask gange forbrenner fett og løping forbrenner først glykogenlager (lagrede karbohydrater) så fett. Da vil det beste selv på en diett være styrketrening for å tømme glykogenlagrene og så rask gange for å forbrenne fett . Dette kan jo utdypes i det uendelige, men kan vel være en fordel å skrive som folk forstår. Lenke til kommentar
Trazor Skrevet 10. juli 2005 Del Skrevet 10. juli 2005 Men ikke misforstå, jeg sier IKKE at man blir noen ruslebiff\muskelbunt av å løpe. Men fettet forvinner, og musklene kommer tydligere frem. Men de blir ikke større eller sterkere, og da er det vel få som satser på det. Vel, trening er så mangt... For min del er det ikke et must at musklene blir store, så lenge jeg har relativt ok vekt og et sunt hjerte. Dermed blir det feil å si at det er få som satser på det. Løping er den letteste og mest tilgjengelige måten å få trening på, det er billig og alt man trenger er et par joggesko. Og det er MANGE flere som driver med løping enn bodybuilding. Snakker ikke om folk som løfter en vekt nå og da, det gjør jeg selv, men anser meg mer som en løper enn en vektløfter. Eller har jeg misforstått og dette er den store bodybuildingtråden? Lenke til kommentar
Trazor Skrevet 10. juli 2005 Del Skrevet 10. juli 2005 Ja, for når muskler er i bevegelse, så trener man dem ikke? Mage, rygg, armer, bein, ja hele fjøla får trening når man løper, det er bare å prøve selv. Gå ut å løp deg en god time eller ta noen raske 60m intervaller (helst det siste, 10-20 stk), og ikke strekk ut eller noe. Vips, dagen derpå er du støl i hele kroppen, nettopp fordi hele kroppen har vært i bevegelse. Men ikke misforstå, jeg sier IKKE at man blir noen ruslebiff\muskelbunt av å løpe. Men fettet forvinner, og musklene kommer tydligere frem. Rask gange i 1-2 timer, 3 ganger i uka er mye mer effektivt enn løping. Hvis du sammenligner off-seasonbildene av bodybuilderene med konkuransebildene vil du se at det fungerer! Vel, når man løper, forbrennes glykongenlagrene de første 30 minuttene, så setter fettforbrenningen i gang. Dermed, hvis man først skal ut å gå i 1-2 timer, kan man like godt løpe, for når fettforbrenningen har kommet i gang, på en løpetur, vil det forbrenne fortere enn ved gange. (det ER mer anstrengende å løpe enn å gå) Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 10. juli 2005 Del Skrevet 10. juli 2005 Dette ? eller ? ja dette var en vanskelig en... Lenke til kommentar
Mister Karl Skrevet 11. juli 2005 Del Skrevet 11. juli 2005 Hehehe. Det er sjokkerende at noen vil være en slik tynn løpefyr. Mange av de man ser på tv (Og de som jogger rundt i gata) tar sikkert ikke kroppsvekta i benk, eller knebøy for den sakens skyld. (Og kroppsvekta er lav..) Lenke til kommentar
Kenny000 Skrevet 11. juli 2005 Del Skrevet 11. juli 2005 Trazor: Jeg vil heller ikke se på meg selv om en bodybuilder. Bare se på bildene av meg noe sider tidligere i tråden. Jeg er nemlig ekstremt liten i utgangspunktet og har alltid hatt liten/tynn muskulatur og et lett skjelett. Da jeg begynte å trene vekter ordentlig veide jeg 61,5 kg. Dette er lite for en voksen mann på 24 år. Nå veier jeg rundt 70 kg. Grunnen til at jeg hovedsakelig løfter vekter, er jo for å bli større. Men målet mitt er ikke å bli enorm da jeg selv ser på dette som nesten en umulighet. Målet mitt er å få en finere, sunnere og godt trent kropp som ser bra ut. Jeg la forresten merke til at samtlige som kommenterte bildene noen sider tilbake, kommenterte bare de to andre (Iperik og Hyrlen(?) ). Ville bare si at jeg ser jo tydelig at de to har bedre kropp (mer trent) enn meg. Men samtidig kan det jo kanskje tenkes at de har et bedre utgangspunkt også. Jeg har bare trent i ett år nå (1/2 år seriøst med program) med mitt labre utgangspunkt. I løpet av de siste månedene har venner og familie uten videre kommentert hvor tydelig man kan se at jeg har vokst og ser godt trent ut. Tilbake til saken: Jeg liker også å løpe. Jeg tror personlig at det å kombinere vekttreningen med løping vil gi en sunn og fin kropp. Dette er målet mitt. Men grunnen til at denne tråden stort sett går i vekttreningsdiskusjoner er vel at dette er et tema som er lett å diskutere på et forum. Da det er utrolig mange syn/måter/teorier/forskning på denne sportsformen blir det dermed mer åpent for diskusjon. Fotball for eksempel er jo reglene mer eller mindre satt. For å ta ditt eksempel, løping, er det ingen andre metoder eller regler bortsett fra å, ja, løpe Vet dette innlegget ble veldig rotete. Til mitt forsvar kan jeg si at jeg er kommet hjem fra nattarbeidet mitt og har ikke sovet siden i går en gang. Er derfor litt surrete i hodet. men nå skal jeg legge meg. "natta" Lenke til kommentar
War Skrevet 11. juli 2005 Del Skrevet 11. juli 2005 (endret) Jeg la forresten merke til at samtlige som kommenterte bildene noen sider tilbake, kommenterte bare de to andre (Iperik og Hyrlen(?) ). Man må vite personens mål for å kunne komentere, og andre har sendt pm om div , spør du også så komenterer vi. Du har fått deg en fin vinge under hver arm, større den blir- bredere blir du over ryggen -som igjen får deg til å se srørre ut. En komentar til alle 3 er, dere spiser forlite. Sånn dere ser ut nå skal man se ut etter uker med deffing og forbrenning av muskelmasse. øk kcal inntaket til 44 pr kg kroppsvekt, og er dere allerede der så øke til 47. Resultatene kommer fortere da. Endret 11. juli 2005 av War Lenke til kommentar
Trazor Skrevet 11. juli 2005 Del Skrevet 11. juli 2005 Dette ? eller ? ja dette var en vanskelig en... Må bare kommentere denne... Jeg finner det frastøtende å se slike ruslebiffer, og kunne aldri tenke meg å bli sånn. MEN, det er meg, og ikke deg. Alle vet at smaken er som baken, derfor er det helt greit at du vil bli sånn, men ikke rakk ned på meg fordi jeg ikke vil det. Vebjørn Rodal var enormt bra trent på sitt beste, og han var faktisk veldig sterk da 800m er noe av det mest anstrengede man kan løpe, og det setter veldige krav til anaerob og aerob kapasitet. Tro ikke at Rodal ikke trente vekter når han var på topp, alle friidrettsutdøvere trener vekter på et eller annet nivå, men de får en slankere muskulatur, ikke de potetene som bodybuilderene gjør. For MEG er dette en sunnere kropp, men heldigvis er vi forskjellige og alle er ikke enige med med i det. Men vennligst ikke rakk ned på\kom med en nedlatende tone fordi noen har en annen mening enn deg. Lenke til kommentar
lperik Skrevet 11. juli 2005 Del Skrevet 11. juli 2005 (endret) En komentar til alle 3 er, dere spiser forlite. Sånn dere ser ut nå skal man se ut etter uker med deffing og forbrenning av muskelmasse. øk kcal inntaket til 44 pr kg kroppsvekt, og er dere allerede der så øke til 47. Resultatene kommer fortere da. Jeg driver jo faktisk å deffer og da. 105kg --> 88kg: EDIT: Blir gjerne som Tommi jeg! Endret 11. juli 2005 av lperik Lenke til kommentar
b0berg Skrevet 11. juli 2005 Del Skrevet 11. juli 2005 Når man tar bilder, skal man stramme musklene? Skal ta bilder, så skal jeg vise dere muskelbunt Lenke til kommentar
M`kululu Skrevet 11. juli 2005 Del Skrevet 11. juli 2005 Ja, for når muskler er i bevegelse, så trener man dem ikke? Mage, rygg, armer, bein, ja hele fjøla får trening når man løper, det er bare å prøve selv. Gå ut å løp deg en god time eller ta noen raske 60m intervaller (helst det siste, 10-20 stk), og ikke strekk ut eller noe. Vips, dagen derpå er du støl i hele kroppen, nettopp fordi hele kroppen har vært i bevegelse. Men ikke misforstå, jeg sier IKKE at man blir noen ruslebiff\muskelbunt av å løpe. Men fettet forvinner, og musklene kommer tydligere frem. for noen jævli dumme påstander Lenke til kommentar
Trazor Skrevet 11. juli 2005 Del Skrevet 11. juli 2005 Ja, for når muskler er i bevegelse, så trener man dem ikke? Mage, rygg, armer, bein, ja hele fjøla får trening når man løper, det er bare å prøve selv. Gå ut å løp deg en god time eller ta noen raske 60m intervaller (helst det siste, 10-20 stk), og ikke strekk ut eller noe. Vips, dagen derpå er du støl i hele kroppen, nettopp fordi hele kroppen har vært i bevegelse. Men ikke misforstå, jeg sier IKKE at man blir noen ruslebiff\muskelbunt av å løpe. Men fettet forvinner, og musklene kommer tydligere frem. for noen jævli dumme påstander Det er ikke påstander, og jeg tar ikke deg så veldig seriøst når du tar den tonen der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå