Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som har et par gode tips til hvordan jeg kan ta fler Chins/hangups. Jeg klarer 6 stykker på en god dag, problemet er at jeg ikke har hatt noe særlig progresjon på lang tid.

Gjøre det regelmessig? Eller bruke det apparatet som gir deg en bitte liten dytt oppover (du velger hvor stor dytten er).

Lenke til kommentar

Noen som har et par gode tips til hvordan jeg kan ta fler Chins/hangups. Jeg klarer 6 stykker på en god dag, problemet er at jeg ikke har hatt noe særlig progresjon på lang tid.

Hvordan trener du på chins\hangups?

1x max repetisjon 1 gnag per uke eller?

Lenke til kommentar

Skjønner ikke at han tør å kaste den av seg på den måten men :dontgetit: enn om han bommer litt og den akkurat ikke kommer over hodet eller noe.

Jaja, man tar vel ikke 210 i knebøy dersom man ikke har kjennskap til sin egen kropp og sine egne begrensninger. Men han var imponerende rask vekke fra stanga ja :p

Lenke til kommentar

Hvordan trener du på chins\hangups?

1x max repetisjon 1 gnag per uke eller?

Trener 4x4 3 ganger i uka. Trodde det var nok til å få framgang, men det går utrolig seint. Satt å tenkte litt over det, og jeg tar det etter markløft, kan dette ha noe å si?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH

Syns teknikken så bra ut jeg, skal man gå så dypt med 210kg på nakken så er det vel vanskelig å ligge mer bakpå uten å gå på ræv.

Helt riktig.

Den teknikken er mer enn god nok. Det blir feil å skulle vurdere maxløft eller nær-maxløft på samme måte som ordinære treninger. Dessuten overdriver nok kameravinkelen hvor langt fremme knærne er.

Fyren er forøvrig vektløfter, og har god trening i å kaste stangen av seg så akkurat det ville jeg ikke bekymret meg for ;)

Endret av Slettet-Axby2kEH
Lenke til kommentar

Eg lurar på ein ting. Driver sjølv med styrketrening, og har gjort det ganske masse, men magen er ein av dei muskelgruppene eg har ungått å trene av to årsakar: Eg er lat, og har fortsatt ein god slump fett på magen, så har ikkje sett behovet for å framheve dei.

Men, har som nevnt tidlegare, mista ein del kilo, og snart, veldig snart, skal magen være tømt for fett.

Då har eg kommet til det at eg må begynne å trene den forbanna magen.

leste ein artikkel i dag, å blei litt i tvil...

Her seier dei at dette er den beste øvelsen for mage. Såkalla "cruch". Det eg har lært om på den andre sida, er at "planken" er den øvelsen eg burde bruke på grunn av minst skaderisiko, og fordi den skal være veldig effektiv.

http://www.trening.no/treningstips/517.o2.html

Takk til den som kan hjelpe meg med dette dilemmaet :)

Lenke til kommentar

^^,

Ungarsk utfall. Samsaya som har skreve artikkelen sjølv eller..

Eg har framleis vondt i ryggen etter vanlig markløft, og teknikken skal ikkje vere dårlig. Skal eg går over til sumo-mark? (brei beinstilling)

Som ein ovanfor, så slit eg òg med framgang i chins. Hadde grei framgang før, med 6-8reps (håndlater ut), 4sett og RPE 8 på alle sett. Auka etterkvart til kroppsvekt+6,25kg som hang i belte, og klarer no 6reps, 3sett, RPE8. (chins har jo så klart blitt vanskeligare det siste året, i og med at eg har gått opp 15kg) Problemet er at eg har stått stille i fleire veker no. Prøver å veksle med nedtrekk for vidare framgang.

Blir av eit "lengre innlegg" dette her.. sidan eg ikkje er her så ofte. Har hatt legghinnebetennelse, var hos fysioen, fekk akkupunktur og shockwave-behandling til 1300kr, men det har no kome tilbake.. Kva skal til for å bli kvitt legghinnebetennelse, eller betennelse på sida av leggen, ved nederste leggmuskelfeste?

Eg skulle for første gong prøve nordic-hamstring (vel.. for mange år sidan på fotballtrening gjorde vi den fleire gonger, men det var muligens ein jalla-versjon). Eg prøvde å feste føtene i ein ribbevegg, men fekk ikkje godt feste i det heile. Eg prøvde ein gong, og det var like før eg fekk strekk/krampe, eg prøvde ein gong til for "sikkerhetskyld", men eg klarte det ikkje. Før på treninga hadde eg eit lett spenstprogram og markløft etterpå, så eg trudde bakside lår skulle vere godt nok oppvarma, men det virka nærmast som om eg ikkje hadde brukt muskelen i det heile tatt. Gode øvelsar for å trene opp bakside lår? (isolasjon). Lår-curl kanskje? Tenker å trene opp hamstring/bakside lår for å få betre toppfart.

TAKKER FOR ALL HJELP!

post-118369-1289252976,7488_thumb.jpg

Endret av Scarn
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...