Sitronsaft Skrevet 7. november 2010 Del Skrevet 7. november 2010 Hahahha, fantastisk ^^, Jeg hadde nok også dødd.. Kult at sjefen sjøl kommer på besøk med pulver. Der har vi en mann som bryr seg. Hestekølle: proteinet blir nok ikke ødelagt før svært høye temperaturer eller at det blir for surt. Da vil popypeptidene kveiles opp og kveiles sammen igjen på en ny måte, og proteinets funksjon forsvinner helt eller delvis. Kalles denaturering. Jeg tror ikke proteinet vil denatureres av å ligge i melk en dag, men jeg vet faktisk ikke. Hva er galt med å kjøpe en kartong for hver trening? Du drikker vel nesten en kartong uansett, eller er det bare jeg som gjør slikt? Da blir den helt kald og fersk, koster kun 15kr. Lenke til kommentar
Hestekølle Skrevet 7. november 2010 Del Skrevet 7. november 2010 Hahahha, fantastisk ^^, Jeg hadde nok også dødd.. Kult at sjefen sjøl kommer på besøk med pulver. Der har vi en mann som bryr seg. Hestekølle: proteinet blir nok ikke ødelagt før svært høye temperaturer eller at det blir for surt. Da vil popypeptidene kveiles opp og kveiles sammen igjen på en ny måte, og proteinets funksjon forsvinner helt eller delvis. Kalles denaturering. Jeg tror ikke proteinet vil denatureres av å ligge i melk en dag, men jeg vet faktisk ikke. Hva er galt med å kjøpe en kartong for hver trening? Du drikker vel nesten en kartong uansett, eller er det bare jeg som gjør slikt? Da blir den helt kald og fersk, koster kun 15kr. Meh...dyrt da Dessuten blir det jo bortimot en halv liter melk igjen som blir varm og ødelagt. Men hvor selger de disse smartshakene i Oslo-området? Kanskje i Hønefoss Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 7. november 2010 Del Skrevet 7. november 2010 Hva er smartshake? trenger en link Lenke til kommentar
Hestekølle Skrevet 7. november 2010 Del Skrevet 7. november 2010 Hva er smartshake? trenger en link Det er en shaker som separer væsken og pulveret helt til du åpner opp for at de skal kunne blandes. http://proteinfabrikken.no/Avdelinger/Proteinfabrikken/Tilbeh%C3%B8r-/-Diverse/Shakere/SmartShake-BLACK-SmartShake-15620.aspx Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 7. november 2010 Del Skrevet 7. november 2010 (endret) Du må ikke ha en smartshaker, det går helt fint å ta med seg pulver i egen beholder, f.eks et pastasausglass eller noe tupperware. Endret 7. november 2010 av KjellV Lenke til kommentar
Grand Skrevet 7. november 2010 Del Skrevet 7. november 2010 http://www.vg.no/helse/artikkel.php?artid=10034563 Lenke til kommentar
Thor - God Of Thunder Skrevet 8. november 2010 Del Skrevet 8. november 2010 veldig. Har selv gått frå ca 115Kg til 96 den dag i dag, og er veldig fornøgd med framgangen Skal dog ned rundt 10Kg til den 1-2 mnd. så blir det endelig markerte musklar. 3 Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 8. november 2010 Del Skrevet 8. november 2010 Hvilepuls på rundt 54. Det er jo en forbedring. Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 8. november 2010 Del Skrevet 8. november 2010 Har lurt på dette med puls. Er det om å gjøre å ha så liten hvilepuls og så stor makspuls som mulig? Lenke til kommentar
phax Skrevet 8. november 2010 Del Skrevet 8. november 2010 Høy makspuls tror jeg ikke har så mye for seg, dette er genetisk bestemt og ikke noe du kan trene opp. Lavest mulig hvilepuls er derimot bra, og noe du kan forbedre gjennom trening. Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 8. november 2010 Del Skrevet 8. november 2010 (endret) Har lurt på dette med puls. Er det om å gjøre å ha så liten hvilepuls og så stor makspuls som mulig? Nei, ettersom makspuls er genetisk og variabel med alder. Men puls forteller veldig bra hvor godt trent man er når det kommer til kondisjon. Igjen er det individuelt og ikke direkte sammenlignbart mellom personer. Om man gjør noe med lavere puls enn man har pleid, betyr det at kroppen ikke jobber like hardt og man dermed er i bedre form enn før. Btw hvor har du holdt hus i det siste, Sitronsaft? Endret 8. november 2010 av Matsemann Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 8. november 2010 Del Skrevet 8. november 2010 En liten teori jeg har. Hva hvis en kun har et gitt, ukjent, antall hjerteslag før hjertet slutter å virke. Vil de ekstra hjerteslagene en "bruker opp" på trening oppveies av lavere hvilepuls ellers? Og på den måten implikere at det tar lenger tid før hjertet bruker opp sine slag? Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 8. november 2010 Del Skrevet 8. november 2010 Som matematiker bør du vel selv klare å regne ut om man tjener på det Om teorien din derimot stemmer er jeg ikke sikker på. Hjertet blir jo tross alt sterkere, så føler da det burde tåle mer. Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 8. november 2010 Del Skrevet 8. november 2010 Tror ikke hjertet har et usannsynlig høyt totalt antall hjerteslag man kan bruke i løpet a livet. Men man kunne sikkert (med nok utstyr etc.) klart å måle hvor mange slag hjerte kunne slå med nå¨værende mengde energi på kroppen/i mangen/ i blodet etc. om man satt helt i ro med konstant hvilepuls. Så lenge man tilfører kroppen energi vil man aldri kunne måle et "maks antall hjerteslag" tror jeg. Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 8. november 2010 Del Skrevet 8. november 2010 Som matematiker bør du vel selv klare å regne ut om man tjener på det Om teorien din derimot stemmer er jeg ikke sikker på. Hjertet blir jo tross alt sterkere, så føler da det burde tåle mer. Jeg fremmer i god vitenskapelig forstand teorien før jeg gjør beregningene. Liten vits i å regne på det om det er totalt idiotisk. Lenke til kommentar
War Skrevet 8. november 2010 Del Skrevet 8. november 2010 Jeg prøver å unngå Tines 500g yoghurt og det første som møter meg på Maxi er 10krs-tilbud. Jeg kjøpte uansett en skyr eller hvordan det skrives, vet ikke om jeg likte den , syrnet melk, er kefir i mine øyne. Tine 500g har 3,8g protein og 12g karb pr 100g. Fant en 500g fra Yoplait , dobbel 0% med 4g protein og 6g karb. Synnes de smakte helt likt, det er iallefall en halvering i sukker. Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 8. november 2010 Del Skrevet 8. november 2010 Yoplait sin dobbel 0% blåbær synes jeg var veldig god. Tror nok det blir den istedenfor Skyr framover. Skyr blir litt dyrt i lengden og jeg tror jeg får i meg nok proteiner uten Lenke til kommentar
Sink Skrevet 8. november 2010 Del Skrevet 8. november 2010 Får man den der yoplait med vaniljesmak? Tine sin er fantastisk. Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 8. november 2010 Del Skrevet 8. november 2010 Har ikke sett, men man har jo JA fra tine. Ikke så vært nærings innhold der heller! Tok forresten 3x170kg i mark i dag (etter 3x8x130kg..) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå