Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg liker yoghurt, sniker av og til i meg tine halvliter.

Det kan ikke bli en vane da det er 60g sukker i en :cry:

Jeg har sett skyr og kesam, Q(?) og disse nye produktene.

Spm mitt er , er noen av de yoghurt? Jeg har ikke sett noen spise en og

jeg har ikke kjøpt en for å sjekke.

Jeg ser for meg at det er kremost-aktig-rømme-opplegg.

Jeg liker ikke rømme eller ost.

Hadde satt pris på noe som lignet på yoghurt, men hadde 50g mindre sukker pr 500g.

post-64596-1289081313,7818_thumb.jpg

Endret av War
Lenke til kommentar

Skyr har 18g sukker pr 500g, så det er betydelig bedre. De smaker som litt tykk og syrlig yoghurt. Jeg synes noen av smakene er gode, pleier spise en slik boks til frokost ofte. Mye proteiner og få kalorier.

Har ikke kommet over noen lignende produkter med mindre sukker enn det dessverre.

Jeg pleier spise Tine sin "Ja" yoghurt når jeg føler for det. Den har 9g sukker pr 100g men bare 58kcal så den er relativt mager, og jeg dytter aldri i meg mer enn 100g iblandet frukt f.eks..

Lenke til kommentar

Er fryktelig glad i yoghurt selv og spiser støtt og stadig en halvliter. Et slikt beger til frokost er helt genialt, tar et knapt minutt å konsumere og man får i seg masse protein og kalorier. Har selv tenkt på at de inneholder altfor mye sukker, men fortrenger det. Hvorfor kan ikke Tine lage en lettvariant der de kutter ned på sukker og ikke fett? 95% av inntaket av tilsatt sukker kommer sikkert fra yoghurt :(

Skyr, koster de ikke ca. en million? Kjøpte en for lenge siden for å smake og den var veldig grei, men minnes at kiloprisen/kaloriprisen var veldig høy i forhold til vanlig yoghurt.

Endret av KjellV
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH

Jeg liker yoghurt, sniker av og til i meg tine halvliter.

Det kan ikke bli en vane da det er 60g sukker i en :cry:

Jeg har sett skyr og kesam, Q(?) og disse nye produktene.

Spm mitt er , er noen av de yoghurt? Jeg har ikke sett noen spise en og

jeg har ikke kjøpt en for å sjekke.

Jeg ser for meg at det er kremost-aktig-rømme-opplegg.

Jeg liker ikke rømme eller ost.

Hadde satt pris på noe som lignet på yoghurt, men hadde 50g mindre sukker pr 500g.

Naturell yoghurt + smakstilsetning (sukrin, bær +++). Det er det beste du kan oppnå. Skyr etc har en helt annen konsistens

Lenke til kommentar

War: smaker ikke rømme-ost-greie i det hele tatt! Smaker utrolig godt!

Hilsen kresen gutt ;)

Personlig så liker jeg Skyr Skogsbær best, selv om den ikke kommer helt opp til youghurt på smakt (ikke så rart nå youghurt inneholder MYE mer sukekr) så klarer jeg å presse meg til å ta en skyr i steden for youghurt:D

Skulle ønske man fikk skyr på halvlitersbeger <3

Lenke til kommentar

Jeg har kjøpt Skyr naturell (billigst per g) og blandet med sukkerfri blåbær syltetøy. Naturell er helt j*vlig uten til satt smak og kanel måtte jeg ha altfor mye av!

De andre smaker godt, men er litt tørre på en måte. Men det er vel pga mangelen på fett.

Lenke til kommentar

Ligge i veske? Ligge i væske, altså ferdig utblandet? Hvorfor ikke bare tilsette vann når du skal drikke blandinga?

Liker best å blande i melk. Ja, vet at den blir varm, men det er faen meg bedre enn kuk-smaken fra pulver og vann :yucky:

Så lurte på om det gikk greit? I sammenligning med kreatin som ikke tåler å ligge i veske lenge.

Lenke til kommentar

Skulle vel gå greit å la det ligge i væske noen timer, men ikke over lengre perioder. Beste tipset er å bare teste det og se hvordan det går.

Vært oppmerksom på at både melken, og pulveret som får mye av de samme egenskapene som melk hvis du blander i væske (hvis det er melkeprotein) blir sure hvis det ligger for lenge.

Lenke til kommentar

Ligge i veske? Ligge i væske, altså ferdig utblandet? Hvorfor ikke bare tilsette vann når du skal drikke blandinga?

Liker best å blande i melk. Ja, vet at den blir varm, men det er faen meg bedre enn kuk-smaken fra pulver og vann :yucky:

Så lurte på om det gikk greit? I sammenligning med kreatin som ikke tåler å ligge i veske lenge.

Går sikkert greit å la det ligge i noen timer, men melken vil sikkert bli lunken/slapp på smak. Det jeg gjør er å ta med pulver i en slags krydderboks + shaker utenom, og så kjøper jeg en liter h-melk rett før jeg skal trene. Etter en halvtimes trening heller jeg ca. 5dl i shakeren + halvparten av pulveret, og så resten av melken og pulveret en halvtime senere.

Slik blir melken god og kald, pulveret kommer oppi etter væsken (så man slipper "lommene" med uutblandet pulver) og jeg slipper å tenke på bivirkninger av at pulveret og melken har ligget flere timer i sekken.

Edit: Kreatin og eventuelt karbohydratpulver har jeg i boksen sammen med proteinpulveret. Funker fett(protein).

Endret av Sitronsaft
Lenke til kommentar

Gidder ikke å kjøpe en kartong melk for hver gang jeg skal trene :(

Men takk for svar! Lurte egentlig på om egenskapene til proteinet ville bli ødelagt slik, men får inntrykk at det ikke gjør det.

EDIT: Noen som vet hvor de selger smartshakere i Oslo?

Faen ta at jeg akk kjøpte en standard shaker, kosta meg 50 gryn i tillegg :(

Endret av Hestekølle
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...