Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er så teit når jeg har som mål å korte ned på 5 km og vil ut å jogge, men er mørkeredd :(

Hater mørket, og har ingen å løpe med(eller som vil slå følge).

Hva kan jeg finne på hjemme som kan erstatte opp mot 30 med løping om jeg ikke har sykkel eller 3d mølle? :p

Og en ting, er det feil å trene chinups etter pull ups?

Jeg tar chinups og en del andre øvelser litt nå og da men tenker som så at jeg ikke kan kombinere de to på samme dag.

Endret av Ozelot
Lenke til kommentar

For å øke mine ekstremt dårlige pull-ups/chin-ups-"ferdigheter" (se forrige side) besteme jeg meg for å legge det til på slutten av treningsøktene mine, men i dag når økten min nærmet seg slutten og tiden var kommet for litt pull-ups/chin-ups hadde jeg null niks energi til det. Etter å ha kjørt meg helt, gjennom flere tunge baseøvelser var kroppen min et vrak.

Så, hvordan burde jeg legge det opp? Skal jeg bare droppe å legge inn pull-ups/chin-ups?

inb4 tl;dr

Endret av displacement
Lenke til kommentar

Det er så teit når jeg har som mål å korte ned på 5 km og vil ut å jogge, men er mørkeredd :(

Må da være beste motivasjonen ever?

Bare å komme deg ut og bli ferdig med de 5km så forst som om du hadde fanden selv på nakken:D

Siste halvdelen så kan du jo forestille deg alt som du tror finnes i mørket så skal du se at du får litt hjelp av adrenalin også:D

Endret av Zepticon
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH

Var faktisk en dobbel nobelpris vinner som postå at mega doser med c-vitamin funka mot influensa, men han forstod etterhvert at han dreit på draget med den :p

En som mekka noe på atombomba under 2.verdenskrig + noe fysikk eller kjemi greie.

Han med megadosene med vitaminer (du tenker sikkert på Linus Pauling) fikk ikke disse nobelprisene for medisin. NB obs. Dette er det ikke alle som har fått med seg nemlig.

EDIT: måtte google. Han fikk en nobelpris i kjemi, og en fredspris.

I følge Cochrane Library som lager oversikt over tilgjengelige studier for effekter av C-vitamin så er det en viss effekt tilknyttet høye doser til forebygging av utbrudd av forkjølelse/influensa blant individer som har vært under ekstreme fysiske påkjenninger, men denne effekten er ikke stor nok til at det gis som et generelt råd til befolkningen.

http://www2.cochrane.org/reviews/en/ab000980.html

Endret av Slettet-Axby2kEH
Lenke til kommentar

Må da være beste motivasjonen ever?

Bare å komme deg ut og bli ferdig med de 5km så forst som om du hadde fanden selv på nakken:D

Siste halvdelen så kan du jo forestille deg alt som du tror finnes i mørket så skal du se at du får litt hjelp av adrenalin også:D

Hehe det regner og det blåser her på vestlandet, og jeg er ganske sikker på det blåste noe ned utenfor, men det er egentlig ikke det verst.

Men men, ei venninne kom på msn og sa hun ville svømme i hallen like ved, så da blir det vel litt trim der ihvertfall :D

Lenke til kommentar

Andre dagen på SL ikveld. Merker det er latterlig lette vekter og blir knapt svett, men det er vel meningen? Startet forøvrig på null, altså tomme olympiastanger med unntak av markløft (40kg).

Tror ikke teknikken på markløft er noe å skryte av, må terpes.

Lenke til kommentar

Andre dagen på SL ikveld. Merker det er latterlig lette vekter og blir knapt svett, men det er vel meningen? Startet forøvrig på null, altså tomme olympiastanger med unntak av markløft (40kg).

Blir fort tungt nok, 4-5 uka tenker jeg du merker det ;)

Lenke til kommentar

Hehe, tviler ikke :p Men føler bare meg litt teit siden treninga bare varer i omtrent 40 minutter da jeg ikke trenger noe særlig pause mellom settene. Men skjønner selvfølgelig at den første tida er for å fokusere på teknikk og tror jeg får mye igjen for det senere.

Lenke til kommentar

Jeg er på fjerde dagen selv. Blir nok verre etterhvert, skal du se!

Lenke til kommentar

Ulineær progresjon kan også gjøres lett, for eks "lett knebøy" samme dag som markløft osv.

Av en eller annen grunn får jeg ikke bort kursiv uansett hvilken front, størrelse jeg velger.

Hele poenget er at man ikke skal presse seg selv, har man lite energi og ellers en ræva dag så tilpasses treningen deretter samt motsatt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...