Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

har ikke trent ordentlig på lenge nå :no: (2 uker ca). Trenings-studioet har ass åpningstider nå på sommeren, og det er masse folk der.. dessuten jobber jeg halvparten av tiden de har åpent, må opp før 0900 for å få trent liksom. Og det er ikke så lett nå som det er sommerferie :p.

*ha dårlig sammvittighet* :(

Endret av andesam
Lenke til kommentar
har ikke trent ordentlig på lenge nå :no: (2 uker ca). Trenings-studioet har ass åpningstider nå på sommeren, og det er masse folk der.. dessuten jobber jeg halvparten av tiden de har åpent, må opp før 0900 for å få trent liksom. Og det er ikke så lett nå som det er sommerferie :p.

*ha dårlig sammvittighet* :(

Tenk hvor mye bedre du vil føle deg når du står opp før 9 og trener da! Forsøk å legg deg tidlig en kveld og stå opp tidlig, du vil garantert føle deg mye bedre, uansett om du blir trøtt eller ikke. Jeg får mye bedre følelse etterpå når jeg vet at jeg egentlig ikke hadde tid til å trene, men gjorde det likevel.

Lenke til kommentar
brødmat er vel ikke det beste, kutt karbs og øk proteiner. husk sunt fett

hvordan er knekkebrød da?

 

Med bruk av situps, holder det liksom å ta 20-50 situps pr dag eller ? hvordan bør jeg legge det.

 

Fett ja.. som i smør?

Bruker helt normalt smør, ikke noe lett smør.. men jeg overdriver heller ikke med mengden.

Lenke til kommentar

 

Med bruk av situps, holder det liksom å ta 20-50 situps pr dag eller ? hvordan bør jeg legge det.

 

Man burde trene magen 2-3 ganger i uken - annenhver gang med høye reps (15-25) for utholdenhet, og annenhver gang med lavere reps (4-6) og ekstra belastning for styrke. 1-2 sett er tilstrekkelig, magen blir trent indirekte av alle øvelser som involverer stabilisering av overkroppen, som f.eks. knebøy og markløft.( om du trener ellers) Anbefaler også at du legger en pute eller lignende under korsryggen for å få et større bevegelsesområde med mer strekk i magemusklene. De fleste mageøvelsene aktiverer for mye av hoftebøyerne. Forsøk derfor å unngå bevegelse i hofteleddet når du trener mage. :yes:

Lenke til kommentar
brødmat er vel ikke det beste, kutt karbs og øk proteiner. husk sunt fett

hvordan er knekkebrød da?

 

Med bruk av situps, holder det liksom å ta 20-50 situps pr dag eller ? hvordan bør jeg legge det.

 

Fett ja.. som i smør?

Bruker helt normalt smør, ikke noe lett smør.. men jeg overdriver heller ikke med mengden.

sunt fett er umettet fett slik som f.eks i oliven olje...

Lenke til kommentar
brødmat er vel ikke det beste, kutt karbs og øk proteiner. husk sunt fett

hvordan er knekkebrød da?

 

Med bruk av situps, holder det liksom å ta 20-50 situps pr dag eller ? hvordan bør jeg legge det.

 

Fett ja.. som i smør?

Bruker helt normalt smør, ikke noe lett smør.. men jeg overdriver heller ikke med mengden.

sunt fett er umettet fett slik som f.eks i oliven olje...

og flerumettet , dvs alt uten om mettet :whistle:

 

Palmeolje og kokkosolje må man styre LANGT unna.

Førstnevnte er den mest populære oljen i all fast food pga den lave prisen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-VqMh8ni9
Hvordan får jeg ned fettprosenten kjapt?

Jeg trente aktivt magemusklene før, men har blitt slappere med årene og har mistet mye definisjon og vil gjerne få fram sixpack ganske fort.

Noen ideer? :)

Gå ned i vekt. Bruke mer kalorier enn du får i deg.

Lenke til kommentar
løfte en stang på xxx kg , holde den og trekke skuldrene opp. samt arnoldpress.

Anbefale arnoldpress til en som har problemer med at armene(ved skuldra???) går ut av ledd var vel ikke særlig lurt?

snakker ikke om 1000 kg da.

hva med å begynne på 3

Lenke til kommentar
har ikke trent ordentlig på lenge nå  :no: (2 uker ca). Trenings-studioet har ass åpningstider nå på sommeren, og det er masse folk der.. dessuten jobber jeg halvparten av tiden de har åpent, må opp før 0900 for å få trent liksom. Og det er ikke så lett nå som det er sommerferie :p.

*ha dårlig sammvittighet* :(

Tenk hvor mye bedre du vil føle deg når du står opp før 9 og trener da! Forsøk å legg deg tidlig en kveld og stå opp tidlig, du vil garantert føle deg mye bedre, uansett om du blir trøtt eller ikke. Jeg får mye bedre følelse etterpå når jeg vet at jeg egentlig ikke hadde tid til å trene, men gjorde det likevel.

tror jeg skal prøve å gjøre det til uka en gang nå. skal hvertfall trene 2 dager uka som kommer! helst mer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...