Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

At det fungerer fint å bruke benk når du opererer med belastninger på 15-25 kg (altså at du kan klare deg med én vektskive), men når du kommer over det kan det jo bli litt stress (siden du må ha flere vektskiver oppå deg). Men før du kommer så langt, vil du nok klare å kjøre dips igjen. Tar 2-3-4 uker så klarer du nok dips igjen.

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar

Ser i excel-dokumentet til SL at man skal øke 5kg på markløft hver gang man trener det. Hvorfor ikke 2.5 som de andre øvelsene? Er det fordi man bare trener 1x5?

Det er fordi det er en øvelse man øker raskt i, og hvis man bare legger til 2,5kg hver gang blir det for lav progresjon. Når man merker at man løfter opp mot 5RM kan man gå ned til 2,5kg progresjon.

Lenke til kommentar

Spurte i et annet forum så tar bare og kopierer det jeg skrev der:

 

Halla, mitt navn er Ole og jeg har lyst til å bli stor!

 

Går nå på Whey-80 som er myse(?), men blander det med melk slik at jeg får i meg kasin også.

 

1) Har hørt at myse tas kjapt opp i kroppen og er derfor best rett etter trening mens kasein tas langsomt opp. Hva er riktig her og noen innspill til mitt forbruk (kun 1 shake etter trening, ellers melk til alle brødmåltid).

 

2) Innspill til hva annet jeg kan tygge i meg for å få inn nok proteiner? Gidder ikke å steke/koke egg etter hver trening heller liksom Sad

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...