Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det åpenbare? At Coleman ikke er autist? Som sagt, en bachelorgrad innen økonomi er noe de aller fleste kan få hvis de vil. Økonomistudier, spesielt på det nivået, er ikke veldig krevende.

Jammen herregud da...

 

Om du ikke kunne se at det innlegget var ment for moro skyld og ikke ment som om Coleman var hypersmart så kan du lese det på nytt igjen... :realmad:

 

Edit: Jeg tar selv den samme graden (er på 2. året) og det kreves like mye i "økonomi og administrasjon" som hvilket som helst annet fag å gjøre det bra... Hmmmf...

Endret av Doofenschmitz
Lenke til kommentar

Hvordan bør jeg varme opp til knebøy? skal ta 60kg idag.

Ta knebøy med en 10kgs hantel i hendene 10x2 reps.

Så strekker du ut både forside lår, bakside lår og legger. SKIKKELIG...

 

LØØØØØØØØØØØØFT :)

 

 

Har selv gode erfaringer med uttøying FØR øvelsen :)

 

Edit: Som Hvalder sier... Sykling først åsså, glemte den :blush:

Endret av Doofenschmitz
Lenke til kommentar

Jeg skal starte å trene Stronglifts 5x5 på mandag etter å ha trent RYP i 4 måneder med gode resultater. Men en ting jeg stusser over er den fullstendige mangelen på isolasjonsøvelser i SL (ja, jeg vet at man kan trene chin ups/pull ups i tillegg, men er disse fullgode "erstatninger" for en isolasjonsøvelse for f.eks triceps?). Jeg kaster sikkert en brannfakkel når jeg spør dette, men får man virkelig like god fremgang i et program som stort sett bare fokuserer på baseøvelser fremfor et som har et par isolasjonsøvelser? Jeg mener da fremgang i form av muskelvekst og vektøkning.

 

Jeg tviler ikke på at SL er et konge program og baseøvelser is the way to go, men noe i bakhuet mitt sier at noe ikke stemmer. Kan noen si hva som er greia?

Lenke til kommentar

Jeg skal starte å trene Stronglifts 5x5 på mandag etter å ha trent RYP i 4 måneder med gode resultater. Men en ting jeg stusser over er den fullstendige mangelen på isolasjonsøvelser i SL (ja, jeg vet at man kan trene chin ups/pull ups i tillegg, men er disse fullgode "erstatninger" for en isolasjonsøvelse for f.eks triceps?). Jeg kaster sikkert en brannfakkel når jeg spør dette, men får man virkelig like god fremgang i et program som stort sett bare fokuserer på baseøvelser fremfor et som har et par isolasjonsøvelser? Jeg mener da fremgang i form av muskelvekst og vektøkning.

 

Jeg tviler ikke på at SL er et konge program og baseøvelser is the way to go, men noe i bakhuet mitt sier at noe ikke stemmer. Kan noen si hva som er greia?

 

 

Om du ser på øvelsene og hvordan de er satt opp så ser du at det du har isolert tidligere blir indirekte trent med baseøvelsene.

 

Har selv økt armene med 2,5 cm på en måned med SL 5x5...

Pullups/chinups trener eksempelvis armene indirekte.

Dips trener både bryst og triceps o.s.v...

Lenke til kommentar

Jeg skal starte å trene Stronglifts 5x5 på mandag etter å ha trent RYP i 4 måneder med gode resultater. Men en ting jeg stusser over er den fullstendige mangelen på isolasjonsøvelser i SL (ja, jeg vet at man kan trene chin ups/pull ups i tillegg, men er disse fullgode "erstatninger" for en isolasjonsøvelse for f.eks triceps?). Jeg kaster sikkert en brannfakkel når jeg spør dette, men får man virkelig like god fremgang i et program som stort sett bare fokuserer på baseøvelser fremfor et som har et par isolasjonsøvelser? Jeg mener da fremgang i form av muskelvekst og vektøkning.

 

Jeg tviler ikke på at SL er et konge program og baseøvelser is the way to go, men noe i bakhuet mitt sier at noe ikke stemmer. Kan noen si hva som er greia?

 

Har også reagert på dette? Slik jeg så det var det faktisk ingen øvelser for armene heller? Var knebøy, markløft og en til? Hva er det for no'? :hmm:

 

Begynner på første dag i RYP EM i morra, gleder meg til å komme igang med treninga igjen :D

Lenke til kommentar

Kort svar: Ja, det er et godt porgram. Om du øker i vekt avhenger jo totalt av hva du spiser; Ikke hvilket program du trener. Jeg vet ikke hvordan SL er for muskelvekst, men det er et godt program for styrke. Selvfølgelig, med styrke kommer muskler. Dips er en fullgod erstatning for hvilken som helst annen isolasjonsøvelse for triceps, f.eks.

Men god fremgang får du nok.

 

Knebøy, markløft, press, stangroing, benkpress, pull-ups og dips. Det er øvelse i den versjonen jeg trener. Det er nok av juling på armene her, skal jeg si deg.

Lenke til kommentar

Selvfølgelig skjønner jeg at man må spise :p Men ser at dere snakker om dips? Kan ikke finne det noe sted i SL 5x5 programmet? Er det da noe dere legger til selv?

Dips er blitt erstattet av armhevinger siden så mange plages med å få dips til på rett måte... Ifølge forfatteren av programmet...

Lenke til kommentar

Å få vondt midt i brystet av dips, og også ubehag i skuldrene, er vel noe de fleste opplever iløpet av sin "treningskarriere". Da jeg hadde det gikk det "plutselig" over, så det er bare å fortsette øvelsene som normalt. Gjør en øvelse vondt, prøv å gjør øvelsen med mindre belastning (f.eks. på dips kan du ha føttene i bakken for å fjerne litt vekt).

Lenke til kommentar

Som du er inne på får man trent biceps gjennom roing og chins/pullups. Triceps får man gjennom benk og armhevinger/dips. Er dette virkelig nok? JA! Jeg har selv trent SL5x5 og har uten tvil fått større armer. Vil faktisk påstå de har økt mer med SL5x5 enn i begynnelsen av løftekarrieren min da jeg flørtet med tullete isolasjonsprogram.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Å få vondt midt i brystet av dips, og også ubehag i skuldrene, er vel noe de fleste opplever iløpet av sin "treningskarriere". Da jeg hadde det gikk det "plutselig" over, så det er bare å fortsette øvelsene som normalt. Gjør en øvelse vondt, prøv å gjør øvelsen med mindre belastning (f.eks. på dips kan du ha føttene i bakken for å fjerne litt vekt).

 

Jeg har både fått vondt i brystet og ubehag i skuldrene. Den enne gangen strakk jeg sennene i brystet - som var resultatet av et par kilo for mye. Kunne ikke trenne overkropp på 3 uker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...