phax Skrevet 26. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 26. oktober 2010 Tror jeg virkelig trenger meg en ukes treningsfri nå.. sliten og vondt i hele kroppen. Begynt å stangnere i de fleste øvelser og så det passer fint med litt deloading. Lenke til kommentar
Hestekølle Skrevet 26. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 26. oktober 2010 Folkens, hvordan vet man at har hvilt lenge nok til å gå på trening igjen? Jeg ser det er flere her inne som trener 3 ganger i uken, men hvordan vet dere at det er "lite" slik at musklene får hvilt seg? Jeg har blitt litt fan av å drive med hjemmetrening i form av pushups, hangups og noe som tar magen. Edit: synes forøvrig det er litt artig å lese om folk som sliter med å få i seg tran og lignende ting. Er dere mann eller mus ? Kroppen bruker max 48 timer på å restituere seg. Har alltid trent etter denne formelen med mindre jeg har måttet utsette det pga andre greier. Er litt omvendt, dersom jeg føler meg slapp og nedfor før trening får jeg gjerne en eksplosiv og hard økt jeg er fornøyd med i ettertid. Føler jeg meg pigg og "nå skal jeg ta i" før trening får jeg motsatt effekt Lenke til kommentar
McBitch Skrevet 26. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 26. oktober 2010 Jeg tok meg en uke fri for et par uker siden. Jeg var også sliten i kroppen, så tenkte det var på tide. Angrer nesten litt Trener med litt lavere vekt i noen øvelser, men pauser må inn for å få hvile. Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 26. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 26. oktober 2010 (endret) Kroppen bruker max 48 timer på å restituere seg. Har alltid trent etter denne formelen med mindre jeg har måttet utsette det pga andre greier. Hvordan vet du dette? Endret 26. oktober 2010 av Ozelot Lenke til kommentar
diskoduck Skrevet 26. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 26. oktober 2010 SULTEN!!! Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 26. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 26. oktober 2010 Spis mat, da blir du mett.. Lenke til kommentar
McBitch Skrevet 26. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 26. oktober 2010 (endret) Hvilke kaloriinntak ligger folk på? På daglig basis? Nysgjerrig på hva som er vanlig. Skriv gjerne om du er på deff, bulk eller vedlikehold. Endret 26. oktober 2010 av McBitch Lenke til kommentar
diskoduck Skrevet 26. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 26. oktober 2010 Deff, 1800 kcals, 180 cm, 93 kg. Spis mat, da blir du mett.. Thanks Captain Obvious Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 26. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 26. oktober 2010 (endret) Fra i morgen av ligger jeg i litt overskudd (dog ikke veldig mye), så si en 2200-2300kcal per dag. Har hatt rundt 1800 per dag nu. Det kan vel kvalifiseres som underskudd. Er 19, veier rundt 74-75kg og rager 184cm over bakken. Endret 26. oktober 2010 av wingeer Lenke til kommentar
McBitch Skrevet 26. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 26. oktober 2010 Da er du heldig. Skal jeg være i overskudd må jeg ligge på 4000-4500 kcal om dagen. Et slit. Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 26. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 26. oktober 2010 (endret) Cauldron2: bare hyggelig! 190 cm, 85 kg, 3500 kcal, vedlikehold/minibulk aka "jevn fremgang". Endret 26. oktober 2010 av 2bb1 Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 26. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 26. oktober 2010 (endret) Ja, det blir overkommelig for meg, hvertfall. Regnet utifra 30-32*kroppsvekt. (For "mild" trening). Endret 26. oktober 2010 av wingeer Lenke til kommentar
jahas Skrevet 26. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 26. oktober 2010 Bulker uten å legge på meg mengder av fett. 180 høy og 73kg. 3000kcal fordelt på 6 måltider. Lenke til kommentar
HValder Skrevet 27. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 27. oktober 2010 Bulker uten å legge på meg mengder av fett. 180 høy og 73kg. 3000kcal fordelt på 6 måltider. Definer mengder av fett. Heile poenget med å kjøre bulk er å innta så mykje næring at du får maksimal muskelvekst, dersom du inntar mindre for å unngå å legge på deg så mykje feitt reduserar du muskelvekstpotensialet. Ikkje noko galt med det, foretrekker eit balansert HF type kosthald sjølv. Lenke til kommentar
jahas Skrevet 27. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 27. oktober 2010 (endret) Bulker uten å legge på meg mengder av fett. 180 høy og 73kg. 3000kcal fordelt på 6 måltider. Definer mengder av fett. Heile poenget med å kjøre bulk er å innta så mykje næring at du får maksimal muskelvekst, dersom du inntar mindre for å unngå å legge på deg så mykje feitt reduserar du muskelvekstpotensialet. Ikkje noko galt med det, foretrekker eit balansert HF type kosthald sjølv. Det er mange som bruker bulk som unnskyldning for å trøkke i seg all mulig søpplemat. Av den grunn er det også mange som ser mer eller mindre halvfeite ut. Jeg vet at sixpacken må ofres, da magen er det første stedet fettet legger seg(og siste det går bort fra), men utover det ser jeg ingen grunn til å gå opp dramatisk. 1,5kilo i måneden er hvertfall maks. Tror jeg kanskje kan legge på meg 5-8kilo muskler i løpet av et år, siden jeg først nå er blitt seriøs med kostholdet, og dermed har mye å hente i starten. Litt usikker på hvor mye fett man må ta i tillegg til musklene, men ca. 30%fett-70% muskler er vel kanskje realiserbart? Selvfølgelig vil mest mulig muskler kreve mest mulig mat og dermed mest mulig fett, men jeg får vel heller legge meg på en middelvei, der noe muskelmasse blir ofret for å holde fettprosenten på et akseptabelt nivå. Når jeg snakker om å legge på meg muskler blir det jo snakk om fettfri kroppsvekt siden muskler inneholder noe vann. På en annen side er jeg ganske klar ectomorphic, så om jeg skulle legge på meg en del fett skulle det ikke være så vanskelig å deffe det bort igjen. Endret 27. oktober 2010 av jj_89 Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 27. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 27. oktober 2010 Er vel egentlig etter trening det er greit å få det i seg fort? Hvilket pulver har du? Selv synes jeg det smaker ekstra godt med melk, men det er kanskje ikke en mulighet? Som bisk0p skriver over (vel, nå ble det visst på forrige side) han begynt med kanel, men vet ikke akkurat om det passer med sjokolade? Ser at yvonne klarte å rote seg oppi et hjørnet som vanlig, noe som gjorde at diskusjonen rundt å forbedre smaken forsvant nesten helt.. Jeg bruker kanel i min M-factor sjokolade shake, fungere ypperlig og sjuler den vonde ettersmaken M-factor har. Ellers kan man ta det inn i smoothies, pannekaker, yoghurt.. Prøvde meg på dips i dag, men jeg klarte av en eller annen grunn ikke å komme meg langt nok ned uten å få store smerter i skuldrene. Hvordan er denne øvelsen i forhold? Ble tipset om den av en fra klassen som var på senteret, og jeg syntes den var veldig grei å gjennomføre. Hvilke del av skuldrene får du vondt i? Jeg slet før med steker smerter i brystet (følte det ble åpnet på tvers), aldri hørt om problemer med skuldrene. Hvilken vinkel har du? Franskpress vil nok ikke forbedre dips resultatet ditt, men du vil få trent triceps som blir brukt i dips. Har dere ikke dips maskin på senteret? Hvor jeg trener har de maskin hvor du er stasjonær og setter vekter på hendlene, mens andre plasser har plate du står på som gjør at du kan kompensere for egenvekt. Folkens, hvordan vet man at har hvilt lenge nok til å gå på trening igjen? Jeg ser det er flere her inne som trener 3 ganger i uken, men hvordan vet dere at det er "lite" slik at musklene får hvilt seg? Jeg har blitt litt fan av å drive med hjemmetrening i form av pushups, hangups og noe som tar magen. Edit: synes forøvrig det er litt artig å lese om folk som sliter med å få i seg tran og lignende ting. Er dere mann eller mus ? Jeg tar det på formen, som det ble nevnt. Du skal kjenne at du har trent dagen før, men det burde gå over ganske fort når du starter. Jeg trener selv styrke 4-5 dager i uken fordelt på 3 forskjellige dager med forskjellige muskelgrupper. Dette gjør at jeg får god nok pause for musklene. Men jeg planlegger en lengre pause etter 2-3 mnd. Lenke til kommentar
Hestekølle Skrevet 27. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 27. oktober 2010 Kroppen bruker max 48 timer på å restituere seg. Har alltid trent etter denne formelen med mindre jeg har måttet utsette det pga andre greier. Hvordan vet du dette? Google det. Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 27. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 27. oktober 2010 Jeg merka i går at jeg har begynt å få blodårer som tyter ut i lårhalsen 4 Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 27. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 27. oktober 2010 Det får du en pluss for! Med mindre du prøver å legge på deg, da Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 27. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 27. oktober 2010 Jeg prøver ikke det! Jeg merka det når jeg kom hjem fra jogginga i går og kom ut av dusjen. Bare, wtf? Har jeg slått meg eller noe? Også var det blodårer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå