Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gjør den ikke hver uke da... Alternerer mellom flere øvelser for å gi magemusklene volum over hele muskelen... Men har brukt den siden januar hver tredje uke. Det burde være nok for å øke i den øvelsen, men den er steintung.

Det kan jo seff være at du har bedre progresjon i den enn meg, det er bare en måte å finne ut av det på... Trene trene trene :p

Lenke til kommentar

Hei, var en tur på grensa i dag og spontan handlet proteinpulver. Gikk i en av butikkene som solgte det og fikk anbefalt denne: http://www.dalblads-nutrition.se/eshop/category20/article68.aspx.

Er den noe tess? Betalte ca 250 kr for den. Den har veldig god smak, men når jeg ser på næringsinnholdet sier det meg veldig lite. Sto bakpå at jeg skulle blande en dl pulver, og 2 dl vann. Synes nesten det var litt lite, burde man ta mer? Blandet det med vann og det smakte greit, kan man blande det med melk?

Lenke til kommentar

Det å jogge ute i skogen er vel mye bedre enn å jogge på mølla? JEg har ei løype på 5 Km med masse oppoverbakke i ulent terreng her. På 5 KM på mølla med ca samme motstand så har jeg 380-420 kcal forbrent. Vil jeg forbrenne mer av å jogge ute siden det er mer motstand eller er den eneste måten jeg kan finne ut dette på å kjøpe meg pulsklokke med kcal måler?

Lenke til kommentar

Det å jogge ute i skogen er vel mye bedre enn å jogge på mølla? JEg har ei løype på 5 Km med masse oppoverbakke i ulent terreng her. På 5 KM på mølla med ca samme motstand så har jeg 380-420 kcal forbrent. Vil jeg forbrenne mer av å jogge ute siden det er mer motstand eller er den eneste måten jeg kan finne ut dette på å kjøpe meg pulsklokke med kcal måler?

Vil tro utendørs er bedre siden du må bruke mer støttemuskulatur da :)

Lenke til kommentar

http://www.trening.no/treningstips/2469.o2.html Fant denne.

Men ja. Jeg merker og det at når jeg kommer tilbake fra jogging ute så er jeg dødsliten. Så sliten at jeg nesten er kvalm noen ganger og sulten som eff. Når jeg kommer hjem fra 3T og mølle så merker jeg nesten ikke noe annet enn litt sult og lett utmattelse... Pluss at jogging ute vil forberede meg på skigåinga i vinter :)

Lenke til kommentar

Uansett er jeg veldig kjent med ProZyme, problemet er bare at ikke alle har 3-4-5-6-7-800 kr å bruke på nytt proteinpulver. Enkelt og greit.

Tja, en kjapp utregning forteller meg at det pulveret ditt koster 714 kr for 3 kilo. ProZyme er akkuratt nå på tilbud til 749 for 3 kg...

Til sammen inneholder 3 kg av pulveret ditt 2,18 kg reint protein.

Til sammen inneholder 3 kg av ProZyme 2,7 kg reint protein.

Det vil si at kiloprisen for 1 kg reint protein er 277,4 kr (370,- på fullpris) hos TN og 327,50 kr for pulveret ditt

I tillegg består pulveret ditt av hovedsaklig konsentrater som er av mye dårligere kvalitet enn isloater som ProZyme inneholder.

Så teoretisk sett så har du egentlig betalt en femtilapp mere for et pulver som smaker dritt og er av dårlig kvalitet :)

Det jeg ville frem til er at pulveret ditt egentlig er litt dyrere enn det du tror, sammenlinka med "dyre" pulver.

Jeg spiser lavkarbomat etter trening

Dette virker litt bakvendt for meg .Er det ikke etter trening det er mest hensiktsmessig og innta karbohydrater? Det er jo da kroppen nyttegjør seg av dem. Jeg spiser lite karbohydrater før trening, og doserer det slik at mesteparten av karbohydratene inntar jeg etter trening. Eller er det noe jeg ikke har fått med meg her?

Endret av Sir-Andy
Lenke til kommentar

Tja, en kjapp utregning forteller meg at det pulveret ditt koster 714 kr for 3 kilo. ProZyme er akkuratt nå på tilbud til 749 for 3 kg...

Eh ja, men som jeg skriver i innlegget, jeg har ikke disse pengene akkurat nå. Har jeg ikke råd til å kjøpe nytt proteinpulver. Så enkelt er det, for jeg driter ikke penger.

Til sammen inneholder 3 kg av pulveret ditt 2,18 gram reint protein.

Det vil si at kiloprisen for 1 kg reint protein er 277,4 kr (370,- på fullpris) hos TN og 327,50 kr for pulveret ditt

I tillegg består pulveret ditt av hovedsaklig konsentrater som er av mye dårligere kvalitet enn isloater som ProZyme inneholder.

Ja, det er greit det, men igjen: jeg har ikke råd til å gå ut med så mye penger på en gang. Enkelt og greit. Fatter ikke at det er så vanskelig å forstå jeg da men.

Så teoretisk sett så har du egentlig betalt en femtilapp mere for et pulver som smaker dritt og er av dårlig kvalitet :)

Nei, for jeg kjøpte en boks til 189 kr. Det er penger jeg kunne ta meg råd til. Jeg kjøper ikke en boks til over 700 kr som jeg ikke vet hva smaker.

Det jeg ville frem til er at pulveret ditt egentlig er litt dyrere enn det du tror, sammenlinka med "dyre" pulver.

Eh, ja, det vet jeg, men som sagt: alle har ikke råd til å gå ut med så mye penger på en gang.

Dette virker litt bakvendt for meg .Er det ikke etter trening det er mest hensiktsmessig og innta karbohydrater? Det er jo da kroppen nyttegjør seg av dem. Jeg spiste lite karbohydrater før trening, og doserer det slik at mesteparten av karbohydratene inntar jeg etter trening. Eller er det noe jeg ikke har fått med meg her?

Jeg tror du misforstår meg her. Jeg har ikke sagt at jeg ikke spiser karbohydrater, det jeg ville frem til er at siden jeg holder meg til et lavkarbokosthold, så vil naturligvis min middagsmat også være et lavkarbomåltid. Men ja, jeg spiser mer karbohydrater til middag enn ellers på dagen, da dette også er dagens største måltid.

Lenke til kommentar

Til sammen inneholder 3 kg av pulveret ditt 2,18 gram reint protein.

Du mener vel kilo?

Dessutene er det jo ingen tilbud som varer evig. Spørs også hvor seriøs man er om treningen sin. Hadde jeg vært bodybuilder ville det vært yrket mitt og hadde valgt TN som det beste alternative. Jeg (for å forsvare han du angriper) kjøper billigere pulver som gjør jobben sin for de pengene jeg betaler for det.

Er ikke interessert i å kaste ut 1000 kr på 3 kg fancy proteinpulver når jeg kan få (eksempelvis) 8 kg Whey-80 for under 1000-lappen!

Som sagt er seriøs om treningen min, men ikke på "bodybuilder" eller militært nivå. Derfor kjøper jeg pulver som funker til hjemmebruk og gjør jobben uten at det koster skjorta.

Lenke til kommentar

Altså, dette var jo noe jeg skulle teste ut. Jeg fant en boks på butikken jeg tilfeldigvis gikk inn i, jeg ville kjenne litt på hvordan det funket i min kropp og effektene av det. Eneste måten man kan finne ut av det på er jo nettopp å prøve. Nå fant jeg jo ut at jeg ikke likte det, og takk og lov for at jeg ikke kjøpte noen større boks enn den jeg har, men da vet jeg det. Derimot har jeg ikke tenkt til å kaste vekk proteinpulveret, og tenkte kanskje det kunne brukes på andre måter, og det var vel strengt tatt det jeg var ute etter.

Lenke til kommentar

Tenkte bare på å gjøre oppmerksom på det, da det kan utgjøre en en større forskjell i det lange løp jeg da. Ikke direkte sikta kun til deg, men for å gjøre alle andre som leser her oppmerksom på det også.

Jeg, for min del, personlig, foretrekker å spare opp penger og heller kjøpe stort og billig (på tilbud eller pakkepriser) så jeg bruker ett stort beløp en gang og har pulver i lang tid fremover, i stedenfor og bruke litt og litt penger jevnlig, noe som til slutt blir dyrere etter X antall mnd. Slipper også unna med fraktpris for bare 1 pakke også. Så det blir billigere i det lange løp :p

Men det går ikke an å bare gjøre et pulver godt uten videre, så du får trøkke det i deg!

edit: du kan jo prøve og blande det med mager kesam elns. Hadde du derimot ikke gått på lavkarbo hadde det vært mange muligheter :tease:

Endret av Sir-Andy
Lenke til kommentar

Jaha, hvilke muligheter da?

Uansett, ja, jeg er flink til å spare jeg også, men jeg kjøper aldri et produkt som koster 7-800 kr for 3 kg uten å vite at jeg liker det. Da er det greit å teste det ut på forhånd. Selvsagt er det billigere i lengende, men det blir ikke spesielt billig om man ikke liker produktet.

Endret av yvonne2
Lenke til kommentar

De proteinpannekakene jeg lager inneholder 60 gram karbohydrater. Proteinshakene jeg tar med havregryn gir også en del karbs, og som du sa så ville du ikke "bruke opp" karbohydrater på en shake.

Nå trenger jeg jo ikke å lage dine proteinpannekaker. Jeg lager ofte lavkarbopannekaker med f.eks mandelmel, kværnede valnøtter etc. Jeg bruker også egne lavkarbomikser egnet spesielt til f.eks pannekaker og vafler etc, så det bør ikke være noe stress. Og i stedet for melk bruker jeg f.eks kremfløte.

Endret av yvonne2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...