Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Noen av de er modifisert så man kan legge inn aktivitet som har egen formel med kcal brukt basert på din vekt så den tar med det i totalsummen.

^ What he said.

Mulig vi har vært borti litt forskjkellige BMR-kalkiser, men de jeg har vært borti har hvertfall denne funksjonen.

Ja, men mange av de gir helt forskjellige verdier. Jeg kan ikke ha en usikkerhet på 750kcal. Det blir litt dumt. Derfor lurte jeg på om noen, med erfaring, visste om en konkret som gir et godt estimat. :)

Finnes et regnestykke som sier noe-og-30 kcal x kroppsvekt eller rundt der. Har ikke tallet i hodet nå. Spørs om det blir noe mer nøyaktig det da. Alternativet blir å teste det ut selv ved å telle kaloriene du får i deg daglig, og så trekke fra/legge til kcal alt etter som du går opp eller ned osv, og justere helt til du finner et "nullpunkt" hvor du hverken legger på deg eller blir tynnere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er riktig som sir sier.

Ned i vekt 22-28kcal pr kg fettfri kroppsvekt.

Vedlikehold 33

Opp 36-44

Man begynner der, så ser man etter en uke, fettlagring? kutt 200

Stille? øk 200 , ned i vekt? legg på 400 osv.

Man justerer hele tiden etter fremgangen.

Det er umulig å vite hvor mye kroppen bruker på en dag.

H&F-C ( finnes også som avansert utgave) Her tilpasser man kcal etter hva kroppen trenger ved å bruke en sultskala. Man spiser mer når man trenger det.

Da er kravene at man spiser balansert så man ikke får falske verdier.

På den måten kan man bulke uten å legge på seg fett.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Begynte på boksing på onsdag, undeholdande sport, men veldig plagsomt at dei absolutt skal måtte fokusere på styretrening som gjer deg "tøff" heller enn skikkeleg styrketrening som gjer deg sterkare.

Vi kjørte, 25 push-ups på knokane, 25 crunches, 25 diamond push-ups, 25 froske-hopp, 25 side crunches, 25 star-push-ups, treige push-ups osv, veldig slitsomt, men eg stiller meg tvilande til anna framgang enn at folk blir meir vandt til smerte.

Lenke til kommentar

Det er riktig som sir sier.

Ned i vekt 22-28kcal pr kg fettfri kroppsvekt.

Vedlikehold 33

Opp 36-44

Man begynner der, så ser man etter en uke, fettlagring? kutt 200

Stille? øk 200 , ned i vekt? legg på 400 osv.

Man justerer hele tiden etter fremgangen.

Det er umulig å vite hvor mye kroppen bruker på en dag.

H&F-C ( finnes også som avansert utgave) Her tilpasser man kcal etter hva kroppen trenger ved å bruke en sultskala. Man spiser mer når man trenger det.

Da er kravene at man spiser balansert så man ikke får falske verdier.

På den måten kan man bulke uten å legge på seg fett.

Den sultfølelsen man skal gå etter. Hvordan bruker man den?

Fordi... Rett etter trening svelger jeg en shake me 30g prot og 60g karbo. Da har jeg ikke lyst på mat før det er gått ca 5 timer, det kan vel ikke være normalt?

Om jeg da følger HFC, blir ikke kroppen føkked da?

Lenke til kommentar

HValder jeg fant det tyngs med hele treninger uten at hælen er i bakken.

lal = teksten nice copy/ting forumet har fått.

Fordi... Rett etter trening svelger jeg en shake me 30g prot og 60g karbo. Da har jeg ikke lyst på mat før det er gått ca 5

Du må også ha fett inn her da, men ja da følger du sultskalaen som er 5 på bulk dvs når du kunne tenke deg å spise det hele på nytt / alle 3 tingene.

7 på deff, ca 1 time etter at du hadde 5?

Det gjør ingen ting at du ikke har lyst på mat på 5t, men de dagene du plukker potet så er du kanakje sulten etter 2 timer eller med en gang og da trenger du mer og da blir det automatisk mer.

Kroppen blir ikke fucked, den blir rippet.

Nå må man ikke følge det brød-opplegget, man får mare spise mer i størrelse når man tyr til frukt ol.

Jeg har selv brukt dette på vanlige måltider + proteinshake som blir ca sammensatt og jeg gikk ned 23kg på 27? uker eller noe sånnt.

Lenke til kommentar

Sitter selv å venter på min pakke fra statene, den veide inn på 47 kg totalt   :D

Haha. Hva har du bestilt? Og er du sikkert på at tollvesenet slipper det inn?  :ph34r:

Jeg venter på 6kg fra TN :p

Var i kontakt med mattilsynet, legemiddeltilsynet og tollvesent - ingen tør gi meg noe 100% svar. Ganske så sikker på at alt skal gå bra, men er litt smånervøs ja - jeg fortoller det selv, så det er sagt. Alle produktene jeg kjøper selges i Norge, det er jo betryggende.

Men ja, det er Whey og 100% casein fra Optimum nutrition og etpar kilo Bcaa fra xtend. 

Lenke til kommentar

Fordi... Rett etter trening svelger jeg en shake me 30g prot og 60g karbo. Da har jeg ikke lyst på mat før det er gått ca 5

Du må også ha fett inn her da, men ja da følger du sultskalaen som er 5 på bulk dvs når du kunne tenke deg å spise det hele på nytt / alle 3 tingene.

7 på deff, ca 1 time etter at du hadde 5?

Det gjør ingen ting at du ikke har lyst på mat på 5t, men de dagene du plukker potet så er du kanakje sulten etter 2 timer eller med en gang og da trenger du mer og da blir det automatisk mer.

Kroppen blir ikke fucked, den blir rippet.

Nå må man ikke følge det brød-opplegget, man får mare spise mer i størrelse når man tyr til frukt ol.

Jeg har selv brukt dette på vanlige måltider + proteinshake som blir ca sammensatt og jeg gikk ned 23kg på 27? uker eller noe sånnt.

Har dette vært normalen for deg de siste årene? Bulke 25 kg høst/vinter, deffe 20 kg vår/sommer? Faen har lyst å se før/etter bilder av deg. Hvordan ligger progresjonen? Aner jo ikke hvor mye du tar i hver øvelse, men hvis du har lyst å avsløre en øvelse eller to hadde jo det vært kult.. :)

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar

Nei var en superdeff fra 103 , sånn 10% fett opplegg er ca 90 så går det derifra til 95 ca.

Jeg har desverre minst progresjon av alle fortiden.

Siste 3 årene har vært 70% av og på vedlikehold/deff siden jeg har hatt operere-i -nese-opplegg og ryggskade/muskel som gjør at både mark/bøy og benk er begrenset til 100kg.

Dvs jeg trener samme program og om omigjen uten å øke /vedlikehold.

Men skadene kommer av hunden og ikke treningen og jeg er ferdig med kortison så jeg håper jeg kan være på 100 til jul for å så ta det derifra.

100kg for meg er ca 160 5rm i de 3 store så det er ca der det lå i 08.

Lenke til kommentar

Vurderer å gå strekningen Horten - Tønsberg - Horten i dag.

Tilsammen ca. 32 km,

fyrer opp med en god lunsj nå; kylling, ris og grønnsaker.

Tenkte jeg skulle fyre med meg en proteinshake, en banan og noen snack jacks.

Tror dere jeg risikerer å bli for katabol ved å gå så langt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...