Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Sliter med knebøy for tiden, får vondt i høyre lyske.. prøvd å tatt det litt roligere på knebøyen i noen uker men ser ikke ut til å bli bedre. Noen alternative øvelser som er bedre for lysken eller må jeg bare ligge av knebøy helt i et par ukers tid?

5x 92,5kg på siste settet på benken i dag, så fornøyd med det hvertfall! :)

Prøv og varm opp meg øvelsen squat to stand

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøv og varm opp meg øvelsen squat to stand

Faen da, fant ikke en øvelse som så

ut? :p

Men ja kan nok hjelpe med bedre oppvarming. Men tror jeg skal pause noen uker først, kjenner smerten godt allerede på oppvarmingsløftene så.

Edit: testet øvelsen her nå og fikk smerter i lysken av det også, så usikker om det vil hjelpe?

Endret av phax
Lenke til kommentar

Hva synes dere egentlig om Proteinfabrikkens 100% whey? Kjøpte 1kg ON 100% whey nå for å prøve noe annet. Tingen er bare den at jeg abonnerte på "Treningsforum magasinet" her om dagen, og der fulgte det med et 25% VIP medlemskap på proteinfabrikken. Synes forsåvidt proteinfabrikken's smaker godt, og det er lavere på fett enn ON's, men så er det til gjengjeld litt mindre protein per 100g. Tech nutrition's (Kjøpt 3kg en gang) er kanskje det beste, men forferdelig dyrt. Med 25% koster 3kg 100% whey fra proteinfabrikken 374,-

Lenke til kommentar

Det er utrolig dyrt og lage et ordentlig proteinpulver av god kvalitet, fordi råvaren koster mye. Når det koster så lite kan man jo begynne spørre seg selv.

Og når de i tillegg kan gi så gode rabatter og fortsatt tjene på det, så har de ganske god fortjeneste selv om prisen er så lav. Det gjør at jeg igjen begynner å tenke litt.

Lenke til kommentar

Det er utrolig dyrt og lage et ordentlig proteinpulver av god kvalitet, fordi råvaren koster mye. Når det koster så lite kan man jo begynne spørre seg selv.

Og når de i tillegg kan gi så gode rabatter og fortsatt tjene på det, så har de ganske god fortjeneste selv om prisen er så lav. Det gjør at jeg igjen begynner å tenke litt.

Men tror du protein som Whey-80 fra Gymgrossisten.com er slikt? :(

Lenke til kommentar

Vet dere hva? Jeg skal skrive en bok om mat, mat og atter mat :)

Noe må gjøres med våres tanker om kosthold og mat, spesielt mat. Ikke noe under eller over enn mat. Mat i frysa, mat på bordet, mat i sofaen foran tven. Mat på fanget mitt, mat overalt. Elsker vi mat eller :)

Lenke til kommentar

Prisen følger kvaliteten. Spørs hvor viktig kvalitet er for deg da.

Kvaliteten er ikke så viktig for min del...proteinene er jo det viktigste.

Whey 80 er jo det mest solgte pulveret i hele nord-europa! :D

Kvalitetet teller jo selfølgelig! Et protein er ikke et protein om kroppen ikke klarer å ta det opp. Man trenger ikke %100 kvalittet, men %80-90 er hva jeg forventer. Nå spørs jo det også hvordan proteinet har blitt behandla, whey er et indrustriprodukt og det du putter i shaken din kan godt være melk fra syke kuer.

Whey 80 er mest solgt fordi det har blitt mest reklamert.

Edit:

Vent dere en bok fra meg!

Endret av Knife
Lenke til kommentar

Kvalitetet teller jo selfølgelig! Et protein er ikke et protein om kroppen ikke klarer å ta det opp. Man trenger ikke %100 kvalittet, men %80-90 er hva jeg forventer. Nå spørs jo det også hvordan proteinet har blitt behandla, whey er et indrustriprodukt og det du putter i shaken din kan godt være melk fra syke kuer.

Whey 80 er mest solgt fordi det har blitt mest reklamert.

Vel, mulig du har rett, men har kjøpt 1 kilo så får vi se hvordan det funker ;)

Lenke til kommentar

For å vri litt på det: tenk på alt det unødvendige du får i deg utenom proteinene. Som laktose, fett og andre ulumskheter du ikke har noe godt av. Synes det er greit å holde det til et minimum, når man tross alt får i seg en god del av dette i løpet av året.

e: pijus, regner med å få en signert utgave av boka di, og at jeg blir kreditert i boka di som en viktig støttespiller :innocent:

Endret av Sir-Andy
Lenke til kommentar

Prisen følger kvaliteten. Spørs hvor viktig kvalitet er for deg da.

Kvaliteten er ikke så viktig for min del...proteinene er jo det viktigste.

Whey 80 er jo det mest solgte pulveret i hele nord-europa! :D

hehe. Vanskelig dette, men prisen må stå i forhold til kvaliteten. Men hvis kvaliteten er liten er det irreleveant at prisen er liten. Søppel er søppel, uansett pris. Problemet er bare å finne ut hvor grensen går mellom billig/bra og billig/søppel.

Vurdere å knalle til med 6kg med Tn. Da holder det nok til jul :p Hva er deres erfaringer med smaken? Jeg har smakt sjokolade og den var forholdsvis god. Jordbærsmaken i MealTechen dems synes jeg er veldig god. Vurderer en mikspakke og en jordbær. Et siste spørsmål om noe jeg egentlig aldri har skjønt. Whey er raske proteiner, right? Men hva er igjen myse:kasein? Hva er det beste AllOver proteinet?

Lenke til kommentar

Kan være lurt å slå til mens prisen på ProZyme er så lav. Smakt både sjokolade og jordbær, og synes smaken er veldig god på begge :) Dog, liker du ikke jordbær-litago, så styr unna jordbærsmaken, da det blir litt i samme gate.

Myse (whey) er raske proteiner ja. De er lettopptakelige, kommer fort ut til musklene. Praktisk rett før og etter trening når kroppen trenger proteiner raskt. Det har sine fordeler og mangler.

Kasein er lansomme proteiner. De legger seg som en liten seig masse i magesekken og kan dermet tilføre aminosyrer over et lengre tidsrom enn myse, men er ikke like kjapp som myse, noe som er en ulempe rett etter trening. Det har også sine fordeler og ulemper

Myse:kasein er en blandig av disse to typene, noe som gjør at du får egenskapene og fordelene til begge og får dekka alle manglene manglene. Det er også vist at 50:50 fordeling er det er den mest optimale blandingsforholdet på protein.

Så et blanda myse/kasein vil være det beste all-over proteinet, whey er best i forbindelse med trening, og kasein er greit når du trenger tilførsel på proteiner over et lengre tidsrom (om natta eller på morran feks).

Les mer om myse og kasein og fordeler/ulemper her: https://www.tn.no/drivkraft/artikler/proteiner-byggeklossene-du-bare-ma-ha

Endret av Sir-Andy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...