wingeer Skrevet 13. oktober 2010 Del Skrevet 13. oktober 2010 Dette finnes det allerede veldig mye stoff rundt, så jeg foreslår heller at du tar deg tid til å lese gjennom leangains, Myrevolution, og Lyle mcdonalds nettside - så kan du heller stille mer nyanserte spørsmål i denne tråden. Takk. Det var vel egentlig noe slikt jeg var ute etter. Det meste har vel negative bivirkninger ved daglig overdose. Lenke til kommentar
jahas Skrevet 13. oktober 2010 Del Skrevet 13. oktober 2010 edit: Ser forøvrig utifra loggen din at du har trent styrke aktivt i underkant av et år. Det er jo velkjent at nybegynnere kan øke mye i muskelmasse de første årene før det jevner seg mere ut, så det kan jo forklare hvorfor du er så uenig med mitt utsagn ang dette. Nei, jeg mener fortsatt at det skal GODT gjøres å legge på seg 4,35 kg fett på 2 måneder om man spiser 500 kcal over maintenance. Står du fortsatt for dette utsagnet? Og, om du har så mye muskler og har stagnert er det kanskje på tide å endre målsetning. Det sier seg selv at alle kaloriene ved et 500kcal overskuddskosthold ikke går til lagring/bygging av fett. Hvorfor skulle man da ligge i et overskudd? Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 13. oktober 2010 Del Skrevet 13. oktober 2010 Er det egentlig noen her i tråden som HAR peiling på hva kcal-overskudd gjør med og i kroppen? Jeg TROR det virker forskjellig på folk. Min erfaring er at kcal-overskudd ikke legger av seg så veldig mye fett på meg. Jeg har gått opp 3 kilo på 2 måneder nå, men tror jeg kan skrive et av de kiloene på kreatin og det andre på fett... Jeg ligger til daglig etter kostholdsplanen 200 kcal over vedlikehold og spiser i tillegg det jeg kommer over av proteinrik mat. SÅ, kcal-overskudd er jeg sikker på virker forskjellig på alle oss. Det går ikke an å regne statisk på hva som vil gi et større fettlager i og med at det er individuelle forskjeller. Andre faktorer spiller inn enn bare overskudd i forhold til vedlikeholdsinntak. Hva man jobber som f.eks... En tømrer blåser lett 3-4000 kcal om dagen. Om han da inntar 2500 kcal fordi vedlikehold er regnet ut til 2300 så vil han ikke bygge muskelmasse... Lenke til kommentar
phax Skrevet 13. oktober 2010 Del Skrevet 13. oktober 2010 Nei, jeg mener fortsatt at det skal GODT gjøres å legge på seg 4,35 kg fett på 2 måneder om man spiser 500 kcal over maintenance. Står du fortsatt for dette utsagnet? Og, om du har så mye muskler og har stagnert er det kanskje på tide å endre målsetning. Jeg har da aldri sagt at det kun blir fett av overskuddet? 4:1 forhold var vel det jeg sa spesifikk og det står jeg for. Jeg klarer hvertfall ikke legge på meg mer enn ca 1kg muskelmasse iløpet av 2 mnd uten stereoider eller lignende. Hadde jeg ikke trent før så kunne jeg kanskje klart 2kg. Og jeg har heller aldri sagt at jeg har stagnert. 5-6 kg muskelmasse i året er for meg fin fremgang så ser ikke grunn til å endre målsetning. Føler at du bare er vanskelig på trass nå, skjønner ikke helt hva du vil frem til. Lenke til kommentar
jahas Skrevet 13. oktober 2010 Del Skrevet 13. oktober 2010 Nei, jeg mener fortsatt at det skal GODT gjøres å legge på seg 4,35 kg fett på 2 måneder om man spiser 500 kcal over maintenance. Står du fortsatt for dette utsagnet? Og, om du har så mye muskler og har stagnert er det kanskje på tide å endre målsetning. Jeg har da aldri sagt at det kun blir fett av overskuddet? 4:1 forhold var vel det jeg sa spesifikk og det står jeg for. Jeg klarer hvertfall ikke legge på meg mer enn ca 1kg muskelmasse iløpet av 2 mnd uten stereoider eller lignende. Hadde jeg ikke trent før så kunne jeg kanskje klart 2kg. Og jeg har heller aldri sagt at jeg har stagnert. 5-6 kg muskelmasse i året er for meg fin fremgang så ser ikke grunn til å endre målsetning. Føler at du bare er vanskelig på trass nå, skjønner ikke helt hva du vil frem til. 5-6kg med muskler i året høres fornuftig ut. Problemet er muligens at folk må legge på seg forskjellige mengder fett i tillegg, og at vi derfor har ulik oppfatning av virkeligheten Hvor mange ganger i uka trener du? Lenke til kommentar
phax Skrevet 13. oktober 2010 Del Skrevet 13. oktober 2010 I snitt 3-4 dager, trener 5x5 nå for tiden. 1 Lenke til kommentar
NothinDoin™ Skrevet 13. oktober 2010 Del Skrevet 13. oktober 2010 (endret) Da har jeg funnet ut 10rm på det meste, utenom mage. Noen forslag til øvelse for mage? (ikke maskin) Merka også at det er en god stund siden jeg gjorde knebøy sist! For det første, så tar jeg 30kg mindre enn jeg gjorde for 2 år siden, og for det andre så gikk jeg nesten på snørra på første løft Endret 13. oktober 2010 av NothinDoin™ Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 13. oktober 2010 Del Skrevet 13. oktober 2010 (endret) Noen forslag til øvelse for mage? Div plankeøvelser Bare å peise på Om du gjør situps så skal jeg få en moderator å tuppe deg i anus Endret 13. oktober 2010 av Doofenschmitz Lenke til kommentar
NothinDoin™ Skrevet 13. oktober 2010 Del Skrevet 13. oktober 2010 Situps og meg har aldri vært enige, så du kan nok slappe av der Går nok for reverse crunsh da, så brukbar ut Takk for hjelpa! Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 13. oktober 2010 Del Skrevet 13. oktober 2010 Om du gjør situps så skal jeg få en moderator å tuppe deg i anus Selv om jeg ikke akkurat anbefaler det selv, er folk litt vel hissige på den. Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 13. oktober 2010 Del Skrevet 13. oktober 2010 Om du gjør situps så skal jeg få en moderator å tuppe deg i anus Selv om jeg ikke akkurat anbefaler det selv, er folk litt vel hissige på den. Høh? Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 13. oktober 2010 Del Skrevet 13. oktober 2010 (endret) Hmm, der gjorde hjernen min et hopp. Poenget mitt: At selv om jeg ikke anbefaler andre å kjøre situps, er det ikke så ille som folk skal ha det til, at situps er "forbudt". Endret: Jeg anbefaler derimot planken i tillegg. Skipper den dessverre alt for ofte selv, da det svir! Endret 13. oktober 2010 av Matsemann Lenke til kommentar
NothinDoin™ Skrevet 13. oktober 2010 Del Skrevet 13. oktober 2010 Det er digg når det svir, det er da man kan skille gutter fra menn! Lenke til kommentar
Laughing Madcap Skrevet 13. oktober 2010 Del Skrevet 13. oktober 2010 What she said Lenke til kommentar
Laughing Madcap Skrevet 13. oktober 2010 Del Skrevet 13. oktober 2010 Sa brura å! Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 13. oktober 2010 Del Skrevet 13. oktober 2010 Om du gjør situps så skal jeg få en moderator å tuppe deg i anus Fordi..? Lenke til kommentar
phax Skrevet 13. oktober 2010 Del Skrevet 13. oktober 2010 Sliter med knebøy for tiden, får vondt i høyre lyske.. prøvd å tatt det litt roligere på knebøyen i noen uker men ser ikke ut til å bli bedre. Noen alternative øvelser som er bedre for lysken eller må jeg bare ligge av knebøy helt i et par ukers tid? 5x 92,5kg på siste settet på benken i dag, så fornøyd med det hvertfall! Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 13. oktober 2010 Del Skrevet 13. oktober 2010 Om du gjør situps så skal jeg få en moderator å tuppe deg i anus Fordi..? Situps er en unødig øvelse som gir minimale resultater og sliter i stykker nakken Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå