Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg var uenig i PF måte å skrive glutamin på, de burde heller ha skrevet glutamin nå som det er så inn.

 

Han svarte da på prisforskjellen, rett å slett mer ting oppi.

Det med at det er mer i de andre produktene , da mener han at det er så lite at det ikke er vits i å ha med i cell max, det er forlite for at det skal gjøre noen virkning i kroppen.

Endret av War
Lenke til kommentar
Jeg var uenig i PF måte å skrive glutamin på, de burde heller ha skrevet glutamin nå som det er så inn.

Ja den er jeg enig i, ikke alle gidder å gå alle produkter opp i sømmene. Så at det inneholdt glutamin burde absolutt ha stått i detaljbeskrivelsen.

 

Han svarte da på prisforskjellen, rett å slett mer ting oppi.

Det med at det er mer i de andre produktene , da mener han at det er så lite at det ikke er vits i å ha med i cell max, det er forlite for at det skal gjøre noen virkning i kroppen.

Ja noen få gram myse er jo ikke akkurat noe og skryte av. Vitsen med å ha det med vet ikke jeg helt, men noe må jo ha rørt seg i de kloke hodene på PF. Eller kanskje Produktbeskrivelsen ble litt mager så de hev det bare i.

 

Syns bare han sammenlignet protein isolat og cellmax noe jeg følte virket litt teit, men han så vel sitt snitt til reklame.

 

Men det som var poenget mitt, heeelt i starten står fortsatt. Overpriset.

Lenke til kommentar
"buffere"

Når man har et inntak av så mange forskjellige stoffer, er det bare sunn fornuft å ha med noen buffere så kroppens pH-stabiliserende systemer får litt hjelp.

Det er dete som har med nitrogenbalansen, ikke sant? Hvis det er tilfelle: Hva er bufferne?

 

Om ikke; Er det noen som kjenner til noen ting som kan rette opp nitrogenbalansen i forhold til et ganske høyt proteininntak?

Lenke til kommentar

sitter og lurer på hva jeg skal investere i jeg..

 

Enten skal jeg kjøpe et månedabonnement hos et lokalt treningssenter (SATS) for å trene i sommer, eller så skal jeg kjøpe skikkelige joggesko som jeg skal bruke en tid fremover.

 

Tingen er bare at om en uke skal jeg starte sommerjobben min hvor jeg jobber natt 6 netter i uken med mye aktivitet (løfting og gåing). Av erfaring vet jeg at jeg ikke kommer til å orke mye aktivitet på den lille fritiden jeg har og jeg kommer til å sove mye.

 

Derfor kan det hende at treningssenteret blir noe bortkastet. Men jeg liker heller ikke tanekn på å ikke trene vekter på en måned..

 

Hva synes dere jeg burde gå for? (skal jobbe fra neste mandag og tre uker fremover)

 

Joggesko eller treningskort.

Lenke til kommentar

Ronnie Coleman trener hver muskelgruppe 2-3 ganger per uke, bare så det er sagt. Det tar tid før nyere prinsipper blir implementert, spesielt hos folk som har trent på samme måte i mange, mange år. I tillegg har de som hevder seg helt i toppen både genetiske forutsetninger og kanskje farmasøytisk hjelp som gir dem resultater på TROSS av hvordan de trener, ikke på grunn av hvordan de trener. Det er imidlertid flere og flere som nå trener hver muskelgruppe flere ganger per uke. Se bare populariteten til DC/Dante, en amerikansk coach som er blitt mer og mer kjent de siste årene for å øke muskelmassen til selv avanserte byggere med et titalls kilo på kort tid - to av hovedelementene i treningsmetoden hans er belastningsprogresjon og å trene hver muskelgruppe 2-3 ganger per uke (eller 3 ganger i løpet av 9 dager).

 

Studiene er såpass enige på akkurat dette med treningsfrekvens, at jeg vil si man går glipp av mye muskelvekst ved å trene hver muskelgruppe kun en gang hver uke. Se forøvrig på mange av topputøverne, og si meg hvor mange det er av dem som øker signifikant i størrelse fra et år til det neste. Det er faktisk ikke mange - enkelte har brukt 10 år på øke 10kg i muskelmasse, altså 1kg per år...

 

Børge A. Fagerli

 

 

En post fra TN forumet . . noen her som trener 1 gang i uka pr M-gruppe?

Lenke til kommentar

Fant ut selv hva jeg gjør angående min forrige post.

 

Kjøpte noen løpesko i dag på Löplabbet. Skikkelige Nike sko. Kostet 1500,- men jeg hadde 20% rabattkort, så jeg betalte "bare" 1200,-

 

Tenkte å løpe når jeg orket i sommer og supplere dette med situps, pushups, hangups og andre øvelser for å dekke diverse muskelgrupper :D

 

Kommer akkurat fra en løpetur nå, ganske digge sko! :)

Lenke til kommentar

Målet er å bedre kondisjonen og samtidig gå litt ned i fettprosent. Har vært litt slapp med kostholdet i slutten av semesteret, men ser jo fremdeles antydning til magemuskler :) Håper å bli mer markert mot slutten av sommeren.

 

Så til høsten skal jeg opp igjen :p

 

Angående 13 uker

Det var bra de lot "pokalen" gå til en som faktisk har gått fra å være muskelløs til å bli muskuløs ;) denne gangen.

 

Kanskje jeg skal melde meg på neste runde.. han var blitt endel større, men ikke så enorm.. Jeg la jo på meg ca 6-7 kilo i løpet av 13 uker, men gikk liksom ikke 110 % inn for det da jeg ikke var påmeldt konkuransen. Kanskje dersom jeg kjører noe gainer, CreaForce kan det jo gå bra.. :)

 

Men for all del, det var absolutt respektable resultater!

 

edit: skal sies at jeg kanskje gikk noe opp i fettprosent også da.. noe som erlend ikke gjorde.. :w00t:

 

:eek:

Endret av Kenny000
Lenke til kommentar

Ronnie Coleman trener hver muskelgruppe 2-3 ganger per uke, bare så det er sagt. Det tar tid før nyere prinsipper blir implementert, spesielt hos folk som har trent på samme måte i mange, mange år. I tillegg har de som hevder seg helt i toppen både genetiske forutsetninger og kanskje farmasøytisk hjelp som gir dem resultater på TROSS av hvordan de trener, ikke på grunn av hvordan de trener. Det er imidlertid flere og flere som nå trener hver muskelgruppe flere ganger per uke. Se bare populariteten til DC/Dante, en amerikansk coach som er blitt mer og mer kjent de siste årene for å øke muskelmassen til selv avanserte byggere med et titalls kilo på kort tid - to av hovedelementene i treningsmetoden hans er belastningsprogresjon og å trene hver muskelgruppe 2-3 ganger per uke (eller 3 ganger i løpet av 9 dager).

 

Studiene er såpass enige på akkurat dette med treningsfrekvens, at jeg vil si man går glipp av mye muskelvekst ved å trene hver muskelgruppe kun en gang hver uke. Se forøvrig på mange av topputøverne, og si meg hvor mange det er av dem som øker signifikant i størrelse fra et år til det neste. Det er faktisk ikke mange - enkelte har brukt 10 år på øke 10kg i muskelmasse, altså 1kg per år...

 

Børge A. Fagerli

 

 

En post fra TN forumet . . noen her som trener 1 gang i uka pr M-gruppe?

Syntes det er litt morsomt at børge fagerli hele tiden overdriver frekvensen på DC trening...... En vanlig person kjører hele kroppen 1.5 gang i uka på DC. dersom du har særdeles gode gener / boler går man opp til 2ganger i uka eller 3 ganger per 9 dag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...