Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Jujitsu er jo en vinner, Det er i hvertfall den mest "nyttige" av kampsportene som man kan trene, mtp om noen vil bølle med deg. ALLE slosskamper ender på bakken, og da eier du dem dersom du har trent jujitsu:D

OT

Hvis noen plutselig vil bølle med deg er det dummeste du kan gjøre å ta slosskampen til bakken. Du vil være sjangseløs mot andre stående "kamerater" når du ligger å kaver på bakken.

Hold deg på bena da har du bedre oversikt, lettere og se angrep komme og du har mulighet til å stikke av hvis skjønner at det her kommer til å skjære seg skikkelig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så hvis jeg var 65kg for 2år siden, og 81kg idag, gjør jeg feil da? Dette er vel treningstråden? ikke bodybuilder tråden?

 

Jepp, alle skal veie 100kg uavhengi av høyde, gener, alder etc. :fun:

 

Det du åpenbart har gjort feil er å ikke legge på deg nok fett. Fettprosent under 35 er for pyser.

Lenke til kommentar

Det var heller et spark til de som trener i 2-3 år for å så veie 5-6kg mer.

Bedre en det klarer man uansett hvilke gener.

 

Kjenner en del av de her:

2007 71kg begynner å trene.

2008 71,5 kg

2009 72 kg

2010 72,2 kg

2011 71kg.

 

Det er de som ikke tar kostholdet så nøye/ de spiser bra sier de.

Dvs de som mangler kcal-overskudd på bulk.

Lenke til kommentar

Dvs de som mangler kcal-overskudd på bulk.

 

Må vel ærlig innrømme at jeg er der selv, kunne sikkert hatt langt større økning hadde jeg bare klart å leve med kulemage og høy fettprosent.

 

Prøvd å øke kostholdet noen ganger, men hver gang jeg kommer til det punktet at fettprosenten går over på 20 tallet og magen bretter seg over buksa når jeg bøyer meg da hopper jeg rett tilbake på kcal-underskudd. :wee:

Lenke til kommentar

Dvs de som mangler kcal-overskudd på bulk.

 

Må vel ærlig innrømme at jeg er der selv, kunne sikkert hatt langt større økning hadde jeg bare klart å leve med kulemage og høy fettprosent.

 

Prøvd å øke kostholdet noen ganger, men hver gang jeg kommer til det punktet at fettprosenten går over på 20 tallet og magen bretter seg over buksa når jeg bøyer meg da hopper jeg rett tilbake på kcal-underskudd. :wee:

 

Er du seriøs? Om du ser på "bulk" som en mulighet til å trøkke pizza, bab og pølser vil du selvfølgelig få kulemage og fettprosent over 20. Kjører du derimot en clean bulk med ca 500 i kcal overskudd vil ikke dette være no problem.

Lenke til kommentar

Her går det en del i strimla svinekjøtt fra Nordfjord. 300 gram til 21 eller 22 kroner på Rema 1000.

Takk for tipset!

 

Er det tullete å ta proteinshake alene som frokost? Vil kroppen ha problemer med å ta opp såpass rent protein at man bør spe på med litt karbohydrater i form av en skive grovbrød eller en liten skål havregryn?

Lenke til kommentar

Her går det en del i strimla svinekjøtt fra Nordfjord. 300 gram til 21 eller 22 kroner på Rema 1000.

 

Kjøpte 4 kilo First Price kyllingfillet, 1,4 kilo first price karbonadedeig med kylling(Husker ikke hva det het), åtte laksefilleter og 36 egg i dag :D Billig var det å

Endret av jj_89
Lenke til kommentar

Hei! Muttern skal bestille mer protein, men hun og jeg har gått på ProZyme fra TN. Hun har det for seg at dette er det beste fordi det er godkjent av Olympiatoppen osv, men jeg prøver å si at et annet protein som Whey-80 kan være like greit.

 

 

1) Nå! Jeg vil ha et blandeprotein med både kassein og myse, er Whey-85 et godt pulver? Og det er ikke noe humbug i det?

 

2) Kan jeg slenge med et Kreatin som dette?

Lenke til kommentar

ProZyme har 50/50 myse/kasein. Så lenge moren din betaler er jo det vel greit? ProZyme er blant det bedre du får tak i.

 

Jojo, men vi er ikke noen Røkke-fam akkurat så jeg tar hens til min mor. Dessuten mener jeg det bare er piss å kjøpe et såkalt "designerprotein" til en mye dyrere penge...

 

 

Men svar på spørsmålet ;)

Lenke til kommentar

Er du seriøs? Om du ser på "bulk" som en mulighet til å trøkke pizza, bab og pølser vil du selvfølgelig få kulemage og fettprosent over 20. Kjører du derimot en clean bulk med ca 500 i kcal overskudd vil ikke dette være no problem.

 

500 kcal i daglig overskudd gir økning i kroppsvekt på ca 5 kg på 2 måneder, og da i all hovedsak fett. Det gir meg kulemage og fettprosent på 20. Jeg er ikke spesiellt stor eller tung av meg og fettet samler seg dessverre veldig konsentrert på magen hos meg. Så 5kg fett utgjør faktisk stor forskjell.

Lenke til kommentar

Her går det en del i strimla svinekjøtt fra Nordfjord. 300 gram til 21 eller 22 kroner på Rema 1000.

Takk for tipset!

 

Er det tullete å ta proteinshake alene som frokost? Vil kroppen ha problemer med å ta opp såpass rent protein at man bør spe på med litt karbohydrater i form av en skive grovbrød eller en liten skål havregryn?

Spis en frukt og gjerne littegran nøtter i tillegg, så har du en fantastisk frokost! :D

 

 

Hei! Muttern skal bestille mer protein, men hun og jeg har gått på ProZyme fra TN. Hun har det for seg at dette er det beste fordi det er godkjent av Olympiatoppen osv, men jeg prøver å si at et annet protein som Whey-80 kan være like greit.

 

 

1) Nå! Jeg vil ha et blandeprotein med både kassein og myse, er Whey-85 et godt pulver? Og det er ikke noe humbug i det?

 

2) Kan jeg slenge med et Kreatin som dette?

 

Noe sier meg at whey-85 er et dårlige blandapulver. Har ikke sett innholdet i det, men siden navnet tilsier at det er mest myse. ProZyme vil nok være et betraktelig bedre pulver både på renhet, smak og kvalitet. Du kan jo også slippe unna 200 kr billigere om du kjøper det VIP-kortet til TN. Det sparer du inn på 2 stk prozym a 3 kg.

Såklart funker jo dette wheypulveret også, så det får være opp til deg hva du prioriterer. Et alternativ er å blande det med melk for å få en høyere andel kasein. Om du ikke er på en diett eller deff, så er det sikkert ikke så farlig om det ikke er helt reint pulver.

 

Kreatinet er da helt greit og fin pris på. Vært oppmerksom på at det ikke er CreaPure (renhetsgaranti) og at det heller ikke ligger ved noen lab-analyse, så det kan godt hende det pulveret ikke er spesielt rent.

Lenke til kommentar

Noe sier meg at whey-85 er et dårlige blandapulver. Har ikke sett innholdet i det, men siden navnet tilsier at det er mest myse. ProZyme vil nok være et betraktelig bedre pulver både på renhet, smak og kvalitet. Du kan jo også slippe unna 200 kr billigere om du kjøper det VIP-kortet til TN. Det sparer du inn på 2 stk prozym a 3 kg.

Såklart funker jo dette wheypulveret også, så det får være opp til deg hva du prioriterer. Et alternativ er å blande det med melk for å få en høyere andel kasein. Om du ikke er på en diett eller deff, så er det sikkert ikke så farlig om det ikke er helt reint pulver.

 

Kreatinet er da helt greit og fin pris på. Vært oppmerksom på at det ikke er CreaPure (renhetsgaranti) og at det heller ikke ligger ved noen lab-analyse, så det kan godt hende det pulveret ikke er spesielt rent.

 

Takk for hjelpen :)

 

Tror jeg går for Whey-80 da jeg vanligvis blander med melk og ellers drikker en del melk.

 

 

Men noen som kan forklare i detalj hvordan kreatin skal inntaes? Oppstartsfasen osv?

Lenke til kommentar

Er du seriøs? Om du ser på "bulk" som en mulighet til å trøkke pizza, bab og pølser vil du selvfølgelig få kulemage og fettprosent over 20. Kjører du derimot en clean bulk med ca 500 i kcal overskudd vil ikke dette være no problem.

 

500 kcal i daglig overskudd gir økning i kroppsvekt på ca 5 kg på 2 måneder, og da i all hovedsak fett. Det gir meg kulemage og fettprosent på 20. Jeg er ikke spesiellt stor eller tung av meg og fettet samler seg dessverre veldig konsentrert på magen hos meg. Så 5kg fett utgjør faktisk stor forskjell.

 

1kg fett er 7000Kcal. 500kcal overskudd per dag vil altså gi ca 30 000 Kcal på to måneder. Noe som tilsvarer ca. 4kilo fett. MEN nå er det vel ikke slik at alt overskuddet legger seg som fett? Trener du styrke 3-4-5 ganger i uka vil du også bygge muskler.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...