Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kom over denne gjennom dagbladet:

http://guru.sol.no/question/helse-sex-og-samliv/trening-og-kosthold/hvordan-far-du-sixpack

"Hvordan få six pack". Mange kule svar der, liker det med høyest rating

trener du mange repetisjoner med liten motstand får du tynne, lange og utholdene muskler. Dette gjelder alle musklene i kroppen din, trener du på samme måten på biceps får du en slank "senete" biceps.

...

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hva er sånn ca innhold i en skive kneip? Fant det ikke på næringsinnhold.no

Ca. 230 kcal pr. 100 g. En brødskive veier ca. 30-40 g så ca. 70-90 kcal uten pålegg.

Blir fort noen kalorier hvis du spiser 5-10 brødskiver ;)

Endret av Cauldron2
  • Liker 1
Lenke til kommentar

På hvilken måte er YT svindel da? Inneholder jo det de sier.

Det markedsføres på en villedende måte. "restitusjonsdrikk" lol. Kan lage bedre restitusjonsdrikk hjemme med 5 min på google, er virkelig ekspertene i Olympiatoppen så korka?

Når det kommer til trening og kosthold er kanskje ikke Olympiatoppen de man bør spørre, men jeg synes egentlig det var en ganske grei ide. Har selv smakt den, og den smaker ganske vel bra.

Men proteinpulver er jo selvsagt det beste alternatviet. Men jeg ser for meg late sommerkvelder der jeg auch glemmer proteinpulver og da er jo ned til butikken et alternativ.

Lenke til kommentar

Men så kan du få det veldig mye billigere om du kjøper pulver og blander selv. Smaker helt ok.

Endret: til hanihagen

Jepp sant det. Men etter og har forsøkt Proteinfabrikken sin egen protein og et annet merke så har jeg nærmest gitt opp. Pleier og kjøre en YT eller 2 vær dag mens jeg satser mest på og spise mye :whistle:

Lenke til kommentar

Jeg spiser egg og bananer :D

Og melk, masse melk!

Sist uke hadde jeg et lite uhell med melk :p

Var ikke mat i huset, bare corn flakes og melk, så jeg satte i gang og spist og spiste. Neste dag tok jeg selvfølgelig også corn flakes til frokost før jeg skulle trene etter en 2 månder lang pause pga skade. Ente i at jeg kom hjem, og i da jeg skulle ta en proteinshake, så spydde jeg opp minst 2L melk. Bare fossa ut lol

Lenke til kommentar

Men proteinpulver er jo selvsagt det beste alternatviet. Men jeg ser for meg late sommerkvelder der jeg auch glemmer proteinpulver og da er jo ned til butikken et alternativ.

Kjører lett en liter Q sjokolademelk i steden, er mer proteiner i den (q=0,04*1000 vs yt=0.056*330) og så smaker den bedre;)

Det jeg mener, er at "Yt" er så lite nyttig i forhold til andre produker at det er helt på tryne å markedsføre det som "Restitusjonsdrikk"

Om jeg antar at melk har en masse på 1g/ml, så veier en pakke yt 330g.

Denne inneholder da 18,5g protein og 28,4g sukker. En tilsvarende mengde skummet melk inneholder 10,9g protein, og 15,2g sukker.

En liter melk koster omlag 15kr, og en pakke yt 20kr. Dvs du får 4 liter melk for prisen av 1 liter yt. Yt inneholder litt under dobbelt så mye protein som melk, og da er yt proteinet dobbelt så dyrt som melken.

Skyr derimot, er 160g pakker, med 11,2% proteiner. En pakke skyr inneholder da 17,9g proteiner. Det er ca dobbelt så mye protein som i Tine sin "Restitusjonsdrikk". Og 5,7g sukker, en tredel av yt.

Så finner jeg dette på siden til Tine:

YT restitusjonsdrikk er skreddersydd for deg som trener og innholdet skal dekke hele behovet etter de aller fleste treningsøkter. Kjempefint at du er bevisst på restitusjon! Enkelte vil ha et enda høyere behov for karbohydrater, dersom man har trent svært hardt og lenge, og ikke brukt sportsdrikk eller annet karbohydrattilskudd under treningen. For disse anbefaler vi en frukt (gjerne en banan) i tillegg til restitusjonsdrikken, for å komme opp i riktig mengde karbohydrat. Proteininnholdet er relativt høyt og skal dekke behovet hos alle.

Eneste som er høyt er prisen :!:

• Liker 3
Lenke til kommentar

Så det eneste dere egentlig ikke liker med YT er at det koster mer per g proteiner og måten det blir markedsført på?

Selvsagt vil alle produkter til hvermannsen være lite fornuftig for "oss" som trener mye og har behov for et høyere inntak av næring enn de som blåser på 3kg vektene på vektrommet og lar møllen springe for dem. Men YT er et godt alternativ for de som vil ha det lille ekstra en gang i blandt. Hvis jeg ikke skal rett hjem etter trening og ikke har mulighet til å stikke innom en butikk og kjøte salatkyllingkjøtt, så tar jeg gjerne med meg en YT fra trening slik jeg får i meg litt næring etter trening.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...